X: Sprememba politike zasebnosti za namen usposabljanja umetne inteligence
[Tech Crunch] – Družbeno omrežje X, prej znano kot Twitter, je posodobilo svojo politiko zasebnosti, ki sedaj vključuje določilo, da bo tretjim osebam omogočeno uporabljati podatke uporabnikov za usposabljanje svojih modelov umetne inteligence. Ta sprememba pomeni, da bodo lahko podjetja, ki sodelujejo z X, obdelovala in analizirala objave uporabnikov na platformi, razen če se uporabniki izrecno odločijo, da tega ne dovolijo. Gre za pomemben premik, saj podjetje že nekaj časa preučuje različne možnosti za ustvarjanje dodatnih prihodkovnih tokov, zlasti na področju umetne inteligence.
Podjetje X, ki ga vodi Elon Musk, je že pred tem začelo uporabljati uporabniške podatke za usposabljanje lastnega klepetalnega robota Grok AI. To je sprožilo preiskave evropskih regulatorjev zasebnosti, vendar doslej politika X še ni dovoljevala uporabe podatkov s strani tretjih oseb. Z novim pravilnikom pa bo ta praksa postala uradna, kar nakazuje večjo monetizacijo podatkov, podobno kot so to storili drugi, na primer Reddit in različne medijske organizacije.
Novi pravilnik o deljenju informacij: Ključni poudarki
Posodobitev pravilnika o zasebnosti se nanaša predvsem na tretje osebe, ki bi lahko uporabljale podatke za svoje lastne namene. V razdelku 3 pravilnika, naslovljenem “Skupna raba informacij”, je dodan odstavek, ki natančno opisuje, kako bodo lahko uporabniki X-ovih podatkov sodelovali pri usposabljanju umetne inteligence, generativnih ali drugih modelov. Pomembno je poudariti, da bodo uporabniki imeli možnost, da se iz te prakse odjavijo. Vendar pa pravilnik ne navaja natančno, kje in kako lahko uporabniki to storijo, kar lahko povzroči zmedo.
Trenutno v nastavitvah zasebnosti na X obstaja možnost nadzora delitve podatkov z Grokom in “poslovnimi partnerji”. Ti poslovni partnerji so opredeljeni kot podjetja, s katerimi X sodeluje pri izboljševanju svojih storitev, ne pa nujno ponudniki umetne inteligence. Ker bo posodobljena politika začela veljati šele 15. novembra, lahko do takrat pričakujemo dodatne spremembe in morda bolj jasno definirane možnosti za uporabnike.
X je v okviru posodobitve odstranil tudi določilo, ki je določalo, da podjetje hrani uporabniške podatke največ 18 mesecev. Namesto tega sedaj pravilnik navaja, da bodo podatki hranjeni različno dolgo, odvisno od potreb podjetja, zakonodajnih zahtev in razlogov varnosti. To vključuje objave, interakcije z drugimi uporabniki ter druge podatke, ki bodo shranjeni vsaj za čas trajanja računa.
Uporaba javnih vsebin tudi po izbrisu: posledice za uporabnike
Poleg deljenja podatkov s tretjimi osebami posodobljeni pravilnik poudarja tudi, da lahko javno objavljena vsebina ostane dostopna drugim tudi po odstranitvi z X. Ponudniki umetne inteligence, iskalniki in druge tretje osebe lahko shranijo kopije objav dlje časa, tudi če so te objave izbrisane ali jim na X-u poteče rok. Ta sprememba je v skladu z novimi trendi na področju zbiranja in uporabe podatkov, kjer tretje osebe vse bolj aktivno obdelujejo podatke uporabnikov za lastne namene, bodisi v okviru AI usposabljanja bodisi zaradi drugih poslovnih razlogov.
Za uporabnike to pomeni večjo previdnost pri tem, kaj objavljajo, saj lahko njihove vsebine preživijo na spletu še dolgo po tem, ko jih sami odstranijo. Čeprav imajo uporabniki možnost, da ne dovolijo deljenja svojih podatkov, ostaja odprto vprašanje, kako učinkovito bo podjetje omogočilo nadzor nad tem procesom.
Nove finančne strategije: boj za nove prihodkovne vire
Premik X k monetizaciji podatkov sovpada z umikom številnih oglaševalcev in slabim uspehom naročniškega modela, ki še ni prinesel pričakovanih rezultatov. Nova strategija, ki vključuje licenciranje podatkov in sodelovanje s podjetji za umetno inteligenco, je zato pomemben korak za podjetje, ki išče načine za stabilizacijo svojih prihodkov.
Poleg sprememb pravilnika je X dodal tudi nov člen v svoje pogoje storitve, imenovan “Likvidirana škoda”, ki določa, da bodo podjetja, ki strgajo vsebino s platforme X, odgovorna za odškodnino. Konkretno, če podjetje zahteva ali dostopa do več kot milijon objav v 24-urnem obdobju, bo X zahteval plačilo 15.000 USD na milijon objav. To je dodatna zaščita vsebin na platformi, ki poudarja pomen podatkov kot ključnega vira prihodkov v prihodnosti.
Podjetje X na prošnje za komentar glede te spremembe še ni odgovorilo.
Portal24; Foto: Pexels