Upad zanimanja za ChatGPT po uspešni predstavitvi

Po podatkih analitičnega podjetja Similarweb je število mesečnih obiskovalcev spletne strani in enkratnih obiskovalcev portala ChatGPT v mesecu juniju upadla. Do zmanjšanja je prišlo po uspešni novembrski predstavitvi klepetalnega robota z umetno inteligenco, ki si je med uporabniki pridobil izjemno priljubljenost.

Na spletnem mestu ChatGPT se je v primerjavi z majem zmanjšal tako globalni promet na namiznih računalnikih kot na mobilnih napravah, in sicer za 9,7 odstotka. Poleg tega se je zmanjšalo tudi število edinstvenih obiskovalcev spletnega mesta, in sicer za 5,7 odstotka. Poleg tega podatki razkrivajo, da se je trajanje sodelovanja obiskovalcev s spletnim mestom skrajšalo za 8,5 odstotka.

Po besedah Davida Carra, višjega vodje za vpoglede v podjetju Similarweb, upad prometa kaže na upadanje zanimanja za novost klepetalnega robota. Po drugi strani pa Rishi Jaluria, analitik pri družbi RBC Capital Markets, meni, da podatki kažejo na povečano potrebo po generativni umetni inteligenci, ki zagotavlja informacije v realnem času.

ChatGPT je s svojo uvedbo sprožil opazen porast uporabe generativne umetne inteligence pri različnih vsakodnevnih dejavnostih, vključno s pisanjem in kodiranjem. Izjemno je, da je platforma že dva meseca po uvedbi zbrala impresivno bazo 100 milijonov uporabnikov, ki so mesečno sodelovali z njo.

ChatGPT je kot potrošniška aplikacija dosegla izjemen uspeh in je najhitreje rastoča aplikacija v svoji kategoriji. Z več kot 1,5 milijarde mesečnih obiskov se je utrdila med 20 najbolj priljubljenimi spletnimi mesti na svetu. Pravzaprav je prehitela Microsoftov Bing, iskalnik, ki uporablja tehnologijo OpenAI.

Pred kratkim je na trg vstopilo več konkurentov ChatGPT, kot je na primer Googlov klepetalni robot Bard. Tudi Microsoftov iskalnik Bing uporabnikom brezplačno ponuja klepetalnega robota, ki ga poganja OpenAI.

ChatGPT presegel 17M prenosov

Sarah Hindlian-Bowler, vodja oddelka pri družbi Macquarie, je omenila, da hiter prehod z nič na 100 milijonov uporabnikov predstavlja izziv. Zaradi obsežne infrastrukture se zmanjša natančnost. To vprašanje vključuje spreminjanje usposabljanja modela in obravnavanje morebitnih regulativnih posledic.

OpenAI je maja na platformi iOS predstavil tudi aplikacijo ChatGPT, ki bi lahko preusmerila del prometa z njegovega spletnega mesta. Poleg tega je zmanjšanje uporabe mogoče pripisati poletnim počitnicam, saj manj učencev išče pomoč pri domačih nalogah.

Po podatkih podjetja data.ai je bil klepetalni robot do 4. julija na iOS prenesen več kot 17-milijonkrat po vsem svetu. 31. maja so prenosi dosegli vrhunec, v Združenih državah Amerike pa se je priljubljenost stalno ohranjala. V prvih šestih tednih, ko je bil na voljo, je bilo v povprečju 530.000 prenosov na teden.

Nedavna upočasnitev rasti bi lahko pomagala pri upravljanju stroškov, povezanih s poslovanjem podjetja ChatGPT. To je še posebej pomembno, ker ChatGPT za učinkovito obdelavo uporabniških poizvedb potrebuje veliko računske moči. Sam Altman, izvršni direktor podjetja OpenAI, je stroške delovanja storitev označil za “presenetljivo visoke”.

ChatGPT je na voljo brezplačno, ponuja pa tudi možnost premijske naročnine, ki uporabnikom omogoča plačilo 20 USD na mesec za dostop do naprednejšega modela OpenAI, GPT-4. Po najnovejših ocenah podjetja YipitData je na to storitev naročenih približno 1,5 milijona posameznikov v Združenih državah Amerike.

OpenAI pričakuje, da bo letos ustvaril 200 milijonov dolarjev prihodkov. Poleg storitve ChatGPT organizacija ustvarja prihodke tudi tako, da razvijalcem in podjetjem neposredno ponuja dostop API do svojih modelov umetne inteligence. To poteka prek neodvisne prodaje in sodelovanja z Microsoftom, ki je v podjetje vložil več kot 10 milijard dolarjev.

Vir Foto: Pexels