Macron v boju za evropsko avtomobilsko proizvodnjo
Francoski voditelj Emmanuel Macron je s svojimi odločnimi ukrepi proti ameriškim zelenim subvencijam in politiki “Buy American” povečal napetosti med Evropo in Združenimi državami na področju subvencioniranja. Macron si prizadeva za prilagoditev francoskih pobud za spodbujanje nakupa okolju prijaznih vozil z namenom koristi evropskim proizvajalcem. S tem ukrepom želi postati pionir na področju reforme meril za razdeljevanje avtomobilskih bonusov v Evropi.
Macron izraža odpor do subvencij, ki jih zagovarja ameriški zakon o zmanjšanju inflacije. Še posebej se mu ne zdijo sprejemljive subvencije, ki spodbujajo ameriške potrošnike k nakupu električnih vozil. Poleg tega mu niso všeč subvencije, ki koristijo domači zeleni industriji. Prav tako je izrazil zadržanost do subvencij, ki jih Francija trenutno nudi ameriškim in kitajskim podjetjem za nakup okolju prijaznih izdelkov, kot so električna vozila in solarni paneli.
Francija zaskrbljena zaradi subvencij: Vpliv na evropsko industrijo
Macronov cilj ni protekcionizem ali zapiranje trga, ampak preprečiti uporabo sredstev francoskih davkoplačevalcev za spodbujanje neevropske industrializacije. Voditelji Evropske unije so zaskrbljeni zaradi vpliva ameriških subvencij na proizvodnjo na celini in omejevanja podjetij, ki bi lahko bila usmerjena v Združene države. Evropska komisija je skupaj z drugimi državami izrazila pomisleke glede diskriminacije tujih proizvajalcev v okviru teh subvencij.
Francija se je v pogovorih z ZDA postavila v vlogo slabega policista in skuša doseči rešitev glede subvencij. Nove prilagoditve subvencij za okolju prijazna vozila so bile uvedene. Te subvencije podpirajo le domačo proizvodnjo vozil. S tem ukrepom se želi zadovoljiti želje avtomobilskih direktorjev. Njihov cilj je okrepiti lastne pobude. Te pobude so odgovor na ameriške naložbe v avtomobilsko industrijo. Prav tako se skušajo soočiti z vse večjo prisotnostjo Kitajske v tem sektorju.
Kitajski avtomobilski proizvajalci, ki so vodilni na področju tehnologije baterij, se pospešeno širijo na evropski trg. Francija je ranljiva zaradi kitajske konkurence, saj ciljajo na cenovni razred, ki ga pokriva francoski trg, medtem ko lokalni proizvajalci nimajo enake prepoznavnosti blagovne znamke kot nemški proizvajalci. Evropske blagovne znamke se soočajo s težavami. Te težave so povezane s stroški prehoda na električna vozila. Novi predpisi EU zahtevajo izključno prodajo električnih modelov do leta 2035. To pa še dodatno obremenjuje blagovne znamke.
Kitajska prevlada na trgu električnik vozil
V tej luči je Macron prevzel vodilno vlogo in pozval Evropsko unijo, naj sprejme podoben pristop, ki bi spodbujal evropsko proizvodnjo baterij pred tujimi konkurenti. Njegov cilj je zagotoviti, da Evropa ne bo podpirala baterij, ki niso proizvedene znotraj njenih meja, še posebej glede na dejstvo, da ZDA in Kitajska ne spodbujata uporabe evropsko proizvedenih baterij.
Čeprav se pozornost pogosto usmerja v vpliv ZDA, je treba priznati, da bi morala Francija biti bolj zaskrbljena zaradi vpliva Kitajske na sektor električnih vozil kot ZDA.
Prilagoditve subvencij za okolju prijazna vozila so usklajene z željami avtomobilskih direktorjev.
Njihov cilj je spodbujanje domače proizvodnje in krepitev lastnih pobud. Te prilagoditve so odziv na močne kitajske naložbe in naraščajočo prisotnost Kitajske v avtomobilski industriji.
Kitajski avtomobilski proizvajalci, že vodilni na svetovnem trgu tehnologije baterij, se intenzivno trudijo prodreti na evropski avtomobilski trg. Blagovne znamke, kot so BYD, Nio in Great Wall, aktivno krepijo svoje prodajne strategije v Evropi.
Macron poziva k podpori evropske proizvodnje baterij
Matthias Schmidt, avtomobilski analitik, je opozoril, da so Francozi zaradi kitajske avtomobilske invazije zelo ranljivi. Kitajski proizvajalci ciljajo na cenovni razred, ki ga pokriva francoski trg, medtem ko lokalni proizvajalci avtomobilov nimajo tako močne prepoznavnosti blagovne znamke kot njihovi nemški kolegi. To predstavlja velik izziv za evropske uveljavljene blagovne znamke, še posebej ob finančnem bremenu prehoda na električna vozila v skladu z novimi predpisi EU.
Vir Foto: WWNO