Kako s ChatGPT krepiti samopromocijo in samozavest

Ste kdaj svoj uspeh pripisali sreči ali pa ste se počutili preobremenjene z novimi priložnostmi, ker ste se bali, da ne boste izpolnili pričakovanj? Ste v dobri družbi, saj se veliko podjetnikov spopada s sindromom nesamozavestne osebe.

Jade Bonacolta, vodja marketinga pri Googlu in strokovnjakinja za produktivnost, to še predobro pozna. V samo sedmih mesecih je število svojih sledilcev na LinkedInu povečala s 1.000 na 180.000 in uvedla blagovno znamko “The Quiet Rich”, ki ima hitro rastoče glasilo, na katerega se tedensko naroči od 3.000 do 4.000 novih naročnikov. Zaradi hitrega vzpona na poklicnem področju je postala zaželena vodstvena trenerka. Svetuje ustanoviteljem zagonskih podjetij, direktorjem, pisateljem in novim ustvarjalcem pri povečanju vpliva njihove blagovne znamke. Pogosto poudarja pomen uporabe umetne inteligence. Kljub svojemu znanju je Bonacolta v svojih skupinah pogosto v ozadju, pogosto je tudi najmlajša. Njena izkušnja s sindromom nesamozavestne osebe ni edinstvena, vendar ji ga je uspelo premagati in za to je pripravila tudi svoje stranke.

Bonacolta pojasnjuje: “Sindrom nesamozavestne osebe ni značilen za nobeno stopnjo uspeha. Pojav je povezan z Dunning-Krugerjevim učinkom. Ta kognitivna pristranskost kaže, da se z naraščanjem strokovnega znanja na nekem področju posameznik bolj zaveda svojih vrzeli v znanju. Te vrzeli se pogosto kažejo kot nedoseženi mejniki ali področja nepoznavanja. Zanimivo je, da lahko izkušeni strokovnjaki bolj podcenjujejo svoje znanje kot novinci.”

Orodja umetne inteligence, kot so ChatGPT, Bard in Claude, lahko služijo kot nepogrešljivi osebni mentorji umetne inteligence, prilagojeni vašim potrebam po rasti.

Omogočite si samozavesten vstop v vsak prostor in odpravite dolgotrajne dvome o sebi. Uporabite ChatGPT kot svojega kompetentnega zaveznika pri vodenju s temi 7 prodornimi napotki.

Uporaba ChatGPT v boju proti sindromu goljufa

Osvojite veščino samopromocije

Se vam je kdaj zgodilo, da ste imeli težave z izražanjem lastnih dosežkov? Pri pisanju predlogov, predstavitev ali predstavitev je prepričljiv razdelek “o meni” bistvenega pomena, saj stranke, vlagatelji in udeleženci dogodkov želijo izvedeti več o vas. Vendar pa, kot poudarja Bonacolta, mnogi ljudje instinktivno podcenjujejo svoje uspehe ali se osredotočajo na svoje neuspehe, zaradi česar se samopromocija zdi kot neupravičeno hvalisanje. Tu lahko zunanji pogled spremeni situacijo. Če v ChatGPT ali podoben jezikovni model vnesete vprašanje, lahko dobite nepristranski povzetek svojih referenc. S tem orodjem lahko svetu samozavestno predstavite svojo edinstveno ponudbo vrednosti.

Preglej moj življenjepis in izdelek/storitev, ki ga/jo ponujam. Podaj 6 prepričljivih razlogov, zakaj sem najboljša možnost, ki bi jo lahko izbrala moja ciljna skupina [pojasni svojo ciljno skupino]. Napiši kratko predstavitev, v kateri pojasni mojo unikatno ponudbo vrednosti. Natančneje, po čem se razlikujem od svojih konkurentov. Moj življenjepis je [vstavite svoje izkušnje], moja ponudba pa je [vstavite opis izdelka, storitve ali podjetja]. Moja ciljna skupina je [vstavite demografske, firmografske podatke] z naslednjimi slabostmi [vstavite izzive]“.

