BMW je razkril svoj prvi serijski model iz družine Neue Klasse – novi BMW iX3, popolnoma električno športno aktivno vozilo (SAV), ki obljublja prelomnico na področju električne mobilnosti, digitalizacije in trajnostne proizvodnje. Vozilo, ki ga bodo začeli serijsko izdelovati jeseni 2025 v novozgrajeni tovarni v Debrecenu na Madžarskem, prinaša povsem nov oblikovalski jezik, tehnološke inovacije ter izboljšano energetsko učinkovitost.

Novi BMW iX3 je opremljen s tehnologijo BMW eDrive šeste generacije, ki vozilu omogoča doseg do 805 kilometrov in največjo moč polnjenja 400 kW. Posebno pozornost je znamka namenila elektroniki in programski arhitekturi, kjer štirje tako imenovani »supermožgani« skrbijo za vozno dinamiko, avtomatizirano vožnjo, infotainment in osnovne funkcije.

Oliver Zipse, predsednik upravnega odbora BMW AG, je ob predstavitvi poudaril: „Neue Klasse je naš največji prihodnji projekt in pomeni velik preskok na področju tehnologij, vozne izkušnje in oblikovanja. Kar se je začelo kot drzna vizija, je zdaj postalo resničnost: BMW iX3 je prvi model Neue Klasse, ki je šel v serijsko proizvodnjo. Ne le, da na ceste prinašamo naslednjo generacijo enega naših najuspešnejših popolnoma električnih vozil, ampak za BMW začenjamo novo dobo.“

Novi oblikovalski jezik BMW stavi na preprostost in brezčasnost, a hkrati ostaja zvest značilnim elementom znamke. Pokončen sprednji del z izrazitimi ledvičkami, ki se navdihujejo pri modelih Neue Klasse iz šestdesetih let, ter dvojni žarometi dajo vozilu mogočno podobo. Oblika zadnjih luči v obliki črke L, široki kolesni loki in aerodinamično optimizirane linije prispevajo k sodobni identiteti.

Dimenzijsko se iX3 uvršča v srednji razred: meri 4782 mm v dolžino, 1895 mm v širino in 1635 mm v višino. Prtljažnik ponuja osnovno prostornino 520 litrov, ki jo je mogoče povečati na 1750 litrov, dodatnih 58 litrov pa je na voljo v prednjem predalu pod pokrovom motorja.

Notranjost: digitalna izkušnja nove generacije

BMW je pri notranji zasnovi stavil na minimalističen pristop, ki izpostavlja digitalne funkcije in udobje za vse potnike. Kabina se ponaša z lebdečo armaturno ploščo s tkaninskimi oblogami in ambientalno osvetlitvijo, velika panoramska streha pa poskrbi za občutek prostornosti. Novi sedeži, zasnovani za dolgoročno udobje, ter prenovljena sredinska konzola in volan poudarjajo športno-elegantni značaj.

Osrednji element vozniške izkušnje predstavlja BMW Panoramic iDrive, ki projicira informacije čez celotno širino vetrobranskega stekla. Sistem, podprt z operacijskim sistemom BMW Operating System X, združuje digitalne prikaze in fizične upravljalne elemente. Vključuje personalizirane nastavitve, glasovno upravljanje, haptične povratne informacije in možnost nadgradnje programske opreme.

Pri BMW poudarjajo: „BMW Panoramic iDrive dvigne intuitivno upravljanje – v skladu z BMW-jevim legendarnim načelom ‘roke na volanu, oči na cesti’ – na novo raven osredotočenosti na voznika.“

Tehnološke zmogljivosti in polnjenje

BMW iX3 50 xDrive bo ob začetku proizvodnje ponujal moč 345 kW (469 KM), električni štirikolesni pogon in pospešek od 0 do 100 km/h v 4,9 sekunde. Najvišja hitrost bo omejena na 210 km/h. Ključna novost je visokonapetostna baterija z valjastimi celicami, ki zagotavlja 20 odstotkov večjo energijsko gostoto kot prejšnja generacija. Kapaciteta baterije znaša 108,7 kWh.

Polnjenje je prilagojeno sodobnim zahtevam – na 800-voltni polnilnici z močjo 400 kW je mogoče v desetih minutah dodati do 372 kilometrov dosega, medtem ko traja polnjenje od 10 do 80 odstotkov le 21 minut. Na voljo so tudi dvosmerne funkcije polnjenja, vključno z možnostmi Vehicle-to-Home in Vehicle-to-Grid.

