Volkswagen predlaga 10-odstotno znižanje plač za ohranitev konkurenčnosti
Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je svojim delavcem predlagal 10-odstotno znižanje plač, saj podjetje, ki se sooča z nizkim dobičkom, poskuša ohraniti konkurenčnost in zaščititi delovna mesta. Dobiček podjetja je v tretjem četrtletju padel na najnižjo raven v zadnjih treh letih, zato se je vodstvo odločilo za obsežne ukrepe, da bi zmanjšalo stroške in preprečilo dodatne finančne izgube. Reuters navaja, da je ukrep sprožil ogorčenje med delavci in sindikati, ki so že zagrozili s stavkami, če njihovi pogoji ne bodo izpolnjeni.
Predstavniki podjetja so se odločili za tovrstno potezo zaradi visokih proizvodnih stroškov in zmanjšanja povpraševanja na kitajskem trgu, kar je povzročilo kopičenje presežnih zmogljivosti. Podjetje še ni neposredno potrdilo možnosti zaprtja tovarn v Nemčiji, vendar je ta možnost še vedno aktualna, kar bi lahko pomenilo prvi primer zaprtja tovarne v Volkswagnovi 87-letni zgodovini. Ta negotovost povzroča tudi skrbi glede dolgoročne konkurenčnosti nemške avtomobilske industrije, navaja Reuters.
Pritisk visokih stroškov in upad prodaje na Kitajskem
Volkswagen se spopada s širšimi težavami, ki vplivajo na evropske proizvajalce avtomobilov, saj se soočajo z vedno močnejšo konkurenco iz Azije. Evropska unija uvaja carine do 45,3 odstotka na kitajska električna vozila, kar dodatno vpliva na poslovanje nemških proizvajalcev, kot je Volkswagen. V tem obdobju so se sindikati in vodstvo ponovno srečali, da bi razpravljali o možnostih ohranjanja konkurenčnosti podjetja brez poseganja v pravice delavcev.
Poleg tega je Volkswagen objavil rezultate tretjega četrtletja, ki kažejo 42-odstotni padec dobička, kar podjetju nalaga dodatne pritiske na zmanjšanje stroškov. Reuters navaja izjavo finančnega direktorja Arna Antlitza, ki je poudaril potrebo po občutnem znižanju stroškov in večji učinkovitosti. Antlitz je izrazil optimizem glede doseganja dogovora z delavci, vendar priznava, da je možnost stavk še vedno odprta. Podjetje namerava znižati stroške za več kot 10 milijard evrov, kar vključuje izboljšave programske opreme in pripomočke za vožnjo na kitajskem trgu, s čimer pričakuje ponovno pridobitev tržnega deleža do leta 2026 ali 2027.
Nezadovoljstvo zaposlenih in odzivi sindikatov
Sindikalni predstavniki so kritični do načrta Volkswagna za zmanjšanje stroškov in obtožujejo vodstvo, da s svojimi odločitvami ogroža dogovorjeno partnerstvo. Delavci so zahtevali 7-odstotno zvišanje plač in zagrozili s stavkami, ki bi se lahko začele decembra, če vodstvo ne bo izključilo možnosti zaprtja tovarn. Vodja delavskega sveta, Daniela Cavallo, je dejala, da zaprtje tovarn ostaja odprta možnost, kar je za delavce nesprejemljivo.
Pred nadaljevanjem pogovorov so delavci izrazili svoje nezadovoljstvo z ročno napisanimi sporočili, v katerih so izrazili strah pred izgubo zaposlitve in občutek negotovosti glede prihodnosti. Reuters navaja izjavo finančnega direktorja Antlitza, ki priznava, da so rezi težki, vendar neizogibni, da bi zagotovili dolgoročno konkurenčnost podjetja. Nemška vlada spremlja dogajanje in išče rešitve za ohranitev proizvodnje v Nemčiji, vendar odločitev o morebitni državni pomoči še ni bila sprejeta.
V luči teh dogodkov se Volkswagen sooča z izzivi na ključnih trgih, kot sta Evropa in Kitajska, kjer se sooča z močnim pritiskom cenejših modelov azijskih konkurentov. Reuters navaja, da se je Volkswagnova delnica letos znižala za petino, kar kaže na težavno finančno obdobje za enega največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov.
Portal24; Foto: Pixabay/renehesse