Izboljšajte svoje pogajalske sposobnosti

Mnogi ljudje zaradi dvomov vase dušijo svoj potencial in pogosto oklevajo pri postavljanju drznih zahtev. Namesto tega podcenjujejo svoje sposobnosti in se zadovoljijo s prvo ponujeno ponudbo. Bonacolta poudarja pomen pregovora: “Ne dobiš tistega, kar si zaslužiš; dobiš tisto, za kar se pogajaš”. Poudarja, da je brez dobro opredeljene pogajalske strategije, ki temelji na samospoštovanju, zlahka podcenjevati svojo vrednost. Zaradi tega lahko prepustite prednost izkušenejšemu pogajalcu, tudi če imate v sebi več vzvodov. Da bi se izognili tej pasti, upoštevajte naslednje nasvete.

Pogajam se z [opišite drugo stranko, npr. stranko] o [vstavite temo ali predlog], pri čemer želim, da bi bil izid [opišite svoj sanjski izid]. Sestavi seznam 10 vprašanj, ki jih moram zastaviti, da bi bolje razumel, o čem se stranka ne more pogajati. Nato sestavi seznam možnih najboljših alternativnih rešitev, ki jih moram upoštevati. Na koncu mi pomagaj sprejeti [ključna odločitev, ki jo želite sprejeti, npr. izstopna cena].

Učinkovito javno nastopanje

Prvi vtis je ključnega pomena, priložnost za ustvarjanje prvega vtisa pa je kratka. Bonacolta navaja, da si občinstvo v prvih 15 sekundah predstavitve ustvari približno 90 % mnenja o govorniku. Vodilni javni govorniki pogosto začnejo s prepričljivimi zgodbami, ki spodbujajo povezanost in verodostojnost. To zagotavlja, da občinstvo ostane vključeno v to, kar sledi. Če niste prepričani o svoji prisotnosti na odru, uporabite orodja umetne inteligence, da z močnim uvodom okrepite svoj položaj.

Preglej moje izkušnje in predznanje iz mojega življenjepisa. Napiši prepričljivo, dvominutno zgodbo o ustanovitelju, ki takoj pritegne pozornost občinstva. [Kopirajte in prilepite svoj življenjepis skupaj z vsemi zanimivimi informacijami o vaši ustanoviteljski zgodbi in občinstvu.

Obvladovanje težjih pogovorov

Sindrom nesamozavestne osebe lahko ovira vašo zmožnost vodenja težkih pogovorov, kar vodi v odlašanje z ukrepanjem in stopnjevanje težav. Uspešni podjetniki se teh težkih pogovorov ne izogibajo, pa naj gre za dajanje odkritih povratnih informacij, ločitev od stranke ali odpuščanje člana ekipe. Kot poudarja Bonacolta, so lahko orodja umetne inteligence v teh primerih zelo koristna. Ponujajo natančne scenarije, optimalen čas in preverjene strategije za reševanje težav. Poudarja, da je treba te pogovore opraviti zgodaj, preden razmere postanejo nepopravljive.

[ime in priimek osebe in njeno razmerje z vami] moram podati povratne informacije o [vrsta povratnih informacij, vključno s podrobnostmi]. Pripravi mi konkreten načrt za posredovanje te povratne informacije in obvestilo tej osebi, da jo bo prejela. Moj cilj je, da [želeni rezultat, npr. da se bo počutila varno in razumljeno], hkrati pa jasno sporočim svoje meje in pričakovanja. Pripravi osnutek 10 vprašanj, ki jih bo [ime osebe] verjetno zastavila kot odgovor na mojo povratno informacijo, in predlagajte, kako naj odgovorim na vsako od njih.

Uporabite moč besede “ne”.

Kadar ljudje ne zaupajo v svoje sposobnosti, se pogosto zadovoljijo s priložnostmi, ki so pod njihovimi zmožnostmi. Z nenehnim sprejemanjem teh slabših ponudb omejujejo svojo poklicno rast. Bonacolta je opozoril, da se morajo z rastjo podjetij merila za sprejemanje priložnosti povečevati. Poudarila je, da lahko “da” vsaki spodobni ponudbi pripelje do hitre izgorelosti. Najuspešnejši podjetniki se običajno odločajo za “ne”. Vendar je njihov način, kako rečejo ne, eleganten in krepi njihov ugled. Sprejemanje tega pristopa lahko racionalizira sprejemanje odločitev.

