Nova era italijanske mode: Prada za 1,25 milijarde evrov kupila Versace

Italijanski modni svet je zaznamovala zgodovinska novica: Prada je sklenila dogovor o nakupu modne hiše Versace za 1,25 milijarde evrov (1,38 milijarde dolarjev) od konglomerata Capri Holdings. Posel, ki združuje dve največji imeni italijanske mode, prihaja po mesecih špekulacij in v času negotovosti na globalnem trgu luksuznih dobrin. Dogovor ne le krepi položaj Prade kot vodilne sile v industriji, temveč odpira novo poglavje za Versace, ki bo zdaj del portfelja znamk, kot so Miu Miu, Church’s in Marchesi.

Nakup je bil sklenjen s popustom v višini 180 milijonov evrov glede na prvotno vrednost posla, ki je bila ocenjena na 1,43 milijarde evrov, piše The Guardian. Razlog za nižjo ceno so pretresi na trgu, ki so jih povzročile trgovinske negotovosti in spremembe v tarifni politiki, kar je močno vplivalo na maloprodajni sektor. Capri Holdings, ki poleg Versaceja obvladuje tudi znamki Michael Kors in Jimmy Choo, je bil pod pritiskom, da zmanjša svoje dolgove, še posebej po tem, ko je ameriška zvezna komisija za trgovino lani preprečila prevzem Caprija s strani skupine Tapestry.

Strategija Prade: Krepitev globalnega vpliva

Predsednik skupine Prada in izvršni direktor Patrizio Bertelli je v izjavi poudaril, da je nakup Versaceja pomemben korak za obe znamki. »Smo v odličnem položaju, da napišemo novo poglavje v zgodovini Versaceja. Obe hiši združuje strast do ustvarjalnosti, vrhunske izdelave in spoštovanje dediščine,« je dejal. S tem poslom Prada ne le širi svoj portfelj, temveč tudi utrjuje svojo vlogo kot vodilna italijanska modna sila, ki lahko konkurira evropskim velikanom, kot sta LVMH in Kering.

Prada ni novinka pri prevzemih, saj je že v preteklosti skušala razširiti svoj vpliv. Leta 1999 je prevzela znamki Jil Sander in Helmut Lang, leto kasneje pa še Alaïo, a se je do leta 2007 zaradi finančnih in drugih izzivov od njih ločila. Tokratni posel z Versacejem pa kaže na bolj premišljeno strategijo, saj Prada uživa stabilno rast. Leta 2024 je skupina poročala o 17-odstotnem povečanju prihodkov, ki so dosegli 5,4 milijarde evrov, kar je delno posledica izjemnega uspeha znamke Miu Miu, priljubljene zaradi svojih viralnih modnih kosov.

Novi kreativni vodje in prijateljstvo med ikoničnimi oblikovalkami

Pomemben del prehoda je tudi sprememba na kreativnem čelu Versaceja. Donatello Versace, ki je 27 let vodil oblikovalsko vizijo znamke, bo zdaj prevzel vlogo glavnega ambasadorja, zadolženega za oblačila za rdeče preproge in človekoljubne projekte. Njegovo mesto bo zasedel Dario Vitale, nekdanji slikovni direktor pri Miu Miu, kar nakazuje na svež pristop k znamki, ki je znana po svoji drzni estetiki.

Zanimivo je, da kljub konkurenčnemu rivalstvu med Pradom in Versacejem obstaja toplina med vodilnima oblikovalkama, Miuccio Prado in Donatello Versace. Čeprav njuni oblikovalski pristopi ne bi mogli biti bolj različni – Versace slavi glamurozno ženstvenost, medtem ko Prada stavi na intelektualno in pogosto ekscentrično estetiko –, ju veže prijateljstvo. Donatello je nekoč razkrila, da z Miuccio pogosto debatirata in se navdihujeta. »Ona pravi, da ne zna ustvariti seksi oblačil, a jih obožuje. Jaz pa občudujem, kar počne ona,« je dejala.

Nakup Versaceja je pomemben trenutek za italijansko modo, ki se sooča z izzivi globalne upočasnitve v luksuznem sektorju. Prada z močno finančno osnovo in svežim zagonom znamke Miu Miu dokazuje, da lahko kljubuje trendom. Z združitvijo z Versacejem, ki prinaša svojo ikonično zapuščino, se odpira priložnost za novo sinergijo, ki bi lahko definirala prihodnost italijanske mode. Vprašanje ostaja, kako bo Prada uravnotežila identiteti obeh znamk, a začetek obljublja drzno in ustvarjalno pot naprej.

Portal24; Foto: Pixabay/stevenlondon