Nemčija leta 2024 zabeležila velik padec prodaje električnih avtomobilov
Prodaja električnih vozil v Nemčiji je v letu 2024 doživela drastičen padec. Po uradnih podatkih Zveznega urada za avtomobilski promet (KBA) je bilo na največjem evropskem avtomobilskem trgu registriranih le 380.609 električnih vozil, kar je 27,4 odstotka manj kot leto prej, poroča DPA. Ukinitev državnih subvencij konec leta 2023 je povzročila veliko negotovost med kupci. Slednje pa je še dodatno poglobilo težave avtomobilske industrije v državi.
Delež električnih avtomobilov med novimi registracijami je leta 2024 padel na 13,5 odstotka, kar je znatno manj od 18,4 odstotka v letu 2023. Analitik svetovalnega podjetja EY Constantin Gall je padec označil kot “izgubljeno leto za elektromobilnost.” Pojasnil je, da so visoke cene električnih vozil, neenakomerna infrastruktura za polnjenje in omejen doseg vozil glavni dejavniki, ki odvračajo kupce.
Poleg tega je splošna gospodarska negotovost v Nemčiji še dodatno vplivala na povpraševanje. Kljub uvedbi novih modelov in napredku v tehnologiji električnih vozil prodajne številke niso dosegle pričakovanj industrije in politike.
Nemški avtomobilski trg v upadu
Skupno je bilo v letu 2024 v Nemčiji registriranih približno 2,8 milijona novih vozil, kar je odstotek manj kot leto prej in kar 25 odstotkov manj kot leta 2019, pred pandemijo. Decembra 2024 so bile registracije novih vozil za več kot 7 odstotkov nižje kot v enakem obdobju leta 2023.
Medtem ko je Volkswagen ohranil vodilni tržni delež z več kot 536.000 registracijami, so težave nemške avtomobilske industrije, vključno z visokimi proizvodnimi stroški in konkurenco s Kitajske, vplivale na celoten trg. Tesla je na primer zabeležila padec tržnega deleža, saj je v Nemčijo preusmerila le 38.000 enot.
Hibridna vozila in subvencijske sheme
Nasprotno pa so hibridna vozila leta 2024 zabeležila rast prodaje, saj so se registracije povečale za 12,7 odstotka na skoraj 950.000 enot. Potrošniki so očitno bolj naklonjeni avtomobilom, ki omogočajo uporabo tako električne energije kot fosilnih goriv, navaja AFP.
Constantin Gall je poudaril, da so za oživitev trga električnih vozil potrebni “močni impulzi.” Predlagal je, da bi nov podporni program ali znižanje cen vozil lahko pomembno spodbudilo povpraševanje. Gall je opozoril, da je prihodnost teh ukrepov negotova, saj Nemčija februarja pričakuje parlamentarne volitve.
Kancler Olaf Scholz je pozval k novemu evropskemu programu podpore elektromobilnosti. Opozicijski politiki medtem kritizirajo načrte za postopno opuščanje motorjev z notranjim izgorevanjem. Gall je opozoril, da bo brez znižanja cen in izboljšanja infrastrukture težko doseči cilje, ki jih predvideva EU za leto 2025.
Pomemben del prebivalstva ostaja bolj naklonjen tradicionalnim vozilom. “Za velik del Nemcev so motorji z notranjim zgorevanjem še vedno bistveno bolj priljubljeni kot električni avtomobili,” je zaključil Gall.