Bruselj blizu uvedbi dokončnih carin na kitajska električna vozila
Evropska komisija je v torek oznanila namero o uvedbi dokončnih carin na uvoz kitajskih baterijskih električnih vozil (BEV), s čimer želi zaščititi domačo industrijo pred nepošteno konkurenco iz Kitajske. Ta korak predstavlja pomemben del evropskih prizadevanj za uravnoteženje tržnih pogojev in zagotavljanje dolgoročne konkurenčnosti evropskih proizvajalcev električnih vozil.
V osnutku zaključkov protisubvencijske preiskave, ki ga je Komisija delila s kitajskimi proizvajalci BEV, kitajsko vlado in državami članicami EU, so razkrite predvidene dokončne stopnje dajatev za različne proizvajalce. Če bodo dajatve potrjene, bodo veljale pet let, kar bo prisililo kitajske proizvajalce v dolgoročnejša povišanja cen.
Nekateri kitajski proizvajalci so uspeli doseči rahlo znižanje stopenj, kot so BYD (17 %), Geely (19,3 %) in SAIC (36,3 %), po tem ko so izpodbijali začasne dajatve, uvedene julija. Na drugi strani se predvideva 9-odstotna dajatev za ameriško podjetje Tesla, ki ima tudi koristi od kitajskih subvencij. Komisija je poudarila, da je Tesla v celoti sodelovala pri preiskavi in zagotovila preglednost svojih subvencij.
Kitajska nasprotuje ukrepom
Kitajska gospodarska zbornica za EU se je hitro odzvala na napovedane ukrepe in izrazila “močno nezadovoljstvo in odločno nasprotovanje” protekcionističnemu pristopu Komisije. Kitajska stran trdi, da je konkurenčnost njene industrije BEV rezultat industrijskega obsega, celovitih prednosti dobavne verige in intenzivne tržne konkurence, ne pa subvencij.
Komisija je medtem napovedala, da ne bo retroaktivno pobirala dajatev za kitajski uvoz BEV, ki je bil registriran od marca letos, saj ni našla dokazov o materialni škodi za evropska podjetja, temveč le o “grožnji” gospodarske škode.
Intenzivne razprave med EU in Kitajsko
Razprave med Brusljem in Pekingom so v zadnjih mesecih postale intenzivnejše, saj se obetajo kitajski povračilni ukrepi in morebitna trgovinska vojna. Kitajska vlada in prizadeta podjetja imajo zdaj 10 dni časa, da predložijo pripombe ali zahtevajo zaslišanje pri Komisiji. Končna stopnja dajatve naj bi se začela uporabljati najkasneje 31. oktobra.
Evropska komisija ostaja odprta za doseganje alternativne rešitve, ki bi bila skladna z načeli Svetovne trgovinske organizacije (WTO). Tiskovni predstavnik Komisije je poudaril, da še ni bila sprejeta končna politična odločitev in da EU išče učinkovito rešitev, ki bi obravnavala težave s subvencioniranjem.
Preiskava in napovedani ukrepi so povzročili razhajanja znotraj EU, pri čemer je Nemčija izrazila največjo zaskrbljenost. Večji nemški proizvajalci avtomobilov, kot so BMW, Mercedes-Benz in Volkswagen, ki imajo proizvodne obrate na Kitajskem, so opozorili na morebitne negativne učinke na evropske vrednostne verige. Bruselj kljub temu vztraja pri svojih ukrepih, ki naj bi preprečili, da bi Evropa postala industrijska puščava zaradi agresivnih trgovinskih praks Kitajske.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Pixabay