Toyota razvija ročni menjalnik za hibridne avtomobile. Zakaj?

Doslej so hibridne avtomobile izdelovali izključno s samodejnimi, večinoma CVT menjalniki, a želi Toyota to spremeniti. Priljubljenost hibridnih avtomobilov je eden glavnih razlogov, zakaj imamo na cestah vse več avtomobilov z avtomatskim menjalnikom, ročni menjalniki medtem počasi izumirajo.

Japonski proizvajalec je patentno prijavo za sistem, ki bi olajšal uporabo ročnih menjalnikov v hibridnih vozilih, oddal že leta 2021. Ti načrti pa so zdaj prišli v javnost.

Precej zapleten menjalnik bi vključeval ventil sklopke z več valji. Ti bi bili povezani s stopalko sklopke in krmilno enoto motorja, vse skupaj pa bi vozniku omogočalo bolj ali manj enako menjavanje prestav kot pri klasičnem ročnem menjalniku. Sklopka bi samodejno preklapljala med električnim in bencinskim pogonom.

Toyota uporabo svojega novega menjalnika načrtuje za športno usmerjene hibridne avtomobile, vožnja bo za prave ljubitelje hitrosti tako bolj zabavna. Ni prvič, da je Toyota poskušala uvesti ročni menjalnik v avtomobile, ki ga prej niso imeli. Pred tem je japonski proizvajalec predložil patent za simulirani ročni menjalnik za popolnoma električne avtomobile. Ali bo katera od teh idej zaživela v praksi ali pa se bodo izkazale za predrage in nepotrebne, bomo še videli.

Kakšna je razlika med menjalnikoma?

Ročni menjalnik, znan tudi kot ročni prestavni menjalnik, je tip menjalnika, ki ga voznik upravlja s prestavno ročico in sklopko. Ročni menjalnik ima običajno 4 do 6 prestav in se lahko uporablja za povečanje ali zmanjšanje hitrosti vozila.

Avtomatski menjalnik pa je tip menjalnika, ki ne zahteva uporabe sklopke in prestavne ročice. Namesto tega ima samodejni menjalnik notranji sistem, ki se dejansko prestavlja v prestavi, odvisno od hitrosti in obremenitve vozila. Avtomatski menjalnik običajno vključuje tudi dodatne funkcije, kot so možnosti športne vožnje, ter dodatne prestave, kot je vzvratna prestava.

Glavna razlika med ročnim in avtomatskim menjalnikom je v načinu upravljanja vozila. Ročni menjalnik zahteva večjo fizično interakcijo voznika, saj mora voznik uporabiti sklopko in prestavno ročico za prestavitev, medtem ko pri avtomatskem menjalniku voznik ni neposredno vključen v predstavitev. Avtomatski menjalnik je običajno lažji za uporabo in bolj udoben za vožnjo, medtem ko je ročni menjalnik boljša izbira za tiste, ki želijo več nadzora nad vozilom in se bolj aktivno vozijo.

(vir dela besedila) Foto: Pixabay

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/toyota-razvija-rocni-menjalnik-za-hibridne-avtomobile-zakaj/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=toyota-razvija-rocni-menjalnik-za-hibridne-avtomobile-zakaj