SpecifikacijaPodatek
ModelBMW iX3 50 xDrive (Neue Klasse)
PogonElektrični štirikolesni pogon (EESM zadaj + ASM spredaj)
Moč / navor345 kW (469 KM) / 645 Nm
Pospešek 0–100 km/h4,9 s
Najvišja hitrost210 km/h
Poraba (WLTP, kombinirano)17,9–15,1 kWh/100 km
Doseg (WLTP)679–805 km
Visokonapetostna baterija108,7 kWh uporabne energije; 800 V arhitektura; valjaste celice (cell-to-pack)
Polnjenje DCDo 400 kW; 10–80 % v ~21 min; ~372 km dosega v 10 min (800 V)
Polnjenje AC11 kW serijsko; 22 kW opcijsko
RekuperacijaDo 98 % zavornih manevrov izvedenih z rekuperacijo
Koeficient zračnega upora (Cd)0,24
Dimenzije (D/Š/V)4.782 / 1.895 / 1.635 mm
Prtljažnik520–1.750 l (zadnje naslonjalo zložljivo)
Dodatni predal (spredaj)58 l
Dovoljena obremenitev prikolice2.000 kg
Kolesa20″ lita platišča serijsko; 20/21/22″ opcijsko (tudi M in BMW Individual, Air Performance)
Notranji sistemi prikazaBMW Panoramic Vision (vetrobransko), osrednji zaslon z QuickSelect; opcijski BMW 3D Head-Up
Infotainment / OSBMW Operating System X; BMW Panoramic iDrive; posodobitve OTA
Digitalni ključi in povezljivostBMW Digital Key Plus; My BMW app; BMW Digital Premium, trgovina ConnectedDrive
Asistenca voznikuNadgrajen Avtocestni asistent (hands-off), City Assistant (semaforji), tempomat in ohranjanje pasu z „symbiotic“ logiko
Vozna dinamika„Srce veselja“ (visokozmogljiva krmilna enota za pogon, zavore, rekuperacijo in krmiljenje)
Materiali in trajnost~1/3 sekundarne surovine; reciklirani PET za tekstile; aluminij do 70–80 % sekundaren
ProizvodnjaTovarna BMW Group Debrecen (Madžarska), začetek jeseni 2025
Začetek prodajeEvropa: pomlad 2026; ZDA: poletje 2026; Kitajska (Shenyang): dobave od poletja 2026
Razred CO₂A

Vozna dinamika in varnost

Eden ključnih supermožganov, imenovan Srce veselja, združuje upravljanje pogona, zavor, rekuperacije in krmiljenja. Sistem obdeluje podatke desetkrat hitreje od običajnih enot, kar omogoča natančnejši prenos moči in večjo agilnost. Posebnost je tudi funkcija Soft Stop, ki zagotavlja izjemno gladko zaviranje, pri vsakodnevni vožnji pa se do 98 odstotkov zavornih manevrov izvaja izključno z rekuperacijo.

Avtomobil je opremljen z najsodobnejšimi sistemi za pomoč vozniku, vključno z razširjenim avtocestnim asistentom, ki vozniku omogoča, da dlje časa vozi brez rok na volanu, ter sistemom za zaznavanje semaforjev v mestih. Ti sistemi so serijsko vključeni v osnovno opremo.

Trajnost kot osrednji cilj

BMW iX3 nove generacije je razvit po načelu krožnega gospodarstva. Približno tretjina vozila je izdelana iz sekundarnih surovin, med njimi reciklirane plastike iz pomorskih virov in aluminija s 70-odstotnim deležem recikliranih materialov. Tekstilne obloge in preproge so v celoti izdelane iz recikliranega PET.

Po navedbah BMW je ogljični odtis novega iX3 50 xDrive skozi celoten življenjski cikel za 34 odstotkov manjši kot pri predhodniku. Ob polnjenju z elektriko iz obnovljivih virov lahko vozilo preseže primerljiv avtomobil z motorjem na notranje izgorevanje že po prevoženih 17.500 kilometrih.

Prva vozila bodo na evropske ceste zapeljala spomladi 2026, ameriški trg bo sledil poleti istega leta. Proizvodnja za kitajski trg bo potekala v tovarni v Shenyangu, ki je posebej prilagojena potrebam lokalnih kupcev.

Z novim iX3 BMW ne predstavlja zgolj novega modela, temveč – kot sami poudarjajo – začetek popolnoma nove dobe. „Celotna naša ponudba izdelkov bo imela koristi od inovacij Neue Klasse – ne glede na pogonsko tehnologijo,“ pravi Oliver Zipse. „BMW iX3 je šele prvi korak v prihodnost, ki jo bodo zaznamovale elektrifikacija, digitalizacija in trajnost.“

Anja Kadič

Foto: BMW

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/zacetek-nove-dobe-bmw-predstavil-povsem-elektricni-ix3-nove-generacije/