Eden od petih električnih avtomobilov prodanih v Evropi izdelan na Kitajskem
Trg električnih vozil v Evropi se sooča s pomembnimi premiki, ki vključujejo vse večjo prisotnost avtomobilov, izdelanih na Kitajskem. Po podatkih podjetja Jato Dynamics je registracija avtomobilov iz Kitajske v regiji med januarjem in februarjem v primerjavi z enakim obdobjem lani zabeležila impresivno 43-odstotno rast. Ta statistika postavlja vprašanje o tem, kako dolgo bodo glavni zahodni proizvajalci avtomobilov lahko vzdrževali svoj položaj na trgu v obraz konkurence iz Kitajske.
Februarski podatki o prodaji kažejo, da je bilo eno od petih novih električnih vozil, prodanih v Evropi, izdelanih na Kitajskem. Ta delež je dovolj presenetljiv, a še bolj zaskrbljujoča je primerjava s prejšnjimi leti. V februarju 2024 je bilo registriranih 45 odstotkov več kitajskih avtomobilov kot v februarju 2023, kar kaže na stalno rast prisotnosti kitajskih vozil v Evropi. Kljub temu pa celotni evropski avtomobilski trg v februarju ni doživel enake stopnje rasti, saj je poročal le o 10-odstotni rasti.
Medtem ko so kitajski proizvajalci avtomobilov zabeležili 45-odstotno povečanje, so proizvajalci iz Nemčije in Španije, ki tradicionalno veljajo za močne akterje na trgu, zabeležili le 6-odstotno rast. Ta dinamika kaže na premik v preferencah kupcev in na potencialno spreminjanje hierarhije v avtomobilski industriji.
Del rasti je posledica ukrepov kitajskih proizvajalcev
Poleg tega je bilo ugotovljeno, da avtomobili, izdelani na Kitajskem, niso le presegli proizvodnje iz Italije, Koreje, Maroka in Romunije, ki so prav tako pomembni proizvajalci za evropski trg, ampak so se tudi približali številu vozil, izdelanih v Turčiji in Združenem kraljestvu. Felipe Munoz, globalni analitik pri Jato Dynamics, pojasnjuje, da je del te rasti posledica ukrepov, ki so jih sprejeli nekateri kitajski proizvajalci, da bi pospešili uvoz v Evropo pred morebitnimi protisubvencijskimi preiskavami EU. Povišane tarife bi lahko predstavljale oviro za kitajske proizvajalce, a so hkrati lahko tudi spodbuda za hitrejšo dobavo vozil v Evropo.
Poudariti je treba tudi, da 44 odstotkov registracij avtomobilov iz Kitajske predstavljajo zahodne znamke, kot so Tesla, Volvo in Dacia, kar pomeni, da je dejanski delež avtomobilov pod pravimi kitajskimi znamkami manjši. Kljub temu pa je jasno, da imajo kitajske blagovne znamke, da bi pridobile pomemben delež evropskega trga pred seboj še vedno dolgo pot. Munoz poudarja, da bo, kljub napredku na področju zmogljivosti in cenovne dostopnosti, potreben čas za povečanje prepoznavnosti in spremembo dolgoletnih predstav potrošnikov.
[Vir: Jato Dynamics]; Foto: Pexels; Portal24
Ne spreglejte tudi …
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/eden-od-petih-elektricnih-avtomobilov-prodanih-v-evropi-izdelan-na-kitajskem/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=eden-od-petih-elektricnih-avtomobilov-prodanih-v-evropi-izdelan-na-kitajskem