V svetu nakupovanja izstopa pet vrst kupcev, kateri ste vi?
Ko gre za nakupovanje, se vsak od nas loteva tega procesa na svoj edinstven način. Nekateri postanejo pravi pustolovci, polni vznemirjenja in veselja, ko se zapodijo med policami trgovin. Drugi pa so natančni in namenski v svojem pristopu k nakupovanju. Obstajajo pa tudi taki, ki uživajo samo v razgledovanju, brez namena, da bi kaj kupili. Svoboda nakupovanja je polna raznolikosti, a med vsemi kupci izstopajo pet osnovnih vrst, vsaka s svojimi značilnostmi in načinom pristopa k nakupovanju.
1. Impulzivni kupec
Impulzivni kupci so mojstri zapravljanja. Za njih so napisi »razprodaja« in »popust« priložnost za ugoden nakup, saj se pogosto odločajo na podlagi takojšnjih želja. Ne razmišljajo predolgo, ko se znajdejo pred mamljivo ponudbo, temveč komaj čakajo, da si privoščijo nov artikel po ugodni ceni. Njihova omara je polna kosov, ki so jih kupili brez razmišljanja, a s ponosom uživajo v nakupovalnih trenutkih.
2. Praktična stranka
Praktične stranke so organizirane in racionalne v svojem nakupovalnem procesu. Imajo pripravljen seznam stvari, ki jih morajo kupiti, in dosledno sledijo svojemu načrtu. Ciljno usmerjene iščejo izdelke, ki zadovoljujejo njihove potrebe, saj iščejo predvsem praktične in funkcionalne rešitve. Preden opravijo nakup, strokovno raziskujejo možnosti, primerjajo cene in pretehtajo vrednost za svoj denar.
3. Stranka, ki samo išče
Za stranke, ki samo iščejo, je nakupovanje predvsem terapevtska izkušnja. Ne vstopijo v trgovino z določenim nakupovalnim ciljem, temveč uživajo v procesu razgledovanja. Radovedno preizkušajo in otipavajo vsak izdelek, se prepustijo estetiki in lepim stvarem, ki jih trgovina ponuja. Čeprav ne načrtujejo nakupa, se včasih zaljubijo v izdelek in ga vseeno odnesejo s seboj.
4. Pogajalec kupec
Pogajalci so vešči umetnosti pogajanj. Ne glede na to, ali je nekaj naprodaj ali ne, vedno poskušajo doseči nižjo ceno. Pogajalci menijo, da je cena vedno previsoka in se ne zadovoljijo s prvo ponujeno ceno. Zanje je zadovoljstvo doseženo šele, ko uspejo izposlovati najboljšo možno ponudbo. So pogumni in samozavestni kupci, ki se ne bojijo izzivov pogajanj.
5. Raziskovalci
Raziskovalci so temeljiti in informirani kupci. So strokovnjaki na svojem področju in o izdelkih vedo več kot prodajalci. Pred nakupom preživijo čas za preučevanje izdelkov, primerjavo učinkovitosti in cen ter pridobivanje povratnih informacij drugih strank. Njihov pristop k nakupovanju temelji na zanesljivih informacijah, saj si prizadevajo za kakovost in zadovoljstvo z nakupom. Njihova pot do nakupa se pogosto začne na spletu, vendar se zaključi v trgovini, saj želijo izdelek pred nakupom tudi otipati in preizkusiti.
Ne glede na vaš nakupovalni slog, pomembno je razumeti, kdo ste kot kupec, da boste lahko uživali v nakupovalnih izkušnjah in izpolnili svoje potrebe in želje.