Nadgradnja ljubljanske železniške postaje napreduje po časovnici

V središču Ljubljane se odvija pomemben infrastrukturni projekt – nadgradnja osrednje železniške postaje, ki naj bi v novi podobi zaživela konec julija 2026. Leto kasneje, v 2027, pa je predvidena tudi otvoritev nove avtobusne postaje. Gre za obsežno naložbo, vredno skoraj 244 milijonov evrov z davkom, ki jo izvaja konzorcij podjetij SŽ – Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH Holding, izbran po številnih zapletih lani jeseni.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob današnjem medijskem ogledu gradbišča izpostavila pomen projekta: “Želeli smo pokazati, za kako veliko investicijo gre, in to v samem središču Ljubljane.” Dodala je še: “Na tem mestu bo stal nov moderen potniški center, ki bo velika pridobitev ne le za Ljubljano, ampak tudi za Slovenijo.” Po njenih besedah dela za zdaj potekajo skladno z načrti, kar vliva optimizem glede spoštovanja časovnice.

Nova podoba železniške in avtobusne postaje

Projekt zajema tako prenovo železniške postaje kot gradnjo sodobne avtobusne postaje pod okriljem Slovenskih železnic. Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je pojasnil, da je postopek za izdajo gradbenega dovoljenja za avtobusno postajo že stekel, dokončanje pa pričakujejo v letu 2027, skupaj z garažno hišo in poslovnimi prostori. “Gradbeno dovoljenje pričakujemo do sredine maja, jeseni pa bi lahko začeli z deli,” je dejal Mes. Po poročanju MMC RTV SLO trenutna dela potekajo na severnem delu železniške postaje, kjer je v uporabi le polovica tirov, a promet kljub temu teče razmeroma nemoteno.

Nova železniška postaja bo imela 13 tirov, od tega 11 s peroni, skupno pa bo obsegala šest peronov. Trenutno se oblikujejo peroni štiri, pet in šest, pri čemer bo šesti peron omogočal enostavno prestopanje na avtobuse. Poleg tega nastaja nov podhod, ki bo dvakrat večji od obstoječega in bo vključeval dvosmerno kolesarsko stezo ter povezave na Vilharjevo cesto in poslovno stavbo Vilharia.

Prihodnje povezave in prilagoditve

Pomemben del projekta je tudi nadhod nad tiri, ki bo v dveh etažah povezoval železniško in avtobusno postajo ter ponujal osrednje storitve za potnike. Po poročanju MMC RTV SLO so tehnične rešitve zasnovane tako, da bodo v prihodnosti omogočale poglobitev železnice, če bo za to sprejeta odločitev. Na obstoječem poslopju železniške postaje bosta odstranjena oba prizidka, kar je sprožilo nasprotovanje arhitekta Marka Mušiča, ki zagovarja ohranitev notranje ureditve. Pristojni obljubljajo, da bodo v sodelovanju z zavodom za varstvo kulturne dediščine iskali ustrezne rešitve.

V sklopu projekta bo zgrajeno tudi zaklonišče v dveh etažah, vsako z zmogljivostjo za okoli 300 oseb. Ljubljanski župan Zoran Janković je izrazil zadovoljstvo nad usklajevanjem z državo in napovedal, da bi lahko leta 2026 začeli graditi tire na nadvozu pri Orto baru. “Še dve leti bo na tem območju res veliko gneče in nevšečnosti,” je opozoril. Po poročanju MMC RTV SLO mestna občina že izvaja infrastrukturne posege, kot je širitev podvoza pod železnico in obnova okoliških cest.

Dela na železniški postaji naj bi se septembra preselila na južni del, kar bo po besedah direktorja SŽ – Infrastruktura Matjaža Kranjca morda povzročilo večje težave v prometu. Kljub temu pristojni ostajajo optimistični, da bo projekt zaključen v skladu s časovnico, Ljubljana pa bo leta 2027 dobila sodoben potniški center, ki bo bistveno izboljšal povezljivost in udobje potnikov.

Portal24; Foto: Slovenske železnice