YouTube z novo umetno inteligenco cilja na ključne trenutke za oglaševanje

YouTube je ob svoji 20. obletnici predstavil novo funkcijo, ki temelji na umetni inteligenci in omogoča natančnejše umeščanje oglasov v videoposnetke. Nova tehnologija, imenovana »Peak Points« za prepoznavanje trenutkov v videih, ko so gledalci najbolj pozorni, uporablja Googlov model umetne inteligence Gemini nakar v te trenutke umesti oglase.

Novost, ki so jo napovedali na dogodku YouTube Brandcast v New Yorku, obljublja večjo učinkovitost oglaševanja in boljše povezovanje znamk z občinstvom.

Kako deluje »Peak Points«?

Funkcija »Peak Points« analizira vsebino videoposnetkov in prepoznava tiste dele, ki pritegnejo največjo pozornost gledalcev. Na primer, v videu s snubitvijo na zasneženem vrhu gore bi tehnologija prepoznala trenutek, ko ženin zastavi vprašanje, kot ključni trenutek.

Oglas bi bil nato prikazan takoj po tem, ko je čustveni vrhunec dosežen, da bi izkoristil povečano angažiranost gledalcev. Po poročanju spletnega portala CNBC tehnologija uporablja napredne algoritme Gemini, ki zaznajo »kontekstno relevantne« trenutke, kar naj bi povečalo učinkovitost oglasov.

YouTube s to funkcijo odgovarja na potrebe oglaševalcev, ki iščejo načine za optimizacijo svojih kampanj. Namesto naključnega ali vnaprej določenega umeščanja oglasov »Peak Points« omogoča dinamično prilagajanje, kar naj bi povečalo verjetnost, da gledalci oglas opazijo in se nanj odzovejo.

Tehnologija je del širšega YouTubovega prizadevanja, da z umetno inteligenco izboljša izkušnjo tako za ustvarjalce vsebin kot za oglaševalce.

Širši kontekst: umetna inteligenca v oglaševanju

YouTubova novost se vklaplja v trend uporabe umetne inteligence v digitalnem oglaševanju. Podjetja, kot so Google, Meta in Netflix, vse bolj vlagajo v tehnologije, ki omogočajo natančnejše ciljanje oglasov. Po podatkih portala The Verge je YouTube že pred tem uvedel orodja, ki ustvarjalcem vsebin pomagajo vzpostaviti stik z znamkami, zdaj pa se osredotoča na izboljšanje oglasnih sistemov za večjo angažiranost gledalcev.

Umetna inteligenca ne spreminja le načina umeščanja oglasov, temveč tudi način, kako znamke komunicirajo s potrošniki. YouTube z novo funkcijo cilja na trenutke, ko so gledalci čustveno ali pozornostno najbolj vpleteni, kar lahko poveča učinkovitost oglasov, obenem pa ohranja naravno izkušnjo gledanja.

To je še posebej pomembno v času, ko se platforma sooča z vse večjo konkurenco drugih pretočnih storitev in družbenih omrežij, ki prav tako uvajajo napredne oglaševalske tehnologije.

Kaj to pomeni za ustvarjalce in gledalce?

Za ustvarjalce vsebin na YouTubu nova funkcija prinaša potencial za večje prihodke, saj lahko bolj učinkoviti oglasi privabijo več oglaševalcev. Hkrati pa se postavlja vprašanje, kako bodo gledalci sprejeli pogostejše ali natančneje umeščene oglase.

YouTube že dolgo hodi po tanki liniji med zagotavljanjem kakovostne uporabniške izkušnje in monetizacijo platforme. Nova tehnologija bi lahko izboljšala relevantnost oglasov, a obenem povečala občutek vsiljivosti, če oglasi prekinejo ključne trenutke videov.

Poleg tega YouTube napoveduje nadaljnje izboljšave svojih orodij, vključno z integracijo umetne inteligence v druge vidike platforme, kot so iskanje vsebin in povezovanje ustvarjalcev z znamkami.

Miha D. Kovač

Portal24; Foto: Pixabay