Družba GM sprejela Teslin standard za polnjenje

General Motors je šelpo Fordovih stopinjah in sporočil, da sprejema Teslin severnoameriški standard za polnilne vtiče. Ta odločitev, ki je bila objavljena v četrtek, bo kupcem GM-ovih električnih vozil omogočila tudi uporabo Teslinega omrežja Supercharger.

Ta pomembna poteza pomeni, da so se zdaj trije vodilni proizvajalci električnih vozil na severnoameriškem trgu dogovorili o univerzalnem standardu polnilne opreme. Izvršna direktorica GM Mary Barra in vodja Tesle Elon Musk sta to objavila na dogodku v prostoru Twitter.

Vlagatelji so ta razvoj pozdravili in pričakovali vzpostavitev enotnega standarda polnilne opreme za severnoameriški trg. Posledično so se delnice družbe GM po zvonjenju povečale za več kot 4 odstotke, medtem ko so se delnice družbe Tesla prav tako povečale za 4 odstotke

Sodelovanje med temi tremi pomembnimi konkurenti v ameriški industriji električnih vozil ima precejšnje posledice za trgovino in javno politiko. Bidnova administracija je pred tem postavila sprejetje konkurenčnega standarda “kombiniranega sistema polnjenja” (CCS) kot predpogoj za podjetja, ki so želela pridobiti milijarde zveznih subvencij za vzpostavitev novih polnilnih postaj na približno 7.500 miljah (12.070 km) najbolj prometnih avtocest v državi. To sodelovanje med družbami Tesla, Ford in GM predstavlja izziv za politiko Bele hiše.

Pete Buttigieg, minister za promet, je maja za televizijo CNBC razpravljal o sporazumu med Fordom in Teslo. Predlagal je, da bi se industrija združila v enoten sistem. Vendar je opozoril tudi, da bi uporaba adapterjev omogočila interoperabilnost.

Tesla, GM in Ford obvladujejo 70 odstotkov trenutne prodaje električnih vozil v ZDA. Številni vodilni v industriji menijo, da različni priključki za polnjenje električnih vozil predstavljajo težavo za širše sprejetje električnih vozil med potrošniki.

Teslina prevlada pri polnjenju sproži zavezništva v avtomobilski industriji

Elon Musk je med dialogom z Mary Barra na Twitterju v prostoru Twitter Spaces izjavil: “Verjamem, da bo ta razvoj temeljito pospešil razvoj električnih vozil.” Barra mu je odgovorila s svojo pozitivno pripombo: “Mislim, da so se stvari pravkar nekoliko izboljšale.”

V nedavnem četrtkovem intervjuju za CNBC je Barra razkrila, da bi lahko GM s sporazumom potencialno prihranil do 400 milijonov dolarjev.

Kar zadeva potrošnike, se zdi, da so sporazumi z detroitskimi avtomobilskimi proizvajalci zmaga za Teslo. Tesla je za razliko od večine svojih konkurentov veliko vložila v vzpostavitev svoje edinstvene mreže postaj za hitro polnjenje po vsej Severni Ameriki. Večina drugih avtomobilskih proizvajalcev je svoje odgovornosti za polnjenje prenesla na zunanja podjetja.

Podatki ameriškega ministrstva za energijo kažejo, da Tesline polnilnice Superchargers predstavljajo približno 60 odstotkov vseh hitrih polnilnih postaj v ZDA in Kanadi.

Chris Harto, višji politični analitik pri Consumer Reports, ugotavlja: “To je zelo pomembno. Predvidevam, da bo to sprožilo kaskadni učinek, saj se bo vse več proizvajalcev vozil odločalo za Teslin standard.”

Za avtomobilske velikane, kot sta GM in Ford, je sklenitev teh sporazumov preračunan hazard. Verjamejo v prednosti, ki jih prinaša dostop do Teslinega omrežja za hitro polnjenje. Menijo, da to odtehta tveganje, da bodo kupce pritegnile Tesline ponudbe in se bodo za svoje naslednje vozilo odločili za nakup Tesle.

Združitev podjetij Tesla, GM in Ford povečuje konkurenco za druge proizvajalce avtomobilov in ponudnike polnilnih omrežij, ki uporabljajo standard CCS. Če bodo ZDA prešle na Teslin standard za polnjenje, bo to za druge proizvajalce polnilnih postaj lahko težko. Ti trenutno v ZDA vzpostavljajo dejavnosti za proizvodnjo opreme, ki ustreza standardom CCS.

Teslina prevlada NACS v Severni Ameriki

David Whiston iz podjetja Morningstar Research meni, da bo Teslin sistem NACS v Severni Ameriki bolj verjetno prevladoval kot standard CCS. Čeprav bodo drugi ponudniki storitev polnjenja morda ostali pri standardu CCS, lahko še vedno s pomočjo adapterjev oskrbujejo vozila Tesla, Ford in GM.

Delnice podjetij ChargePoint in EVgo, ki se ukvarjata s polnjenjem, so v četrtek v poprodajnem trgovanju padle za več kot 4 odstotke.

General Motors namerava od leta 2025 vgraditi priključke v električna vozila. Priključki bodo temeljili na Teslinem severnoameriškem standardu za polnjenje. Od naslednjega leta bodo obstoječi lastniki električnih vozil GM imeli dostop do 12.000 Teslinih hitrih polnilnic po Severni Ameriki. Za uporabo polnilnic bodo prejeli adapterje.

Elon Musk, Teslin izvršni direktor, je zagotovil, da bo Tesla ohranila nevtralno stališče, ko se bo več konkurenčnih znamk vključilo v omrežje Supercharger. Musk je poudaril, da je glavni cilj pospešiti revolucijo električnih vozil.

Prejšnji mesec je podoben dogovor s Teslo razkril tudi Fordov izvršni direktor Jim Farley. Lastnikom Fordovih električnih vozil bo omogočen dostop do več kot 12.000 Teslinih polnilnic Supercharger v Severni Ameriki. Ta dogovor bo začel veljati leta 2024.

Vir Portal24 Foto: Wikimedia