Porota v ZDA bo odločila o nesreči Tesla Autopilota

Porota kalifornijskega sodišča razpravlja o nesreči, v kateri je sodeloval delno avtomatizirani sistem za vožnjo Tesla Autopilot. Gre za prvo sodno obravnavo v povezavi s tovrstno tehnologijo. Odločitev porote bi razkrila tveganja, s katerimi se Tesla sooča pri testiranju in uvajanju sistemov Autopilot ter “Full Self-Driving (FSD)”, ki ga je Elon Musk označil za ključnega za prihodnost podjetja.

Tožbo je vložila Justine Hsu iz Los Angelesa. Trdi, da je njen Tesla Model S med uporabo sistema Autopilot zavil v robnik. Zračna blazina se je tako močno sprožila, da je utrpela zlome čeljusti, izbite zobe in poškodbe živcev v obrazu. Ta primer je opozoril na morebitne nevarnosti sistema Autopilot in vprašanje, ali je varno, da se vozniki nanj zanašajo. Odločitev porote na tem sojenju bi lahko imela za prihodnost tehnologije avtonomne vožnje in njenega reguliranja, odločujoče posledice.

Tožba težka 3 milijone dolarjev

Tesla je pod tožbo zaradi napak v načrtovanju sistema Autopilot in zračne blazine, ki sta pripeljala do nesreče leta 2019. Tožnik zahteva več kot 3 milijone dolarjev odškodnine za domnevne napake in druge zahtevke. Tesla odgovornost za dogodek zanika in navaja, da je voznica kljub opozorilom v uporabniškem priročniku uporabljala Autopilot na mestnih ulicah. Tesla je svoj sistem Autopilot predstavil leta 2015. Prva smrtna nesreča v ZDA, ki je vključevala ta sistem, je bila leta 2016, vendar primer ni šel na sodišče. Trenutni sodni proces poteka že tri tedne v višjem sodišču v Los Angelesu in vključuje pričanje treh inženirjev Tesle.

Primer bi lahko imel resne posledice

Tesla se letos sooča s serijo prihajajočih sodnih obravnav, povezanih z njihovim pol-avtomatiziranim sistemom vožnje. Podjetje se je v sodnem procesu branilo pred tožbo družine ženske, ki je umrla v nesreči z avtomobilom Tesla leta 2019. V zaključnih argumentih primera je tožnikov pravni zastopnik navedel, da je strokovnjak podjetja Tesla priznal, da funkcija Autopilota ne deluje tako, kot je bilo oglaševano. Teslova pravna ekipa zanika, da bi varnostni sistemi avtomobila bili odgovorni za nesrečo. Navaja, da je voznik imel nekaj sekund časa, da bi se odzval, preden je trčil v ograjo. Rezultat tega primera bi lahko imel pomembne posledice za ugled Tesle in prihodnje pravne bitke.

Testni primer za pravne strategije v primerih avtonomnih vozil

Sodni primer proti podjetju Tesla zaradi nesreče avtonomnega vozila velja za pomembno točko za pravne strokovnjake. Ta primer ne bo vplival na druge primere, vendar bo koristen kot testni primer za Tesla in druge pravne zastopnike, da izboljšajo svoje pravne strategije. Glavna težava v primerih avtonomnih vozil, je določitev odgovornosti za nesrečo – ali je kriv voznik, stroj ali oba. Profesorica prava Cassandra Burke Robertson je dejala, da zgodnji primeri dajejo vpogled v to, kako bodo kasnejši primeri potekali. Teslo preiskuje ameriško Ministrstvo za pravosodje in Nacionalne uprave za varnost prometa na cestah zaradi varnosti svoje tehnologije in trditev o avtonomni vožnji. Tožeča stranka se pritožuje, da ni imela dovolj časa za izogibanje trku s pločnikom med uporabo Autopilota, kljub temu, da je imela roke na volanu in je bila pozorna.

Potencialna sodba proti Tesli zaradi Autopilota bi lahko vplivala na prihodnost samovozečih vozil podjetja

Izvršni direktor pri Tesli, Ashok Elluswamy, je nedavno pričal na sojenju Hsu glede videoposnetka, ki je bil predstavljen. Ta je razkril, da programska oprema Teslinega sistema Autopilot ni prepoznala, kdaj je bila voznikova roka na volanu. Na sojenju so se pojavila tudi vprašanja v zvezi z zračno blazino, saj je tožnik trdil, da je bila sprožena z večjo silo, kot je bilo potrebno.

Strokovnjaki menijo, da bi lahko sodba v prid tožniku imela pomembne posledice za Teslo, še posebej, če porota sklene, da je podjetje storilo goljufijo. Bryant Walker Smith, pomočnik profesorja na Pravni fakulteti Univerze Južne Karoline, meni, da se bodo vprašanja o programih Autopilot še poglobila, ko bodo predstavljena popolnoma samovozeča (FSD) vozila.

Smith meni, da bi lahko primer v zvezi z Autopilotom bila napoved tega, kaj pričakovati pri FSD. Če se izkaže, da je Tesla goljufala, bi to lahko močno oviralo podjetje, ki si prizadeva za širšo sprejetost avtonomne tehnologije vožnje.

vir Foto: Pexels