Ustavljen prevzem Activision Blizzard s strani Microsofta
Združeno kraljestvo bo ustavilo Microsoftov (MSFT.O) velikanski nakup podjetja Activision Blizzard, ustvarjalca igre Call of Duty, v vrednosti 69 milijard dolarjev, saj ga skrbi, da bi lahko oviral konkurenco v sektorju iger v oblaku. Ta nepričakovana ovira je velik udarec za največji posel v zgodovini iger na srečo.
Britanski protimonopolni organ ni prepričan, da bo Microsoftova obljuba omogočila dostop do večjih platform za igre v oblaku. S tem bi odpravila njegove pomisleke glede nakupa Activisiona.
Microsoftov predsednik Brad Smith je v izjavi izjavil, da korporacija ostaja popolnoma predana prevzemu in namerava izpodbijati odločitev. Activision je medtem napovedal, da namerava “agresivno sodelovati” z Microsoftom in si prizadevati za razveljavitev sodbe.
Bobby Kotick, izvršni direktor podjetja Activision, je zaposlene obvestil, da novica sicer ni takšna, kot so upali, vendar še zdaleč ni dokončna razsodba o prevzemu.
V ločeni izjavi je podjetje omenilo, da bo ponovno ocenilo svoje strategije širitve v Združenem kraljestvu. “Svetovni inovatorji, tako veliki kot mali, bodo opazili, da – kljub retoriki – Združeno kraljestvo očitno ni odprto za posel,” je navedlo podjetje.
Padec delnic vpliva na Microsfotov prevzem
Deleži Activision so padli za skoraj 12 odstotka na 76,65 ameriških dolarjev, kar otežuje Microsoftovo prevzemno ponudbo 95 ameriških dolarjev na delnico. Če se bo padec nadaljeval, bi se lahko tržna vrednost založnika videoiger zmanjšala za skoraj 8 milijard dolarjev.
Družba Activision je v sredo, dan pred načrtovanim rokom, razkrila tudi četrtletne poslovne rezultate in presegla napovedi četrtletnih rezervacij. Vendar pa se je zdelo, da to ni imelo večjega vpliva na zmanjšanje strahu vlagateljev glede posredovanja Združenega kraljestva.
Če bi Microsoft opustil svojo ponudbo, bi sprostil več kot 60 milijard dolarjev denarnega toka. Tega bi ga lahko vrnil vlagateljem ali ga usmeril v naložbe v tehnologije, povezane z umetno inteligenco, je poudaril Materne.
Hitra rast iger spreminja igralno industrijo
Organizacija CMA je objavila, da bo svetovni trg iger v oblaku do leta 2026 predvidoma dosegel vrednost 11 milijard funtov (približno 13,7 milijarde USD).
Predsednik odbora CMA Martin Coleman je pojasnil, da lahko hitra rast iger v oblaku spremeni igralno industrijo. In igralce hkrati osvobodi potrebe po nakupu dragih igralnih konzol in računalnikov. Ta premik omogoča tudi večjo svobodo pri izbiri iger in lokacije. Poudaril je, kako pomembno je zaščititi konkurenco na tem rastočem in vznemirljivem trgu.
Microsoftova ponudba vključuje Xbox Game Pass, naročniško storitev za uporabnike konzole Xbox, in PC Game Pass za uporabnike osebnih računalnikov.
Po podatkih CMA ima Microsoft po ocenah 60- do 70-odstotni delež na svetovnem trgu storitev iger v oblaku. Podjetje ima tudi več konkurenčnih prednosti, kot so lastništvo igralne konzole Xbox, operacijskega sistema Windows PC in platforme za storitve v oblaku Azure.
Vir Foto: Pexels