15 delovnih mest, ki bodo izginila do leta 2030

Zaradi vse večje odvisnosti od umetne inteligence pri pregledovanju življenjepisov se podjetja soočajo z izzivi pri zagotavljanju razgovorov in iskanju donosnih delovnih mest. Te razmere povzročajo vse večje težave iskalcem zaposlitve. V naslednjem desetletju lahko zaradi napredka umetne inteligence postanejo zastareli naslednji poklici. Lahko pa se bistveno spremenijo.

1. Delovna mesta v proizvodnih linijah

Delavci, ki se organizirajo, da bi se soočili z delodajalci v tovarni, so stalen vir motivacije. Toda umetna inteligenca ostaja ravnodušna.

Stroji, ki jih poganja umetna inteligenca, lahko opravljajo običajna opravila na proizvodnih linijah. Te naloge vključujejo ponavljajoče se fizično delo in osnovno sestavljanje izdelkov. Te naloge so sposobni učinkovito opravljati.

Napredek na področju avtomatizacije je privedel do pojava novih zaposlitvenih področij. Človeški delavci nadzorujejo te procese, vendar le za omejen čas.

2. Podatkovni analitiki

Umetna inteligenca verjetno ne bo popolnoma odpravila delovnih mest analitikov podatkov, vendar se bodo ta delovna mesta zagotovo precej spremenila. Umetna inteligenca je sposobna analizirati obsežne nabore podatkov in pridobiti dragocene vpoglede, kar lahko poveča učinkovitost analize podatkov in morda zmanjša potrebo po ročnih podatkovnih analitikih. Kljub temu imajo ljudje še naprej pomembno vlogo pri določanju ciljev, razlagi rezultatov in ponujanju konteksta.

3. Bančni uslužbenci

Pomislite kdaj ste nazadnje morali osebno obiskati banko. Po napovedih Urada za statistiko dela (BLS) se bo število delovnih mest bančnih uslužbencev do leta 2031 zaradi avtomatizacije občutno zmanjšalo, kar bo povzročilo izgubo več kot 43.000 delovnih mest. Zaradi razširjenosti bankomatov, spletnega bančništva in avtomatiziranih pologov plač se je povpraševanje po osebnih bančnih storitvah močno zmanjšalo.

4. Uslužbenci za vnos podatkov

Vnos podatkov je pogosto ponavljajoče opravilo, ki ga umetna inteligenca zlahka prevzame. Za razliko od ljudi AI ne občuti dolgčasa in lahko to nalogo opravlja, ne da bi se utrudila.

Algoritmi umetne inteligence so sposobni natančno in učinkovito obdelati in vnesti podatke ter tako odpraviti potrebo po ročnem vnosu podatkov.

Modeli strojnega učenja lahko analizirajo vzorce in brezhibno izvajajo ponavljajoče se naloge, ne da bi pri tem delali napake ali naleteli na nerodnost.

5. Blagajniki

V Ameriki je več kot 3,3 milijona ljudi zaposlenih kot blagajniki, zato tega delovnega mesta ne bo mogoče nadomestiti čez noč.

Vendar se bo število delovnih mest blagajnikov do leta 2031 predvidoma zmanjšalo za 10 odstotkov, predvsem zaradi avtomatizacije. To pomeni, da bo izginilo približno 335.700 delovnih mest.

Samopostrežni kioski že omogočajo strankam, da izberejo in plačajo artikle brez posredovanja človeka, čeprav nas stroji še vedno potrebujejo, če si drznemo malo preveč obremeniti prostor za polnjenje vrečk.

6. Vozniki

Povpraševanje po voznikih je trenutno veliko, vendar se bo ta poklic v prihodnosti soočal z izzivi. Avtomatizirana vozila s svojo vse večjo kompleksnostjo predstavljajo potencialno grožnjo, ki pa ni neposredna. Lahko bi zmanjšala potrebo po voznikih. Ta prehod se morda ne bo zgodil hitro, vendar lahko v prihodnosti močno vpliva na trg dela za voznike.

7. Zaposleni v hitri prehrani

Avtomatizacija v industriji hitre prehrane se je začela uveljavljati zaradi pomanjkanja delovne sile in vse višjih plač. Samopostrežni kioski strankam omogočajo, da naročijo in plačajo brez človeške pomoči. Poleg tega je mogoče avtomatizirati tudi naloge, povezane s pripravo hrane. Podjetje White Castle, na primer, na nekaterih lokacijah uporablja Flippy, stroj za peko hamburgerjev na žaru. Poleg tega lahko roboti ali droni, ki jih poganja umetna inteligenca, opravljajo dostavne storitve.

8. Zdravstveni diagnostiki

Da bi roboti postali naši zdravniki, je malo verjetno, vendar je umetna inteligenca sposobna hitro analizirati obsežne medicinske podatke, prepoznati vzorce in postaviti natančne diagnoze. Poleg tega lahko umetna inteligenca pomaga pri odkrivanju bolezni, razlagi medicinskih slik in napovedovanju izidov zdravljenja.

Kljub temu ima zaupanje ključno vlogo. Čeprav lahko umetna inteligenca izboljša natančnost in učinkovitost diagnostike, sta človeško strokovno znanje in presoja še vedno ključna pri sprejemanju odločitev v zdravstvu in oskrbi bolnikov.

