Katastrofa v Severnem morju: Strupeno gorivo ogroža morske ekosisteme
V Severnem morju je prišlo do hude nesreče, ki ogroža tamkajšnje ekosisteme. V ponedeljek zjutraj sta ob obali Yorkshira trčila naftni tanker Stena Immaculate in tovorna ladja Solong, kar je sprožilo iztekanje strupenega reaktivnega goriva v morje. Strokovnjaki opozarjajo, da bi lahko posledice za morsko življenje bile “uničujoče”, saj požari na obeh ladjah še niso pogašeni, preiskava vzroka trčenja pa se je že začela. Iskanje pogrešanega člana posadke je bilo čez noč prekinjeno.
Trčenje se je zgodilo v bližini pomembnih naravnih območij, kot sta estuarij Humber in The Wash, ki veljata za ključna ekosistema v Združenem kraljestvu. Tam domuje več sto tisoč morskih ptic, tjulnjev in njihovih mladičev ter zaščitene vrste, kot so pristaniške pliskavke, piše The Guardian. Okoljski strokovnjaki izražajo zaskrbljenost zaradi strupenosti goriva Jet A-1, ki je po njihovih besedah bistveno bolj škodljivo kot surova nafta in bi lahko povzročilo dolgotrajno onesnaženje.
Strupeno gorivo grozi ekosistemu
Naftni tanker Stena Immaculate, ki je prevažal reaktivno gorivo za ameriško vojsko, je dolg 183 metrov, tovorna ladja Solong pa se je po trčenju ob 23.20 ločila od njega in začela odnašati proti jugu. Obalna straža je vzpostavila 1-kilometrsko izključitveno območje ter budno spremlja razmere. Po podatkih Bloomberga in Keplerja je tanker prevažal 140.000 sodov goriva, kar povečuje tveganje za obsežno ekološko katastrofo.
Simon Boxall, oceanograf z Univerze v Southamptonu, je poudaril, da ima izteklo gorivo visoko stopnjo strupenosti, ki lahko resno ogrozi ribe, morske sesalce in ptice. Okoljevarstveniki, kot je Sandy Luk iz Društva za ohranjanje morja, opozarjajo, da je od vremenskih razmer, tokov in obsega razlitja odvisno, kako daleč se bodo škodljive kemikalije razširile. Paul Johnston z Univerze v Exeterju dodaja, da je bližina gnezdišč pristaniških pliskavk še posebej zaskrbljujoča, saj so morska bitja izjemno občutljiva na tovrstno onesnaženje.
Preiskava vzroka in pričevanja posadke
Preiskava vzroka trčenja je v polnem teku, a za zdaj ni dokazov o namerni sabotaži, so sporočili z Downing Streeta. Lastnik ladje Solong, nemško podjetje Ernst Russ, je zanikal govorice, da bi plovilo prevažalo natrij cianid, kar je pomirilo nekatere strahove. Ameriški mornar s tankerja Stena Immaculate je za CBS News opisal kaotične trenutke po trku, ko je ladja Solong nenadoma zadela njihov zasidrani tanker. Posadka je imela le nekaj sekund za reakcijo, nato pa so ognjeni zublji zajeli palubo, kar je povzročilo opekline in hitro evakuacijo.
Pomorski strokovnjak Seyedvahid Vakili z Univerze v Southamptonu meni, da bi lahko človeški dejavnik, kot sta utrujenost ali velika delovna obremenitev, igral ključno vlogo pri nesreči. Ladja Stena Immaculate je bila zasidrana že od nedelje in je posredovala svoje koordinate, kar bi morala druga plovila upoštevati.
Vladni minister Matthew Pennycook je zagotovil, da obalna straža z letali nadzoruje območje in ocenjuje vpliv onesnaženja. Agencija za pomorsko in obalno stražo je po njegovih besedah dobro pripravljena na zadrževanje razlitja, kakovost zraka pa za zdaj ostaja v normalnih mejah. Ogenj na ladjah še ni pogašen, kar otežuje reševanje in omejevanje škode. Okoljevarstvene organizacije pozivajo k hitremu ukrepanju, saj bi lahko dolgoročne posledice za enega najbogatejših ekosistemov v regiji bile katastrofalne.
Portal24; Foto: Pixabay/ junebug12851/fotografija je simbolna