Nemška avtomobilska industrija: Od globalnega uspeha do gospodarskega bremena

Nemška avtomobilska industrija, ki je nekoč uživala svetovno priznanje zaradi svojih visokokakovostnih in inovativnih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, se danes sooča z resnimi gospodarskimi težavami. Znamke, kot so Volkswagen, BMW, Mercedes in Porsche, ki so bile sinonim za luksuz in tehnološko naprednost, zdaj predstavljajo breme za nemško gospodarstvo, ki je na robu recesije.

Volkswagen, ki je bil dolgo časa sinonim za nemško zanesljivost in inovacije, je v začetku tega tedna objavil, da razmišlja o zaprtju svojih tovarn v Nemčiji. Poleg tega je napovedal, da bo morda moral prekiniti sporazum o varstvu delovnih mest, ki je v veljavi že od leta 1994. To je velik udarec za industrijo, ki je bila skoraj 140 let tehnološki vodilni na svetovnem trgu.

Dr. Andreas Ries, globalni vodja avtomobilske industrije pri KPMG, pravi, da se industrija zdaj sooča z največjo preobrazbo v svoji zgodovini. Težave niso omejene zgolj na Volkswagen. Tudi druge nemške avtomobilske znamke se soočajo z izzivi, ki ogrožajo njihov obstoj v domačem in svetovnem merilu.

Padanje poslovnega zaupanja

Poslovno razpoloženje v nemški avtomobilski industriji je že več let na dnu. Po podatkih inštituta Ifo se je avgusta poslovno razpoloženje znova znižalo na negativnih 24,7 točke, kar je eden najnižjih kazalnikov v zadnjih letih. Pričakovanja za prihodnost so prav tako zelo pesimistična.

Težave so se odrazile tudi pri drugih velikih igralcih na trgu. Mercedes-Benz je znižal svojo napoved letne stopnje dobička, BMW pa je priznal, da je bila stopnja dobička v drugem četrtletju nižja od pričakovane. Porsche, ki je bil dolgo časa sinonim za prestiž, je znižal napovedi za leto 2024 zaradi težav s pomanjkanjem aluminijevih zlitin.

Težave v avtomobilskem sektorju močno vplivajo na širše nemško gospodarstvo, ki je na robu recesije. V drugem četrtletju leta 2024 se je nemški BDP zmanjšal za 0,1 %. Dr. Andreas Ries je opozoril, da “ko nemški avtomobilski sektor kašlja, ima Nemčija gripo”. Avtomobilska industrija ni sestavljena le iz velikih proizvajalcev, ampak vključuje tudi na tisoče manjših podjetij, ki so ključna za nemško gospodarstvo.

Številni izzivi za nemške proizvajalce

Nemška avtomobilska industrija se trenutno sooča s številnimi izzivi. Tiskovni predstavnik nemškega združenja avtomobilske industrije (VDA) je poudaril, da so posledice pandemije COVID-19, geopolitične napetosti in visoke birokratske zahteve na nacionalni in evropski ravni povzročile velike težave. Poleg tega so se proizvajalci soočili s padcem domačega povpraševanja, kar še dodatno obremenjuje trg.

Dve največji temi, ki skrbita strokovnjake, sta konkurenca Kitajske in prehod na električna vozila. Horst Schneider, vodja evropskih avtomobilskih raziskav pri Bank of America, opozarja, da povpraševanje po električnih vozilih ni tako visoko, kot so pričakovali, konkurenca pa se povečuje. Kitajski proizvajalci so prevzeli del tržnega deleža, saj so njihova električna vozila cenovno ugodnejša in v določenih primerih tudi tehnološko naprednejša od nemških.

Vpliv Kitajske in trgovinskih napetosti

Nemški proizvajalci so močno odvisni od kitajskega trga, kjer so prej ustvarjali do 50 odstotkov svojih dobičkov. Toda z višanjem tržnega deleža kitajskih proizvajalcev in napetostmi med EU in Kitajsko, ki vplivajo na trgovinske carine, nemški proizvajalci izgubljajo prednost. Schneider opozarja, da nemška električna vozila niso tako dobičkonosna kot avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem, kar dodatno povečuje pritisk na marže.

VDA poudarja, da industrija potrebuje reforme, ki bi olajšale regulativno breme. Namesto stroge regulacije pozivajo k bolj pragmatični, tržno usmerjeni gospodarski politiki. Reforme bi morale omogočiti bolj fleksibilno poslovanje v dinamičnem svetovnem okolju, ki ga zaznamujejo hitre spremembe na področju tehnologije in trgovine.

Svetla prihodnost za hibridna vozila?

Kljub številnim izzivom obstajajo tudi znaki optimizma. Dr. Andreas Ries verjame, da bo tehnologija hibridnih vozil ostala pomemben del trga dlje, kot je bilo pričakovano. Poleg tega se prodaja avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem rahlo krepi.

Izzivi za nemško avtomobilsko industrijo ostajajo veliki, vendar strokovnjaki upajo, da bo v prihodnjih letih prišlo do stabilizacije in preusmeritve na nove trge ter tehnologije, ki bodo nemškim proizvajalcem omogočile, da si opomorejo in ponovno zasedejo vodilno mesto na svetovnem trgu.

[Vir: CNBC]; Portal24; Foto: Pexels