Kitajski električni SUV-ji cenovno konkurenčni na trgu
Kitajski sektor električnih vozil se ponaša z najostrejšo konkurenco, zlasti v segmentu električnih vozil tipa SUV, ki predstavlja največji del trga. V tem segmentu prevladujeta Tesla Inc in BYD. Trg je že zasičen s 90+ modeli. Aprila prihaja 20 novih modelov, kar bo še zmanjšalo marže domačih proizvajalcev in povečalo pritisk na cene. To lahko spodbudi izvoz, menijo analitiki in vodstveni delavci.
Kitajski proizvajalci električnih vozil so znižali cene svojih električnih SUV-jev, da bi se približali Teslinim cenam. To je vplivalo na prodajo avtomobilov na bencinski pogon, saj se razlika v ceni zmanjšuje. Ta trend se bo z vse večjim številom izvoza električnih SUV-jev, proizvedenih na Kitajskem, razširil tudi v tujino.
Rast prodaje SUV-jev na Kitajskem
Trg športno uporabnih vozil (SUV) na Kitajskem se je v zadnjem desetletju razširil. Skoraj 40 % celotne prodaje avtomobilov predstavljajo SUV-i. Na Kitajskem je približno 400 modelov SUV-ov, ki jih poganjajo različne vrste goriva. Lani je bilo prodanih skoraj toliko doma proizvedenih SUV-jev kot vseh vrst vozil, prodanih v Evropi. To je več kot 11 milijonov enot. Električni SUV-i so na Kitajskem zelo priljubljeni. Tesla je pred dvema letoma na trg poslala svoj domači model Y, zaradi česar je to eden najhitreje rastočih segmentov na največjem avtomobilskem trgu na svetu.
Aprila so domači in tuji avtomobilski proizvajalci na avtomobilskem salonu v Šanghaju predstavili svoje najnovejše modele. Uveljavljene avtomobilske znamke, kot so Volkswagen, BMW in Toyota, se zanašajo na nove električne SUV-je, da bi povečale svojo prodajo na Kitajskem.
Kitajska električna SUV vozila se borijo za delež na trgu
Kitajska zagonska podjetja za električna vozila, kot sta Xpeng in Nio, so predstavila šest modelov SUV. Blagovne znamke, ki so v lasti kitajskih proizvajalcev avtomobilov v državni lasti, kot je Aion podjetja GAC, tudi promovirajo svoje povsem električne SUV-je.
Ti novinci se bodo soočili s konkurenco 93 električnih modelov SUV, ki so že prisotni na trgu in so leta 2022 ustvarili 1,5 milijona prodaj. Po podatkih kitajskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (CAAM) je deset največjih znamk predstavljalo 84 odstotkov te prodaje.
Preden je Tesla začela proizvajati model Y na Kitajskem, je bilo na voljo 76 električnih SUV-jev leta 2020. Vendar je njihova letna prodaja v povprečju znašala le 3.000 enot.
Na Kitajskem je cena Teslinega modela Y kljub nedavnemu manjšemu zvišanju zaradi povečanih zalog še vedno za 20 odstotkov nižja kot oktobra. Drugi proizvajalci avtomobilov, kot sta Xpeng in Leapmotor, so se odzvali z lastnimi popusti. Medtem ko je BYD ponudil popust v višini 1.000 USD na svoj najbolje prodajani SUV Song Plus. To je enako 4-odstotnemu znižanju.
Znamke, ki se niso odločile znižati cen svojih trenutnih modelov, da bi ohranile vrednost svoje blagovne znamke. So se raje odločile za uvedbo novih modelov z nižjimi izhodiščnimi cenami, daljšimi dosegi in več funkcijami avtonomne vožnje.
Kitajske avtomobilske znamke z električnimi vozili zaostrujejo konkurenco.
Geelyjeva blagovna znamka Zeekr proizvaja električna vozila višjega cenovnega razreda. Predstavili so novi kompaktni crossover Zeekr X. Začetna cena je 27 500 USD. Cena je 28 odstotkov nižja od modela Y. Skoraj enaka je tudi Hondinemu CR-V. V prvem četrtletju se je prodaja tega modela zmanjšala za 56 odstotkov. Mitsubishi Motors je prejšnji teden napovedal trimesečno prekinitev proizvodnje svojega SUV-ja Outlander na Kitajskem.
Lea iz podjetja Sino Auto Insights pravi, da se zapuščene tuje znamke soočajo z močno konkurenco na trgu majhnih SUV-jev po ceni pod 40.000 USD, kot je Ford, ki ciljajo na množični trg. Izvršni direktor Forda, Jim Farley, priznava, da je konkurenca na trgu dvorednih električnih vozil tipa SUV gonilna sila kitajskega izvoza avtomobilov.
Ford in General Motors se v prizadevanjih za povečanje dobička osredotočata na Evropo kot na glavni izvozni trg za svoja poceni gospodarska električna vozila in vozila na notranje izgorevanje. Ford namerava prestrukturirati svoje dejavnosti na Kitajskem in eno od svojih skupnih podjetij spremeniti v izvozno središče za ta vozila.
Mary Barra, izvršna direktorica družbe GM, priznava, da je treba na Kitajskem uspeti, saj se za prodajo poteguje konkurenca 100 blagovnih znamk vozil, stopnja izkoriščenosti zmogljivosti pa je 50-odstotna.
Nasprotno pa Tesla in Renault svoja električna vozila SUV, izdelana na Kitajskem, že v velikem obsegu izvažata v Evropo. Tudi kitajski avtomobilski proizvajalci, kot sta Zeekr in BYD, načrtujejo povečanje prodaje svojih električnih SUV-jev v Evropi. Mark Blundell, vodja trženja družbe BYD v Veliki Britaniji, hvali “višji vozni položaj” in “dobro prostornost” SUV-ja Atto 3, ki je vse bolj priljubljen v Veliki Britaniji.
Vir Foto: Pexels