To so najbolj zanesljivi in najbolj nezanesljivi avtomobili na cesti
Strokovnjaki ADAC so izračunali povprečno število okvar, zaradi katerih so avtomobili “obstali na cesti” in na pomoč klicali asistenco. V raziskavi je sodelovalo 155 najpogostejših modelov 20 priznanih proizvajalcev. V raziskavo so bili prvič vključeni tudi električni avtomobili. In sicer BMW i3, Renault Zoe, Volkswagen ID.3 in Tesla Model 3. Električni avtomobili so se doslej izkazali za najbolj zanesljive na cesti.
Največji problem je baterija
Od leta 1967, ko so se te raziskave začele, je tako preprosta komponenta, kot je baterija, glavni vzrok, da avtomobil “ostane na cesti”. Vključitev baterij v statistiko je že dolgo predmet razprav, saj je težko reči, kdo je kriv za “izpad” človek ali proizvajalec. Pogosto se zgodi, da je akumulator izpraznjen zaradi prižganih luči, notranje osvetlitve in drugih voznikovih napak. Toda ADAC je baterijo vseeno pustil v svoji statistiki, saj vozniki različnih avtomobilov enako delajo napake, ki vodijo v njeno izpraznitev, tako da ta kategorija ne vpliva preveč na splošne rezultate zanesljivosti.
Kar 43,2 odstotka okvar v letu 2022 je bilo povezanih z baterijo. Motor in krmilna elektronika motorja sta s 23,8 odstotka na drugem mestu, medtem ko so bili vzroki za 10,4 odstotka okvar iz kategorije alternator/zaganjalnik/elektronika/luči. Druge okvare se nanašajo na gume, ključe, ključavnice in druge manj pogoste razloge za klic vlečne službe.
Raziskava je zajela vse okvare v letu 2022, ki se niso zgodile pri vozilih, starih od 3 do 10 let (prva registracija 2013 do 2020). Vzroki za klic v sili, kot so prazen rezervoar za gorivo ali prazne gume, niso upoštevani v indeksu zanesljivosti ADAC.
Suzuki Ignis je bil v raziskavo vključen prvič in se izkazal kot najboljši v razredu najmanjših mestnih avtomobilov (A-segment). Toyotin malček Aygo se je izkazal za nekoliko slabšega, a še vedno zelo dobrega. Soliden Volkswagen Up! in njegova “dvojčka” Škoda Citigo in Seat Mii ter Opel Karl. Najslabše sta se izkazala Smart ForFour in ForTwo, nekoliko boljši od njih pa Fiat Panda, Fiat 500 in Hyundai i10.
B-segment
V B-segmentu (mestni avtomobili in mali terenci) med avtomobili izstopajo audi A1, Mini in Suzuki Vitara. Najslabše se je izkazal Renault Clio, nekoliko boljša od njega pa Opel Meriva. Precej okvar sta imela tudi Hyundai i20 in Opel Mokka.
C-segment
V C-segmentu (kompakti, kompaktni SUV) so se odlično izkazali številni modeli: Audi A3, Audi Q2, Audi Q3, BMW serije 1 in 2, BMW X1 in X2, Mini Countryman, Mercedes A in B razreda, Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca, pa Leon, Škoda Karoq, Rapid in Scala, VW Beetle, Golf, T-Roc, Tiguan in Volvo XC 40. Na repu po zanesljivosti je presenetljivo Toyota C-HR z zelo visokim odstotkom okvar, ki so bile do nedavnega 20-krat večje od najboljših modelov. Blizu dna so Mercedes Citan in Renault Kangoo, Megane in Scenic.
D-segment
V segmentu D (srednji razred, srednji razred SUV) so odlične rezultate dosegli audi A4, A5 in Q5, BMW serije 3 in 4, BMW X5 ter mercedesa GLC in GLK. Zelo slabo sta se odrezala ford S-max in Opel Insignia, slabo pa se je odrezala tudi toyota RAV-4, ki je skupaj s Seat Alhambro na dnu
V E-segmentu (višji srednji razred, višji srednji razred športnih terencev ter srednji razred potniških in dostavnih vozil) so zelo dobri BMW serije 5, BMW X5 in Audi A6. Najslabši je Oplov kombi Zafira life, na dnu pa kombi Renault Traffic.
V razredu velikih dostavnikov je najboljši Mercedes Sprinter, najslabši pa Fiat Ducato.
Celotne rezultate za vse modele v raziskavi si lahko ogledate na spletni strani ADAC.
Foto: Pexels (fotografija je simbolna)
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/to-so-najbolj-zanesljivi-in-najbolj-nezanesljivi-avtomobili-na-cesti/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=to-so-najbolj-zanesljivi-in-najbolj-nezanesljivi-avtomobili-na-cesti