Zakulisje razprave o tarifah za električna vozila zaradi Brexita

V Bruslju je prišlo do pomembnega spora glede trgovinskih tarif za električna vozila z Združenim kraljestvom po brexitu. Omenjene razmere so vzbudile optimizem, v Londonu pa se pojavljajo pričakovanja glede morebitne odprave teh tarif.

Januarja 2024 bo uvedena politika. Ta politika predpisuje 10-odstotno tarifo za vozila, ki ne bodo upoštevala okrepljenih predpisov glede pridobivanja baterij za električna vozila. Posledice za avtomobilsko industrijo bi lahko znašale 4,3 milijarde evrov. To je povzročilo zaskrbljenost med proizvajalci v Združenem kraljestvu in EU, ki se bojijo znatnega vpliva na industrijo in napovedujejo dvig cen električnih vozil.

Združeno kraljestvo lobira za podaljšanje roka in poudarja, da bodo proizvajalci avtomobilov težko dosegli skladnost do leta 2024. Pobudo je prevzela britanska sekretarka za podjetništvo in trgovino Kemi Badenoch. Vključila se je v dialog z evropskim komisarjem za trgovino Valdisom Dombrovskisom. Razprava je bila osredotočena na zahtevo po dodatnem času za okrepitev lokalnih dobavnih verig.

Evropska unija javno ostaja enotna, saj uradniki v Bruslju trdijo, da se pogoji dogovora po brexitu ne bodo spremenili. Zasebno pa se zdi, da se Dombrovskis pridružuje Badenochu glede potrebe po večji prožnosti. Dombrovskis podpira podaljšanje roka, vendar mu nasprotuje komisar za notranji trg Thierry Breton.

Breton, ki je znan po svojem protekcionističnem stališču, želi uveljaviti vizijo EU o “strateški avtonomiji” na različnih področjih politike, vključno z industrijo.

Anonimni uradnik EU razkriva notranje napetosti

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen se mora odločiti o vprašanju, ki razdvaja njene visoke komisarje, pravi anonimni uradnik EU, ki je seznanjen s pogajanji.

“Vložki so visoki. Skupaj z ribištvom je bila to ključna točka naših pogajanj z Združenim kraljestvom,” je dejal uradnik. “Odstopanje od te točke bi bilo v veliko korist Londonu. Čeprav je Združeno kraljestvo manjši trg, bi nam koristilo, če bi podjetja, kot je Nissan, svoje naložbe raje preselila v EU, kot da jih še naprej izvajajo v Združenem kraljestvu.”

Visoka oseba pri vodilnem mednarodnem proizvajalcu avtomobilov je dejala, da bodo države s pomembno avtomobilsko industrijo, kot je Nemčija, verjetno kmalu izrazile željo, da bi EU ponovno preučila svoje stališče.

Sodelovanje z Dombrovskisom je bilo spodbudno; od samega začetka je bil dovzeten za razumevanje vprašanja. Eden od ministrov, vključenih v razprave, je izrazil optimizem glede zagotovitve podaljšanja, zlasti glede na pomembne informacije, ki jih Dombrovskisov urad prejema iz industrijskih virov. Vendar je minister opozoril tudi na preteklo težnjo EU, da daje prednost političnim izjavam pred gospodarskimi interesi.

Julija se je britanski minister za gospodarstvo in trgovino Badenoch junija sestal z Dombrovskisom, da bi razpravljali o prihajajočih carinah. Naslednji mesec sta se ponovno srečala na srečanju trgovinskih ministrov skupine G20 v Indiji.

Evropska avto industrija pred krizo?

Britanski in evropski avtomobilski proizvajalci opozarjajo, da bi uvedba novih pravil prihodnje leto lahko resno vplivala na evropsko avtomobilsko industrijo in ovirala prehod na električna vozila.

Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je junija opozorilo, da bi lahko proizvedli skoraj pol milijona avtomobilov manj, če se uvedba pravil leta 2024 ne bo odložila.

Podobna opozorila sta izdala tudi podjetji Stellantis in Ford, ki imata sedež v Združenem kraljestvu.

Laburistična poslanka Hillary Benn je poudarila nujnost podaljšanja roka za pravila o poreklu. Preden je bila imenovana za predstavnico laburistov za Severno Irsko, je Benn sprožila poizvedbe. Razmišljala je o smiselnosti vzpostavitve novih obratov za proizvodnjo baterij v Združenem kraljestvu ali EU. Razlog za to je bil omejen časovni okvir, ki je bil predstavljen.

Benn je poudarila tudi paradoksalnost predloga 10-odstotne tarife za električna vozila sredi podnebne krize. Opozorila je, da takšni ukrepi ne vplivajo na bencinske in dizelske avtomobile. Izrazila je tudi željo, da bi EU priznala to neskladje.

Vir foto: Pixabay