Test otroških avtosedežev: Od 20 modelov eden nevarno zatajil

Evropski avtomobilski klubi, so testirali 20 otroških avtosedežev, ki so jih preverjali v štirih glavnih kategorijah: varnost (čelni in bočni trki), enostavnost uporabe (čiščenje in dodelava), ergonomija in škodljive sestavine.

Zanimivo je, da so rezultati popolnoma enaki kot pri zadnjem testu.

Od tega jih je namreč ponovno 11 dobrih, osem zadovoljivih, le eden je bil slab. Niti en izdelek pa ni dobil najvišje ocene zelo dobro in komaj zadovoljivo.

19 avtosedežev, ki so bili razglašeni za dobre in zadovoljive, močno presegajo predpisane zakonske predpise. Pri njihovem razvoju so bile upoštevane zahtevnejše zahteve končnih uporabnikov.

In dvajseti (Besafe iZi Twist M) bi bil vsaj zadovoljiv, če že ne dober, saj se je po varnosti postavil ob bok najboljšim (Besafe Stretch B), po enostavnosti uporabe je bil kar soliden, v. glede ergonomije je bil na vrhu. Vendar pa je prisotnost naftalina v oblazinjenju, za katerega se sumi, da je potencialno rakotvorna snov, povzročila padec na najnižjo stopnjo ocene (slabo)

Skupno najboljšo povprečno oceno (4,3) sta dosegla dva avtosedeža: Joie i-Snug 2 + i-Base Advance (za otroke do približno enega leta) in Cybex Solution G i-Fix (za otroke od 4 do 12 let). , le za desetinko šibkejša (4,2) pa je bila Nuna Arra Next + Base Next (za otroke do približno leta in pol).

Čelni trk

Na področju varnosti, ko gre za zaščito pred čelnimi trki, ni nekakovostnih izdelkov. Šest jih je prejelo največjo oceno zelo dobro (Avionaut Sky 2.0, Besafe iZi Twist M, Besafe Stretch B, Joie i-Snug 2, Joie i-Snug 2 + i-Base Advance in Nuna Arra Next + Base Next), 11 od tega dobri, le trije pa so zadovoljivi.

Pri vseh najbolje ocenjenih avtosedežih se otroci vozijo s hrbtom obrnjeni v smeri gibanja vozila. Pri tovrstnem prevozu ob trku skoraj ni bistvenega premikanja med glavo in zgornjim delom telesa.

Tovrsten izdelek zagotavlja oporo skoraj celotnemu telesu, ki najde zavetje v svoji “lupini”. Pritisk na glavo in vrat je izjemno nizek.

To je pomembno poudariti, ker je glavica novorojenčkov razmeroma težka, podporne mišice pa premalo razvite, zato je vrat zelo občutljiv. Zato so za najmlajše potnike absolutno priporočljivi avtosedeži, ki so nameščeni v nasprotni smeri gibanja vozila.

Presedanje na klasične avtosedeže, kjer otrok gleda v smeri vozila, je priporočljivo čim pozneje. Najbolje ne pred drugim letom starosti. Trije najnižje ocenjeni izdelki, a še vedno nad zakonskim standardom, so bili Joie Calmi + i-Base Encore, Recaro Salia 125 Kid in Swandoo Charlie.

Prvi zato, ker se je “lupina” premaknila iz zibke, druga dva pa zato, ker se je diagonalni varnostni pas premaknil proti vratu testne lutke.

Bočni trk

Še boljši rezultati so na testu varnosti pri bočnem trku. Devet avtosedežev je prejelo največjo oceno zelo dobro (Avionaut Sky 2.0, Besafe iZi Twist M, Besafe Stretch B, Bugaboo Owl by Nuna + 360 Isofix base by Nuna, Cybex Solution G in -Fix, Joie Calmi + i-Base Encore, Joie i-Harbour + i-Base Encore, Nuna Aace LX in Swandoo Charlie), preostalih 11 pa je dobrih.

