V odprtem pismu, naslovljenem na visoke voditelje Republike Slovenije, zaslužni profesor dr. Dimitrij Rupel izraža zaskrbljenost glede stanja v slovenskem šolstvu in širših družbenih izzivov. Pismo, datirano 29. april 2024, je naslovljeno na predsednico države Natašo Pirc Musar, predsednico Državnega zbora Urško Klakočar Zupančič in predsednika vlade Roberta Goloba.

Rupel opisuje občutek, da Slovenija že nekaj časa ni kos številnim notranjim in zunanjim izzivom, vključno s težavami v zdravstvu, pravosodju, medijih in zunanji politiki. Posebej kritičen je do trenutnega stanja v slovenskem šolstvu, ki se po njegovem mnenju ni sposobno spopasti z nujnimi sodobnimi zahtevami. Izpostavlja, da šolski sistem ne namenja dovolj pozornosti pomembnim obdobjem slovenske zgodovine, kot so osamosvojitev Slovenije in vojna za Slovenijo.

Rupel kritizira tudi politične predloge za izstop Slovenije iz Nata, kar po njegovem mnenju kaže na širšo težavo zanikanja zgodovinskih dejstev in širjenja proti-dejanske miselnosti v slovenski politiki. Opozarja na težnjo po praznovanju zgodovinskih dogodkov, ki so temeljili na lažeh, kot je dan, ko je bila ustanovljena Protiimperialistična fronta, ki ni imela podpore večine prebivalstva.

Pismo se dotika tudi individualnih izkušenj Rupla z izobraževalnimi ustanovami in njegovo nedavno udeležbo na okrogli mizi o 20. obletnici vstopa Slovenije v Nato, ki je potekala v Celju. Izraža razočaranje, da se podobne diskusije ne izvajajo bolj aktivno v gimnazijah, kjer bi lahko bolj vplivale na mlajšo generacijo.

V sklepnem delu pisma Rupel poziva k ustanovitvi “kriznega” sveta za šolstvo, ki bi naslovil in odpravil navedene težave. Sveta bi prispeval k utrditvi slovenske kulture in nacionalne varnosti v času, ko so vrednote zahodnega sveta, kot so demokracija in človekove pravice, pod pritiskom globalnih konfliktov, kot je vojna v Ukrajini.

Rupel zaključuje s prošnjo, da se problematika obravnava na najvišjih ravneh slovenske politike, in sicer tako v Državnem zboru kot v vladi, ter posebej pri ministru za šolstvo.