Žgane pijače bodo v svetovni prodaji kmalu prehitele vino

Žgane pijače, kot sta vodka in viski, bodo po napovedih Svetovne zveze za žgane pijače kmalu presegle vino v svetovni prodaji. Poročilo, ki temelji na podatkih Oxford Economics in podjetja za raziskave trga alkohola IWSR, razkriva, da naj bi leta 2022 bilo prodanih 2,67 milijarde zabojev žganih pijač. Slednje pa je skoraj enako 2,8 milijarde zabojev vina, prodanih tisto leto. “Če se bodo trenutni trendi nadaljevali, bodo količine žganih pijač kmalu presegle količine vina,” so zapisali v poročilu.

Novi trendi v potrošnji

Razlog za to spremembo so trendi, kot je premik k manjšemu pitju dražjih pijač, predvsem zaradi naraščajoče priljubljenosti koktajlov. Vinska industrija pa se sooča s težavami, vključno z motnjami v dobavi, ekstremnimi vremenskimi razmerami in upadom povpraševanja, ki je na najnižji ravni v zadnjih 27 letih. Poleg tega se pivske družbe prilagajajo prehodu na močne alkoholne pijače.

V letu 2022 je bilo 75,2 odstotka celotne količine prodanega alkohola pivo, sledila so vina z 10,4 odstotka in žgane pijače z 9,9 odstotka. Po vrednosti prodaje so žgane pijače predstavljale 40 odstotkov celotne prodaje alkoholnih pijač. Pivo je bilo na drugem mestu s 38,1 odstotka, vino pa s 17,6 odstotka.

Prihodnost trga žganih pijač

Med letoma 2022 in 2027 naj bi najhitreje rasla kategorija indijskega viskija, z napovedano rastjo za 50 milijonov zabojev. Pričakuje se tudi rast prodaje tekile, ruma in gina med 10 in 20 milijoni zabojev. Nasprotno pa bosta konjak in armagnac rasla najmanj.

Proizvodnja in prodaja žganih pijač sta leta 2022 k svetovnemu gospodarstvu prispevala približno 730 milijard dolarjev, upoštevajoč celotno verigo dejavnosti od kmetijstva in proizvodnje do pošiljanja ter prodaje v trgovinah, barih in restavracijah.

[Vir: Hina]; Portal24; Foto: Pexels