Pri vseh izdelkih je glava testne lutke ostala znotraj stranskih nosilcev, kar je znatno zmanjšalo stik z drugimi deli vozila.

Na področju varnostnih pasov po kakovosti izstopajo Britax Römer Dualfix M Plus, Cybex Solution G i-Fix in Joie Calmi + i-Base Encore. Po drugi strani pa so pri Avionautu Sky 2.0 določeni ugovori usmerjeni proti temu, da je pas pri novorojenčkih nameščen previsoko nad rameni, pri starejših pa previsoko pod rameni.

Poleg tega je pas pri tem izdelku razmeroma enostavno zasukati, zato je ocenjen le kot zadovoljiv.

Preostalih 16 avtosedežev je dobrih.

Stabilnost v avtu

V zadnji varnostni podkategoriji – stabilnost v vozilu, je večino preizkušenih izdelkov možno kakovostno pritrditi, večinoma s sistemom Isofix.

Enako velja za Britax Römer Adventure Plus, ki se pripne preko varnostnega pasu, za razliko od trojice Avionaut Sky 2.0, Besafe Stretch B in Joie i-Snug 2, katerih stik s sedežem vozila bi lahko bil tesnejši.

Enako lahko rečemo za dva avtosedeža, ki uporabljata Isofix, Britax Römer Dualfix Plus in Britax Römer Dual-fix M Plus. Težava modela Joie i-Harbour + i-Base Encore je, da se njegova oblika ne prilega popolnoma sedežu vozila.

Enostavnost uporabe

Drugo večje področje – enostavnost uporabe, so razdelili v šest podkategorij: možnost nepravilne uporabe, vodenje pasu, sestava sedeža, modifikacija sedeža, navodila za uporabo ter čiščenje in dodelava. Ker le pravilno nameščen izdelek v vozilu lahko maksimalno zaščiti otroka v primeru trka, je to področje izjemno pomembno.

V tem smislu je ključno, da sestavljanje avtosedeža poteka intuitivno in s čim manj koraki. Ta del testa je prinesel povprečne rezultate, saj noben izdelek ni prejel najboljše, ne pa tudi najslabše ocene.

Tako se je na koncu izkazalo, da jih je osem dobrih (Joie i-Snug 2 + i-Base Advance, Joie i-Snug 2, Joie Calmi + i-Base Encore, Nuna Arra Next + Base Next, Joie i-Harbour + i- Base Encore, Cybex Solution G i-Fix, Nuna Aace LX in Swandoo Charlie), deset je zadovoljivih, dve pa komaj zadovoljivi (Besafe Stretch B in Avionaut Sky 2.0).

Ergonomija

Na področju ergonomije niso preverjali le otrokovega sedečega položaja ter razpoložljivega prostora in udobja, temveč tudi prostor, ki ga v vozilu zaseda avtosedež, saj lahko le zadovoljen in miren mali sopotnik, udobno nameščen v svoji “lupinici” našli popolno zaščito. Pri tem je bila večina izdelkov, kar 17, ocenjenih kot dobri. Trije so bili zadovoljivi (Jane Concord iKonic R, Avionaut Sky 2.0 in Recaro Salia 125 Kid).

Na koncu še analiza prisotnosti škodljivih sestavin v izdelku. Eden izdelek je dobil oceno slabo (Besafe iZi Twist M zaradi prevelike vsebnosti naftalina v oblazinjenju), eden pa zadovoljivo. (Avionaut Sky 2.0 zaradi majhnih količin naftalina in fenola v oblazinjenju/polnilu), dva sta dobra (Bugaboo Owl proizvajalca Nuna + 360 Isofix base proizvajalca Nuna in Kinderkraft i-Guard zaradi sledi naftalina v oblazinjenju), medtem ko so vsi preostalih 16 pa je dobilo najvišjo oceno zelo dobro.

Foto: Pexels (fotografija je simbolna) Portal24

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/test-otroskih-avtosedezev-od-20-modelov-eden-nevarno-zatajil/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=test-otroskih-avtosedezev-od-20-modelov-eden-nevarno-zatajil