Evropski avtomobilski proizvajalci se soočajo s kitajsko grožnjo

Kitajska električna vozila evropskim proizvajalcem avtomobilov predstavljajo veliko grožnjo. Po poročilu Allianz Trade bi to lahko povzročilo izgubo dobička v višini do 7 milijard evrov letno do leta 2030. Poročilo je bilo objavljeno nedavno in izdano s strani hčerinske družbe nemške zavarovalnice Allianz.

V poročilu se predlaga sprejetje ukrepov za spopadanje z izzivom. Ukrepi za spodbujanje evropske avtomobilske industrije vključujejo tri stvari. Prva stvar je uvedba tarif na uvožene avtomobile iz Kitajske. Druga stvar je povečanje prizadevanj za izboljšanje materialov in tehnologij za baterije električnih vozil. Tretja stvar je dovoljenje kitajskim proizvajalcem avtomobilov za proizvodnjo vozil v Evropi.

Izzivi evropskih avtomobilskih proizvajalcev na kitajskem trgu

Evropski proizvajalci avtomobilov se soočajo z dvojnim izzivom. Na Kitajskem se zmanjšuje prodaja njihovih vozil zaradi rasti tržnega deleža lokalnih proizvajalcev električnih vozil. Priljubljenost električnih vozil kitajske proizvodnje narašča, ne glede na to, ali jih proizvajajo domača ali tuja podjetja.

Avtomobilski proizvajalci obljubljajo, da se bodo vrnili na kitajski trg z veliko električnimi vozili. S tem sledijo hitremu razvoju trga, kjer je konkurenca zelo ostra. Kitajski trg električnih SUV-jev je povzročil pritisk na lokalne proizvajalce avtomobilov, da bi povečali svoj izvoz v Evropo.

Kitajska električna vozila ogrožajo Evropo

Po poročilu družbe Allianz Trade bi lahko Evropska unija zaradi uvoza kitajskih električnih vozil do leta 2030 izgubila več kot 24 milijard evrov gospodarske proizvodnje, kar ustreza 0,15 % bruto domačega proizvoda bloka. Poročilo navaja, da bi lahko Nemčija, Slovaška in Češka, ki so močno odvisne od avtomobilske industrije, občutile še večji vpliv, in sicer med 0,3 % in 0,4 % BDP.

Avtomobilska industrija je pomemben delež evropskega gospodarstva, saj se štirje od petih avtomobilov, prodanih v regiji, sestavijo lokalno. Poleg tega je Evropa največji izvoznik v tem sektorju. V zadnjih desetih letih je trgovina z avtomobili prinesla od 70 do 110 milijard evrov letnega trgovinskega presežka.

V poročilu je tudi navedeno, da je ameriški zakon o zmanjšanju inflacije (IRA) povzročil povečanje kitajskega izvoza v Evropo, zaradi česar je regija ranljiva za vpliv kitajskega uvoza električnih vozil.

Čeprav je Evropa relativno bolj dovzetna za uvožena električna vozila, saj si je Tesla zagotovila petino prodaje popolnoma električnih avtomobilov na tej celini. ZDA naj bi predstavljale težji trg za prodor kitajskih proizvajalcev avtomobilov zaradi IRA.

Vir Foto: Pexels