Kaos na avtobusnih postajah in občutne podražitve avtobusnih prevozov

Z začetkom novega šolskega leta so številne potnike in predvsem dijake razburili novi vozni redi avtobusov. Poročila o težavah prihajajo iz različnih delov Slovenije, med drugim iz Dolenjske, Posavja in Savinjske regije. Spremenjeni vozni redi so povzročili zamude pri prihodu v šolo, prepolni avtobusi pa se pogosto ne ustavijo na postajah, kar pomeni, da številni šolarji zamujajo pouk ali pa se morajo zbujati izjemno zgodaj. Mnogi dijaki so izrazili nezadovoljstvo, pri čemer eden izmed njih preprosto komentira: “Ta red je katastrofa.”

Poleg tega so šole na teh območjih seznanjene s težavami. Direktor Šolskega centra Krško-Sevnica, Jože Pavlovič, je potrdil, da so razmere slabše, saj so nekatere linije celo ukinjene ali pa je prihod v šolo organiziran v nerazumnih časih. Čeprav družba Nomago, eden od štirih koncesionarjev za prevoze, zatrjuje, da nobena linija ni bila ukinjena, potniki in dijaki doživljajo popolnoma drugačno realnost.

Težave po vsej državi

Novi vozni redi, ki jih je pripravila Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), naj bi prinesli več relacij in boljše povezave, v praksi pa so po vsej državi povzročili kaos. Potniki poročajo o avtobusih, ki ne sprejemajo več potnikov, ker so prepolni, ter o natrpanih vožnjah, kjer se nekateri vozijo stoje od ene postaje do druge.

DUJPP se zaveda težav in pojasnjuje, da gre za spremembo sistema, ki zahteva prilagoditve. Direktor DUJPP-ja, Miran Sečki, je zagotovil, da prejmejo na stotine klicev in elektronskih sporočil vsak dan, ter da aktivno rešujejo težave, ki se pojavljajo. Obljubljajo, da bodo težave s prevozom dijakov rešene do konca prihodnjega tedna.

Visoke podražitve avtobusnih prevozov

Poleg težav z voznimi redi se potniki soočajo tudi z občutnimi podražitvami avtobusnih prevozov. Cene so ponekod poskočile tudi za 100 odstotkov. Župani gorenjskih občin so ogorčeni nad ravnanjem avtobusnega podjetja Arriva, ki je svoje storitve občutno podražilo. Občine so namreč zakonsko zavezane, da zagotovijo šolski prevoz, zato so prisiljene podpisati pogodbe s koncesionarji, tudi če so cene previsoke.

Župan Jesenic, Peter Bohinec, je izpostavil, da se je ponudnik prijavil s ponudbo, ki je dvakrat višja od sredstev, ki so jih imeli na voljo prejšnje leto. Podobno je tudi župan Radovljice, Ciril Globočnik, opozoril, da so se stroški prevoza iz leta 2020, ko so znašali 300 tisoč evrov, do letos povzpeli na več kot milijon evrov. Župan Tržiča, Peter Miklič, je izrazil zaskrbljenost zaradi tega, da so se stroški podvojili v zadnjem letu, čeprav je mreža prevozov ostala enaka.

Monopol na trgu avtobusnih prevozov?

Župani opozarjajo, da gre za monopol koncesionarjev, saj se na razpise običajno prijavi le en ponudnik, ki nato močno dvigne cene. V primeru avtobusnega podjetja Arriva župani niso prejeli zadovoljivih pojasnil za podražitev. Župan Bohinec je dejal, da so cene vozovnic za upokojence, šolarje in delavce res ugodne, vendar se zdi, da podjetja to kompenzirajo z višjimi cenami, ki jih zaračunavajo občinam.

Zaradi teh podražitev so ogroženi tudi drugi občinski projekti. Župan Škofje Loke, Tine Radinja, je poudaril, da bo treba še oceniti, kako bodo te podražitve vplivale na prihodnje naložbe, vendar gre zagotovo za resno težavo, s katero se bodo morali soočiti.

[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Freepik