9. Receptorji

Receptorji so prisotni v vseh panogah, vendar se bo njihova prisotnost v prihodnosti morda zmanjšala. Ko pokličemo, da bi se dogovorili za sestanek, nas veliko vpraša: “Kako se lahko pogovorim z osebo?” Vendar se klepetalni roboti in virtualni pomočniki že v veliki meri uporabljajo.

Orodja za avtomatizacijo z umetno inteligenco lahko poenostavijo administrativne naloge, kot so upravljanje dokumentov in ustvarjanje urnikov. Vendar AI nima sposobnosti resničnega poslušanja, empatije ali zagotavljanja rešitev zapletenih težav. Zato bo popolna zamenjava receptorjev z umetno inteligenco izziv.

10. Dispečerji taksijev

Ljubitelji filma Taxi bodo razočarani, vendar so obeti za dispečerje, ki ne delajo v urgentnih službah, žalostni. Napredni algoritmi in avtomatizirani sistemi jih lahko nadomestijo z umetno inteligenco. Umetna inteligenca lahko, namesto da bi se zanašala na ljudi, oceni lokacije strank, prometne vzorce in razpoložljivost taksijev. Na podlagi teh informacij potnike poveže z najbližjimi in najprimernejšimi taksiji.

11. Telemarketing

Ta poklic je v bistvu zastarel. Po podatkih BLS je bilo maja prejšnjega leta v okviru telemarketinga zaposlenih manj kot 100.000 oseb. Poleg tega so robotski klici že dolgo časa vir razburjenja.

Umetna inteligenca lahko s tehnologijo prepoznavanja glasu učinkovito upravlja poizvedbe strank in sproži odhodne klice.

Interaktivne dialoge, reševanje pogosto zastavljenih vprašanj in izpolnjevanje zahtev strank lahko izvajajo klepetalni roboti. Poleg tega spletni oglasi omogočajo širši doseg občinstva in podjetjem omogočajo, da ciljajo uporabnike glede na njihove dejavnosti brskanja.

12. Operaterji cestninskih postaj

Kako pogosto ste v stiku z upravljavci cestninskih postaj, razen ko ste priča temu, da delavci na cestninskih postajah pomagajo voznikom, ki drzno poskušajo prevoziti pasove E-ZPass brez elektronskega odzivnika?

Avtomatizirani sistemi cestninjenja lahko z uporabo umetne inteligence nadomestijo cestninske delavce. Celoten postopek pobiranja pristojbin in upravljanja transakcij je mogoče avtomatizirati z uporabo tehnologije, namesto da bi bili za te naloge nameščeni upravljavci.

Algoritmi lahko obdelujejo identifikacijske številke vozil, zneske cestnine in obdelujejo plačila (ali globe).

13. Pisarji

Pisarji postajajo redki. Po podatkih BLS je bilo lani v tem poklicu zaposlenih manj kot 42.000 posameznikov. Orodja za prepisovanje z umetno inteligenco hitro in natančno pretvorijo govor v besedilo, s čimer se odpravi potreba po ročnem tipkanju. Poleg tega lahko virtualni pomočniki pomagajo pri ustvarjanju in oblikovanju dokumentov. Algoritmi umetne inteligence se lahko naučijo in predvidijo vzorce tipkanja, ponujajo predloge ter samodejno dopolnjujejo besede in stavke, na kar ste morda naleteli med uporabo spletnega brskalnika.

14. Skladiščni delavci

Amazon že več kot deset let uporablja robote za razvrščanje in prenos izdelkov. Študija, ki jo je izvedla družba Bain & Co., je pokazala, da bodo približno 70 odstotkov delovnih mest v skladiščih lahko nadomestili avtomatizirani sistemi. Inštitut Brookings je ugotovil, da lahko avtomatizacija prevzame 92 odstotkov nalog, ki jih opravljajo vozniki viličarjev, in 80 odstotkov nalog, ki jih opravljajo pakiralci.

15. Pisci

Nedavna majska stavka združenja scenaristov je razkrila, da scenaristi odločno nasprotujejo temu, da bi umetna inteligenca, kot je ChatGPT, prevzela njihove vloge v filmih in televizijskih oddajah. Bojijo se, da bi se vodilni delavci na visokih položajih lahko odločili za to alternativo.

Čeprav lahko umetna inteligenca z algoritmi za ustvarjanje naravnega jezika nadomesti pisatelje, se sooča z izzivi pri reprodukciji človeške ustvarjalnosti, čustev in subjektivne analize.

Zaključek

Umetna inteligenca in avtomatizacija bosta še naprej spreminjali naša delovna mesta in način njihovega opravljanja. Nekateri poklici lahko do leta 2030 izginejo, zaradi česar bodo morali posamezniki poiskati druge vire zaslužka.

Čeprav so te špekulacije zanimive, poudarjajo tudi pomen prilagajanja in sprejemanja spreminjajoče se narave dela v času hitrega tehnološkega napredka.

Na koncu prihodnost ostaja negotova. Najbolje bi bilo, če bi bila bolj podobna seriji Star Trek: Naslednja generacija kot pa Terminatorju.

Vir Foto: Pexel