Nova pravila na evropskih cestah: Strožje kazni, nižje emisije in večja varnost
Leto 2025 prinaša pomembne spremembe prometnih predpisov v številnih evropskih državah. Cilj novih ukrepov je zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, omejitev onesnaževanja s hrupom in izboljšanje varnosti na cestah. Kljub prostemu pretoku znotraj schengenskega območja se lahko vožnja po Evropi zaradi razlik v zakonodaji in novosti izkaže za velik izziv za voznike.
Evropska unija uvaja sistem, ki bo voznikom otežil izogibanje kaznim za prometne prekrške, storjene v tujini. Čezmejne kazni so zdaj strožje in omogočajo, da lahko voznikom za kršitve, storjene v tujini v njihovi domači državi odvzamejo vozniško dovoljenje. Med prekrški, ki so v ospredju, so vožnja pod vplivom alkohola, prekoračitve hitrosti ter povzročitev nesreč z resnimi telesnimi poškodbami ali smrtnim izidom. Ta ukrep je del širše strategije za izboljšanje prometne varnosti v Evropi, kjer so nesreče še vedno pogost vzrok smrtnih primerov.
Švica zaostruje ukrepe proti hrupu vozil
Švica letos uvaja visoke kazni za vozila, ki povzročajo hrup, ki bi se mu lahko izognili, navaja Euronews. Povratni učinki izpušnih sistemov ali glasno pospeševanje lahko lastnika vozila stanejo do 10.000 CHF (10.600 €). Poleg tega je globa za voznike, ki po nepotrebnem pustijo motor prižgan, zrasla na 80 CHF (85 €), kar je skoraj 33 odstotkov več kot lani.
Novost v švicarski zakonodaji je tudi omogočanje uporabe funkcije avtopilota pri avtomatiziranih vozilih v določenih kantonih od 1. marca 2025. Vozniki bodo lahko med uporabo tega sistema umaknili roke z volana in vozilo parkirali brez fizične prisotnosti na določenih parkiriščih, vendar morajo biti pripravljeni prevzeti nadzor, če sistem to zahteva. Ti ukrepi so del prizadevanj Švice za spodbujanje uporabe novih tehnologij in zmanjšanje obremenitev okolja.
Francija razširja območja z nizkimi emisijami
Francija je v okviru boja proti onesnaževanju zraka razširila število območij z nizkimi emisijami (ZFE – Zones à Faibles Émissions). Že obstoječim območjem, kot so Pariz, Lyon in Nice se je pridružilo dodatnih 30 mest, vključno z Lillom, Avignonom, Biarritzom in Bordeauxom. Vozila, ki vstopajo na ta območja, morajo imeti nalepko Crit’Air, ki ocenjuje njihovo stopnjo emisij na lestvici od 0 (električna vozila) do 5 (starejša dizelska vozila).
Strožje omejitve že veljajo v Parizu, Lyonu, Grenoblu in Montpellierju. Na primer, vozila z oznako Crit’Air 3 so prepovedana znotraj širšega območja Pariza med 8. in 20. uro, medtem ko so v Lyonu povsem izločena. Podobno veljajo strogi časovni omejitveni ukrepi v Grenoblu, kjer vozila z oznako Crit’Air 3 ne smejo voziti med 7. in 19. uro od ponedeljka do petka.
Nemčija uvaja obvezne varnostne preglede in povečuje CO2 davek
Nemčija uvaja več novih pravil, med katerimi je obvezen varnostni pregled za počitniške prikolice z LPG sistemi, ki ga bodo morali lastniki opravljati vsaki dve leti. Poleg tega je davek na CO2, ki je del nemškega načrta za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, zrasel z 45 € na tono CO2 na 55 € na tono. To pomeni, da se bodo cene goriva, vključno z bencinom in dizlom, zvišale za približno tri cente na liter.
Nemčija prav tako zahteva zamenjavo starih rdečih in zelenih papirnatih vozniških dovoljenj za digitalne različice do 19. januarja 2025, razen za osebe, rojene pred letom 1953.
Italija in Avstrija zvišujeta kazni in stroške za voznike
Italija je občutno zvišala kazni za vožnjo pod vplivom alkohola, uporabo telefona med vožnjo in prekoračitev hitrosti. Kazni za te prekrške lahko dosežejo do 6.000 €, vozniki pa se soočajo tudi z možnostjo začasnega odvzema dovoljenja.
Avstrija je z novim letom podražila cene vinjet za uporabo avtocest. Letna vinjeta zdaj stane 103,80 €, kar je za 7,40 € več kot prej, medtem ko je desetdnevna vinjeta podražena na 12,40 €.
Španija spreminja pravila za avtoceste
Španija uvaja nova pravila za vožnjo po avtocestah, ki bodo veljala v primeru slabih vremenskih razmer. V takih razmerah bodo vozniki lahko uporabljali le desni vozni pas, prehitevanje pa bo prepovedano, da bi zagotovili dostop za snežne pluge in reševalna vozila. V primeru prometnih zastojev se bodo morali vozniki umakniti na skrajni levi in desni pas, da ustvarijo pas (kot v Sloveniji) za intervencijska vozila.
Portal24; Foto: Pixabay
Ne spreglejte tudi …
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/nova-pravila-na-evropskih-cestah-strozje-kazni-nizje-emisije-in-vecja-varnost/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nova-pravila-na-evropskih-cestah-strozje-kazni-nizje-emisije-in-vecja-varnost