Teslin Model Y v Kanado izvažajo iz Šanghaja
Tesla je začel proizvajati različico svojega električnega vozila Model Y v svoji tovarni v Šanghaju, ki bo kasneje letos prodana v Kanadi. To je prvič, da bo Tesla izvažal vozila v Severno Ameriko iz Kitajske in s tem povezal svoj največji trg z največjo in najbolj učinkovito tovarno. Model Y je najbolje prodajano električno vozilo Tesla po vsem svetu. Ta poteza naj bi povečala donosnost podjetja s pomočjo nižjih proizvodnih stroškov na Kitajskem.
Tesla je preko svoje spletne strani napovedala tudi uvedbo nove, manj drage različice Modela Y v Kanadi. Različica z zadnjim pogonom je cenovno nižja za 10.000 kanadskih dolarjev od dolge različice vozila, ki je trenutno na voljo na tem trgu. Stranke v Kanadi lahko dostavo nove različice Modela Y pričakujejo med majem in julijem.
Kanadska vlada spodbuja nakup avtomobilov z električnim pogonom, s subvencijami do 5.000 kanadskih dolarjev. Da bi se kvalificirali za spodbude, mora biti osnovni model Modela Y SUV pod 60.000 kanadskih dolarjev, s subvencijo do 5.000 kanadskih dolarjev. Višje cene variant lahko prejmejo subvencijo v višini do 70.000 kanadskih dolarjev.
Po besedah vira, ki je seznanjen s situacijo, je Tesla Šanghaj začela proizvodnjo različice Modela Y, namenjene Kanadi, že v začetku tega meseca. Proizvodno poročilo kaže, da so vozila bila oblikovana in testirana za izvoz na Severno Ameriko. Z načrtom, da proizvedejo skoraj 9.000 avtomobilov v tem četrtletju.
Kitajski izvoz avtomobilov se je v zadnjih letih znatno povečal.
Nedavno je Transport Canada objavil nov program spodbud, ki kvalificirata tako daljša različica Teslinega Modela Y kot tudi nova cenejša različica za kanadski trg. Proizvodnja in prodaja različice Modela Y poteka v Teslini tovarni v Šanghaju, kjer uporabljajo baterije z litij-železovim fosfatom (LFP). Iz Kitajske se izvaža na različne druge trge. Hkrati njihove tovarne v Kaliforniji in Teksasu uvajajo močnejšo baterijsko konfiguracijo imenovano 4680. Podatki s spletne strani Tesle kažejo, da novi Model Y na eno polnjenje po ameriškem standardu EPA v Kanadi doseže doseg 245 milj (394 km) . V primerjavi z vstopno različico Modela Y v ZDA, ki ima štirikolesni pogon, ima Kanadski model nižji doseg. Ta model ima namreč ocenjen doseg 279 milj po ameriškem standardu EPA.
Nova kanadska različica Teslinega Modela Y je cenejša kot trenutna vstopna različica v ZDA. Cena kanadske različice je 44.275 dolarjev, medtem ko trenutna vstopna različica v ZDA stane 46.990 dolarjev. Poleg tega ima kanadska različica tudi manjši doseg. Tesla je letos v ZDA trikrat znižala cene svojih različic Modela Y, da bi povečala prodajo. Ta ukrep je sprožil vojno cen med električnimi vozili in morda prispeval k zmanjšanju marže podjetja v prvem četrtletju.
Lani je Tesla iz Šanghajske tovarne v Evropo in druge trge po svetu skupno izvozila več kot 271.000 vozil Model Y in Model 3, kar predstavlja približno petino njenih skupnih svetovnih prodaj. Tesla ni edini, ki izvaža električna vozila iz Kitajske. Renault izvaža Spring v Evropo pod znamko Dacia, BMW pa izvaža iX3 v jugovzhodno Azijo in Evropo.
Rast kitajskega trga EV
Od leta 2020 do leta 2022 se je kitajski izvoz avtomobilov povečal štirikrat. Številka dosega 2 milijona vozil, vendar, če se trenutni trend nadaljuje, se bo letos povečal na več kot 3 milijone. Poleg Tesle, tudi Renault izvaža električne avtomobile iz Kitajske. Spring, kot vstopni hatchback EV, je pod znamko D na voljo tudi v Evropi.
vir Foto: Pexels