Heineken je posel v Rusiji prodal za en evro
Nizozemski gigant v pivovarstvu, Heineken, je uradno zaključil svoj izstop iz ruskega trga s prodajo svojih dejavnosti skupini Arnest Group za zgolj en simboličen evro, so sporočili predstavniki podjetja.
Kljub temu pa za to potezo ni prišel brez velikih finančnih izgub. Drugi največji proizvajalec piva na svetu je razkril, da bo verjetno utrpel izgubo v višini 300 milijonov evrov. Vendar pa je podjetje uspešno pridobilo vsa potrebna dovoljenja za transakcijo. Transakcija se je sicer zaključila po daljšem časovnem obdobju, kot so pričakovali.
Heineken je prvotno napovedal svoje načrte za izstop iz ruskega trga kot odziv na rusko invazijo na Ukrajino marca 2022. Izvršni direktor, Dolf van den Brink, je poudaril, da so se soočili z velikimi izzivi med procesom umika iz Rusije, kar odraža težave, s katerimi se srečujejo velika mednarodna podjetja ob podobnih premikih.
Zaseg premoženja
Ta odločitev Heinekena se sklada z vzorcem drugih multinacionalk, ki so se prav tako umikale iz Rusije, ko so zahodne države uvedle ostre sankcije proti Moskvi. Kremelj se je odzval s protisankcijskim ukrepanjem, vključno z zasegom premoženja več zahodnih podjetij.
Medtem ko so se nekatera podjetja že umaknila, je ruski predsednik Vladimir Putin julija 2023 podpisal ukaz o prevzemu nadzora nad lokalno podružnico francoskega proizvajalca jogurta Danone in deležem danske pivovarne Carlsberg v tamkajšnji pivovarni.
Heineken je v Rusiji upravljal sedem pivovarn in zaposloval več kot 1800 ljudi, ki so jim zagotovili zaposlitev za naslednje tri leta. Poleg tega je nizozemska pivovarna lani umaknila svojo priljubljeno blagovno znamko Heineken iz ruskega trga. Proizvodnja Amstela pa se bi predvidoma ukinila v šestih mesecih.
V okviru zaključene transakcije je Heineken prodal triletno licenco za nekatere manjše regionalne blagovne znamke skupini Arnest. Heineken tudi ne bo več sodeloval pri njihovem razvoju ali ustvarjal prihodkov iz njih. Arnest Group je ugledno rusko podjetje, specializirano za pakiranje pločevink in aerosolov ter prodajo kozmetike in gospodinjskih izdelkov.
Kljub tej prelomni odločitvi pri Heinekenu pričakujejo le zanemarljiv vpliv na njihove celoletne ocene. S tem korakom so se odločili osredotočiti na druge trge in prilagoditi svojo strategijo glede na dinamično mednarodno poslovno okolje.