Wizz Air ponuja ‘All You Can Fly’: Neomejeni leti za 499 €, a ali je res tako enostavno?

Wizz Air, madžarski nizkocenovni prevoznik, je s svojo novo naročniško storitvijo “All You Can Fly” povzročil precejšen razburjenje v letalski industriji. Ta edinstvena ponudba, ki obljublja neomejene lete po fiksni letni naročnini, se zdi na prvi pogled izjemno privlačna za pogoste popotnike. Vendar pa je pomembno, da potencialni uporabniki pred prijavo natančno preberejo drobni tisk, saj se v ozadju skrivajo številni pogoji in omejitve, ki bi lahko vplivali na njihovo izkušnjo.

Ponudba Wizz Aira je bila objavljena v času, ko je letalski prevoznik prejel naziv najslabšega letalskega prevoznika leta 2024 po oceni potrošniške skupine Which?. Kljub temu se je Wizz Air odločil za drzen korak z uvedbo naročniškega programa, ki omogoča neomejeno število letov v okviru obsežne mreže letov družbe. Letna naročnina, ki je do 16. avgusta na voljo po ceni 499 €, se bo kasneje dvignila na 599 €.

Shema zajema približno 950 linij

Shema zajema približno 950 linij, ki pokrivajo Evropo, Severno Afriko, Bližnji vzhod in Azijo, kar na prvi pogled zagotavlja izjemno vrednost za denar. Vendar pa so v ponudbi skriti tudi nekateri izzivi in omejitve, ki jih je treba upoštevati. Ena izmed glavnih pomanjkljivosti je, da je mogoče lete rezervirati le 72 ur pred odhodom, kar pomeni, da je težko zagotoviti sedež v zadnjem trenutku. To bi lahko postalo še posebej problematično, ko bo vstopil v veljavo novi vstopni/izstopni sistem EU (EES) jeseni, saj bodo letalski prevozniki morali predložiti podatke o potnikih 48 ur pred odhodom, da se izognejo morebitnim kaznim.

Poleg tega naročnina ne vključuje dodatnih stroškov, kot so pristojbine za prtljago in izbiro sedežev, kar lahko močno poveča skupne stroške potovanja. Dodatna pavšalna pristojbina v višini 9,99 € na let je obvezna za vsako potovanje, kar pomeni, da bodo potniki, ki pogosto potujejo, hitro naleteli na dodatne stroške. Cena za izbiro prtljage in sedežev se lahko giblje od nekaj evrov do več kot sto evrov, odvisno od teže prtljage in sezone potovanja.

Čeprav bi lahko uporabniki, ki bi v celoti izkoristili možnosti, ki jih ponuja naročnina, dolgoročno prihranili, je to odvisno od pogostosti njihovih potovanj in zmožnosti rezervacije letov v tako kratkem času. Na primer, povratno potovanje v Istanbul v zadnjem trenutku bi trenutno stalo okoli 250 €, kar pomeni, da bi že dve takšni potovanji povrnili stroške naročnine.

Multipassa – mesečna naročnina

Za tiste, ki ne potrebujejo neomejenih letov, Wizz Air že ponuja možnost Multipassa, ki omogoča mesečno naročnino. Ti leti, ki jih je treba rezervirati pet dni pred odhodom, so na voljo iz več evropskih in azijskih držav, pri čemer se mesečne cene gibljejo med 34,99 € in 64,99 €, odvisno od države odhoda. Kljub temu pa je tudi pri tej naročnini obveznost vezana na 12-mesečno obdobje.

Vendar pa uvedba takšne sheme odpira vprašanja o trajnosti. Medtem ko je Wizz Air v zadnjih treh letih zabeležil najslabšo točnost po analizi podatkov Uprave za civilno letalstvo (CAA), je bil na podelitvi nagrad World Finance Sustainability Awards že četrto leto zapored imenovan za “najbolj trajnostnega nizkocenovnega letalskega prevoznika”. Kljub temu bi lahko nova shema, ki spodbuja povečano letenje, ogrozila ta status.

Vpliv na okolje

Okoljevarstveniki so izrazili zaskrbljenost zaradi vpliva nove sheme na okolje. Skupina Stay Grounded je opozorila, da Wizz Air s to shemo dodatno povečuje emisije toplogrednih plinov, kar je v nasprotju s potrebami po zmanjšanju emisij v času podnebne krize. Njihova predstavnica Hannah Lawrence je za Euronews Travel izjavila, da ta poteza kaže na pomanjkanje odgovornosti letalske industrije do okolja.

V odzivu na kritike je Wizz Air poudaril, da njihova nova storitev dejansko prispeva k zmanjšanju emisij, saj pomaga maksimizirati faktor obremenitve letal v zadnjih 72 urah pred letom. Visok faktor obremenitve namreč vodi k večji učinkovitosti in manjšemu vplivu na okolje.

Kljub kritikam Wizz Air ostaja eden najbolj dejavnih letalskih prevoznikov v Evropi. Lani so prepeljali približno 60 milijonov potnikov, kar je 17 milijonov več kot British Airways. Letalska družba je prepričana, da bo nova naročniška storitev pritegnila številne potnike, ki iščejo spontane možnosti potovanj po fiksni ceni.

Čeprav je naročnina že na voljo, bo aktivna šele od 25. septembra dalje. Trenutno je na voljo le 10.000 članstev, ki pa so lahko omejena glede na posamezno državo in priljubljena letališča. Po nakupu imajo uporabniki dva tedna časa, da si premislijo, preden se za eno leto zavežejo k uporabi storitve.

Za več informacij ter določila in pogoje obiščite spletno stran Wizz Air tukaj. 

[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Pixabay