Na voljo imam naslednjih pet priložnosti, vendar lahko rečem “da” le eni. [Pomagaj mi določiti, katero naj sprejmem glede na moj cilj [navedite vaš en poslovni cilj]. Nato napiši štiri zelo elegantna elektronska sporočila o zavrnitvi za druge priložnosti. E-poštna sporočila o zavrnitvi morajo biti spoštljiva in ohraniti odnose za prihodnost.

Spletno povezovanje kot profesionalec

Pogosto se zgodi, da ob srečanju z ljudmi, ki jih globoko občudujete, doživite sindrom nesamozavestne osebe. Vendar Bonacolta svetuje, da se ne obnašate kot zvezdniki. Namesto da pristopate z obotavljanjem ali pretirano hvalo, ki vas postavlja v podrejeno vlogo, si prizadevajte sodelovati kot njihov vrstnik in pokažite pristno zanimanje. Bonacolta predlaga, da pripravite vrsto ustreznih vprašanj, ki temeljijo na nedavnih novicah in intervjujih. Tudi če so udeleženci nepoznani, svetuje, da si pripravite nabor vsestranskih vprašanj, s katerimi lahko začnete zanimiv pogovor s komer koli. Ta nasvet vam lahko služi kot osnova za začetek pogovora.

Spoznal bom [opišite osebo in vlogo], ki je [opišite njen položaj ali interese], in želim vzpostaviti odnos. Pripravi seznam 15 edinstvenih vprašanj, prilagojenih tej osebi, ki mi bodo pomagala izstopati in pokazati mojo radovednost glede njenega dela.

Krepitev duševne moči

Bonacolta meni, da je najbolj učinkovit način za premagovanje dvomov vase zbiranje dokazov o svojih dosežkih, ko se soočamo z nesrečami. Trdi, da je duševna trdnost ključnega pomena za vsakega podjetnika. Za krepitev te lastnosti Bonacolta priporoča, da se lotite “misogija”: zahtevnega izziva, pri katerem je 50-odstotna verjetnost neuspeha, vendar ni življenjsko nevaren. Primeri vključujejo tek na maratonu z 20-kilogramsko utežjo, šestminutno stojo na mrazu ali vzpon na goro Kilimandžaro. Uspešno opravljen misogi krepi sposobnost obvladovanja težkih situacij. Takšne izkušnje lahko posameznike tudi opolnomočijo za spopadanje s poslovnimi izzivi in preprečijo občutke sindroma nesamozavestne osebe. Za tiste, ki jih zanima izvedba misogija, upoštevajte naslednji ukaz:

Navedi mi 10 idej za misogi, ki bi jih lahko poskusil v naslednjih dveh tednih v naslednjem kraju [vstavi lokacijo svojega izziva], na primer [navedi primere misogi, ki ti ustrezajo]. Nato izdelaj ustrezen načrt, kako lahko ta misogi izvedem.

Premagajte sindrom nesamozavestne osebe in povečajte svoj posel

Ne dovolite, da bi vas sindrom nesamozavestne osebe oviral. Izboljšajte svoje sposobnosti in zaupajte, da si zaslužite svoje mesto v vsakem okolju. Osvojite umetnost samopromocije in pogajanj. Na sestanke pristopajte z neomajno samozavestjo in zavračajte ponudbe, ki ne ustrezajo vašim sposobnostim. Bodite pripravljeni na zahtevne pogovore, povežite se s svojimi vzorniki in si zastavite ambiciozne cilje, ki se drugim morda zdijo nedosegljivi.

Upoštevajte teh sedem strategij za boj proti sindromu nesamozavestne osebe ter izboljšanje osebnega in poklicnega življenja. Zavedajte se, da so se tudi vodilni v panogi spopadali z dvomi vase. Če ga še niste občutili, si morda niste postavili dovolj zahtevnega izziva. Premaknite se iz ozadja v središče dogajanja.

Vir foto: Pexels