Sonyjev portal PlayStation ima težavo: Omejitve brezžičnega zvoka
Sony je pred kratkim razkril določene funkcije portala PlayStation Portal. Ta skorajšnja ročna naprava omogoča pretakanje iger s konzole PS5. Učinkovito jih prenaša na uporabnikovo roko. Vendar pa nedavne informacije družbe Sony predstavljajo pomembno pomanjkljivost, ki morda ni takoj očitna.
Glavna omejitev naprave PlayStation Portal je njena izključna zmožnost pretakanja iz konzole PS5. Naprava ne podpira operacij z lokalno programsko opremo. Nima funkcionalnosti za igranje v oblaku. To se morda zdi kot zamujena priložnost, vendar to ni glavna težava. Osredotočil sem se na zaplete, povezane z brezžičnimi slušalkami.
Glavna informacija o portalu PlayStation Portal je, da nima funkcije Bluetooth, kar se ujema s tehničnimi specifikacijami konzole PS5. Ta izpustitev je za domačo konzolo morda sprejemljiva. Uporabniki običajno nemoteno uporabljajo zvočni sistem svojega televizorja.
Vendar pa mobilnost, ki je lastna ročni napravi, v kombinaciji s stalno povezavo Wi-Fi uporabnikom omogoča, da se z igrami PS5 ukvarjajo v različnih okoljih. Prilagodljivost, ki jo to omogoča, je neprimerljiva. Igranje iger se s tem spremeni v vsestransko izkušnjo.
Takšna okolja morda niso primerna za zvok videoigre, kar bi lahko motilo posameznike v bližini. Glede na te pomisleke je bilo pričakovati, da bo Sony omogočil preprosto integracijo z običajno uporabljenimi slušalkami. Takšne slušalke bi se uporabljale med zunanjimi dejavnostmi.
V nasprotju s pričakovanji je podjetje predstavilo nov, lastniški zvočni sistem z imenom “PlayStation Link”. Za ta sistem je značilna kakovost zvoka brez izgub in minimalna zakasnitev. Sony trdi, da bo s tem bistveno izboljšal zvočno razsežnost igralnega okolja.
Trenutno so bile razkrite le informacije o dveh napravah, ki sta združljivi s sistemom PlayStation Link. Cena slušalk Pulse Elite je 150 ameriških dolarjev. Brezžične slušalke Pulse Explore so na voljo za 200 ameriških dolarjev. Trenutno sta to edini brezžični zvočni napravi, združljivi s portalom PlayStation Portal.
Omejitve zvoka Bluetooth
Še vedno ni jasno, ali bodo imele obstoječe slušalke PlayStation, kot je Pulse 3D, možnost brezžične povezave. Če nameravajo uporabniki uporabljati alternativne naprave, bodo lahko uporabili le 3,5-milimetrski priključek za slušalke.
Če ne boste vložili najmanj 150 ameriških dolarjev v nove slušne naprave, se ne boste mogli izogniti uporabi potencialno manj zmogljive žične povezave, ki spominja na prakso iz sredine leta 2010.
Leta 2023 je presenetljivo, da proizvajalci še vedno menijo, da je sprejemljivo na trg dajati naprave brez podpore za zvok Bluetooth. Odkrito je treba priznati, da so glavni krivci igralne konzole. Tako Xbox Series S|X kot PS5 nimata funkcije Bluetooth audio, medtem ko je Nintendo Switch to funkcijo vključil šele pred dvema letoma, kar je 4,5 leta po prvem izidu.
V preteklosti so proizvajalci konzol to utemeljevali z nezadostno zmogljivostjo tehnologije Bluetooth pri zagotavljanju optimalnega delovanja. Izbira 2,5 ali 5GHz Wi-Fi naj bi zagotavljala boljšo kakovost zvoka in manjšo zakasnitev.
Čeprav se ta argument na abstraktni ravni zdi utemeljen, pa prevladujoče okoliščine še zdaleč niso zadovoljive. Potrošniki niso le prisiljeni vlagati v specializirane brezžične slušalke. Te naprave pogosto niso združljive z različnimi platformami. To še posebej velja za naprave, ki so nabavljene neposredno pri proizvajalcu konzole. Na primer, slušalke Pulse 3D PS5 ne delujejo brezžično z Xboxom serije X.
Takšne omejitve neizogibno vzbujajo zavist pri igričarjih osebnih računalnikov, ki jih te lastniške omejitve ne obremenjujejo.
Osrednja preiskava se osredotoča na potrebo po posebni napravi, namenjeni izključno pretakanju v sistemu PS5. Izhajajoč iz svojih bogatih izkušenj s prenašanjem iger iz konzole Xbox serije X na mobilno napravo. Splošna uporabnost takega pretakanja je nesporna. Čeprav se občasno pojavijo zapleti zaradi težav z Wi-Fi ali 4G, je funkcija oddaljenega igranja še vedno najpomembnejša v ekosistemu Xbox.
Vpogledi v igranje na daljavo
Zmogljivost pretakanja PS5 žal ni deležna velikega spoštovanja, zlasti med mojimi kolegi pri Tom’s Guide. Eden od sodelavcev je to funkcijo označil kot “manjvredno”. Čeprav so bila moja osebna srečanja s sistemom večinoma neproblematična, ga v primerjavi z Xboxom le redko uporabljam. Razlog za to redkost je predvsem v tem, da imam samo en krmilnik DualSense. K tej omejitvi prispeva tudi zamuden postopek nenehne sinhronizacije z različnimi napravami.
Čeprav trenutno stanje pretakanja v sistemu PS5 morda ne odraža njegovega največjega potenciala, je potreba po namenski strojni opremi še vedno vprašljiva. Razmišljamo o tem, ali se bo stanje izboljšalo. Če bi Sony svoja prizadevanja usmeril v izpopolnjevanje funkcije PS5 Remote Play. Namesto da bi si prizadeval za konkretno strojno rešitev. Ta predlog dobi še večjo težo, če upoštevamo morebitno vključitev igranja v oblaku v mobilno sfero. Strategijo, ki jo Xbox že spretno uporablja prek storitve Game Pass.
Poudariti je treba, da uporaba oddaljenega igranja na mobilnih napravah izključuje uvedbo dodatnih stroškov, kot je 150 dolarjev za združljive brezžične slušalke.
Vir Foto: Pexels