TikTok razkriva: So luksuzne torbe res evropske ali kitajske?

Platforma TikTok je nedavno postala bojišče za razprave o izvoru luksuznih modnih izdelkov, kot so torbe znamk Hermès, Louis Vuitton in Prada, ki lahko stanejo več sto tisoč evrov. Pod oznako #chinesemanufacturer so kitajski ustvarjalci vsebin objavili na tisoče videoposnetkov, v katerih trdijo, da so prav oni tisti, ki izdelujejo izdelke teh prestižnih evropskih znamk. Videoposnetki sprožajo vprašanja o preglednosti v modni industriji in vnašajo dvom v zagotovila evropskih znamk, da so njihovi izdelki v celoti izdelani v Evropi.

Eden od ključnih akterjev v tem trendu je TikToker Wang Seng, ki je v videoposnetku, ki je dosegel več kot šest milijonov ogledov, zatrdil, da je 80 odstotkov luksuznih torb izdelanih na Kitajskem, navaja Euronews. Po njegovih besedah evropske znamke skoraj dokončane izdelke pošljejo nazaj v Evropo, kjer jih zgolj opremijo z logotipi in embalažo, da lahko nosijo oznako »Made in Italy« ali »Made in France«, navaja Euronews.

Seng in drugi ustvarjalci vsebin trdijo, da delajo za proizvajalce originalne opreme (OEM), ki za luksuzne znamke izdelujejo izdelke, ti pa jih nato prodajajo pod svojim imenom. Nekateri videoposnetki celo neposredno omenjajo 145-odstotne carine, ki jih je Kitajski naložil nekdanji ameriški predsednik Donald Trump, in spodbujajo potrošnike, naj kupujejo neposredno od kitajskih tovarn.

So trditve resnične?

Trditve so sicer deležne kar nekaj dmomov. Raziskovalna novinarka Noëmie Leclercq je za EuroVerify pojasnila, da imajo znamke, kot sta Ralph Lauren ali Prada, lahko določene dele proizvodnje na Kitajskem, a je manj verjetno, da to velja za vrhunske znamke, kot je Hermès. Evropska zakonodaja je stroga: za oznako »Made in Europe« mora zadnja bistvena faza proizvodnje potekati v Evropi. Hermès in Louis Vuitton na svojih spletnih straneh navajata, da njihova proizvodnja poteka izključno v Evropi. Leclercq pa opozarja, da modna industrija ostaja zavita v skrivnost, saj imajo vse večje znamke prodajne in proizvodne zmogljivosti na Kitajskem, ki je dolgo veljala za dinamičen trg.

Po mnenju Leclercq so številni izdelki, prikazani v TikTok videoposnetkih, verjetno ponaredki. Trdi, da trend spodbuja kitajska vlada, ki naj bi s sproščanjem zakonodaje o intelektualni lastnini poskušala maščevati ameriške carine. Proizvodnja ponaredkov pogosto služi kot geopolitično orodje, kar se je pokazalo tudi po umiku luksuznih znamk iz Rusije, ko so ponaredki iz Turčije preplavili ruski trg.

Portal24; Foto: Freepik