V okviru nadgradnje osrednjega dela železniške postaje Ljubljana je bil 3. junija 2025 dosežen pomemben gradbeni mejnik – uspešno so montirali prvi palični nosilec spodnje etaže prihodnjega nadhoda s postajno dvorano. Gre za enega ključnih korakov v sklopu faz B in C celovite prenove železniške postaje, ki jo vodi Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo.
Izvajalec del nadaljuje z montažo jeklene konstrukcije, sledila bo namestitev betonskih plošč spodnje etaže. Nadhod bo povezoval obstoječe postajno poslopje z novo avtobusno postajo na severni strani postaje. Opremljen bo z dvigali, tekočimi stopnicami in tekočimi trakovi, skupna bruto tlorisna površina objektov pa bo znašala 13.665 kvadratnih metrov. Nadhod bo omogočil peš povezavo med centrom mesta in Bežigradom.
Projekt predstavlja odziv na ozko grlo v železniškem prometu, saj ljubljansko železniško vozlišče dnevno sprejme okoli 450 vlakov – od tega 300 potniških in 150 tovornih. Postaja je središče primestnega železniškega prometa, ki ga dnevno uporablja 25.000 potnikov.
Investicija je financirana z evropskimi sredstvi. Za projektno dokumentacijo so iz Instrumenta za povezovanje Evrope (CEF) prejeli 8,46 milijona evrov, iz Načrta za okrevanje in odpornost pa je za izvedbo 1. faze zagotovljenih 239 milijonov evrov povratnih evropskih sredstev.
Gradnja nadhoda je del širšega projekta nadgradnje železniškega omrežja na območju Ljubljane, ki poteka v več fazah in vključuje tudi prenovo železniških postaj Ljubljana Šiška, Moste, Zalog in Polje.
Cilji projekta so povečanje pretočnosti, dostopnosti za gibalno ovirane osebe, hitrejše in daljše tovorne povezave ter večja interoperabilnost v okviru vseevropskega prometnega omrežja TEN-T.
Miha D. Kovač
Foto: Direkcija za infrastrukturo