Sprememba odstavnega pasu na štajerski avtocesti: večja pretočnost ali večje tveganje?
Ustavljanje na odstavnem pasu avtoceste je lahko smrtno nevarno, dovoljeno pa je le v nujnih primerih. V času povečanega prometa se na tem delu avtoceste zgodi veliko hudih nesreč. V prihodnje pa bo ta nevarnost še večja. DARS bo namreč odstavni pas na zelo obremenjenem odseku štajerske avtoceste med priključkoma Domžale in Zadobrova, da bi povečal pretočnost prometa preuredil v vozni pas. Kljub nadgradnji prometno-informacijske signalizacije in vzpostavitvi sistema za nadzor in vodenje prometa strokovnjaki menijo, da bo to zmanjšalo prometno varnost.
DARS je okoljevarstveno soglasje za ureditev tretjega voznega pasu na tem odseku že pridobil. Jeseni bo objavljen razpis za izbor izvajalca del. Povečevanje predvsem tovornega prometa narekuje širitev današnjih preobremenjenih štiripasovnih avtocest v šestpasovnice. Slovenko Henigman, predstavnik Združenja za svetovalni inženiring na Gospodarski zbornici Slovenije, opozarja, da odvzem odstavnega pasu in njegova sprememba v vozni pas pomeni invalidno rešitev, tudi če je ta začasna.
Henigman poudarja, da etapna izgradnja brez odstavnih pasov znižuje prometno varnost. Čeprav bodo ob gradnji izvedeni številni varnostni ukrepi, kot so odstavne niše, portali prometne signalizacije, videonadzor in detekcijske zanke na kritičnih mestih, meni, da to ni dovolj. Poudarja, da je potrebno zagotoviti tudi odstavni pas, ki omogoča ustrezno prometno varnost in vodenje prometa v primeru nesreč ali obnov.
DARS pojasnjuje, da je gradnja polne šestpasovnice s prostorom za odstavni pas najbrž neizvedljiva zaradi zapletenih in dolgotrajnih birokratskih postopkov, pridobivanja dovoljenj in odkupa zemljišč. Investicija v širitev je bila morda načrtovana prepozno, zato se bodo morali prometni udeleženci soočiti z rešitvijo, ki prinaša tveganje za njihovo varnost.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Pexels