Socialni partnerji potrdili predlagane spremembe v osnovnih šolah in vrtcih

Ekonomsko-socialni svet je v petek potrdil predloga novel zakona o osnovni šoli in zakona o vrtcih, ki prinašata spremembe v vzgojno-izobraževalnem sistemu, poroča MMC RTV SLO. Noveli, ki ju bo vlada predvidoma obravnavala maja, sta v javnosti sprožili burne odzive, zlasti zaradi uvedbe novega obveznega predmeta Tehnika in digitalne tehnologije v 7. razred osnovne šole ter ponovne uvedbe opisnega ocenjevanja v 3. razredu.

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je v času javne razprave prejelo več kot 1000 pripomb, večinoma od staršev otrok iz zasebnih vrtcev, navaja MMC RTV SLO. Kljub temu so socialni partnerji spremembe podprli, kar preseneča glavnega tajnika Sviza Branimirja Štruklja. “Bilo je izrečenih nekaj kritičnih opozoril, zlasti kar se tiče skrajšanih programov v vrtcih, pa tudi dilem, ki se tičejo obravnave romskih otrok in ranljivih skupin, kot so migranti in drugi,” je dejal Štrukelj in dodal, da je bila podpora uvedbi novega predmeta po njegovem mnenju “nekoliko nereflektirana”.

Šolska stroka opozarja na nedomišljenost novega predmeta

Predlagana uvedba predmeta Tehnika in digitalne tehnologije, ki naj bi postal obvezen s septembrom 2028, je med šolsko stroko sprožila polemike. Didaktik Damijan Štefanc z ljubljanske filozofske fakultete opozarja na pomanjkljivo premišljenost: “Nihče v tej državi nima čisto zares odgovora na vprašanje, zakaj potrebujemo tako rokohitrsko predmet, ki mu bomo rekli ‘Tehnika in digitalne tehnologije’, in to v 7. razredu osnovne šole, kjer že obstaja predmet s praktično enakim ali pa zelo podobnim imenom ‘Tehnika in tehnologija’.” Dodatno skrb vzbuja pomanjkanje učiteljev informatike, piše MMC RTV SLO.

Namen novega predmeta je po obrazložitvi ministrstva izboljšanje digitalnih veščin učencev in ozaveščanje o pasteh čezmerne uporabe elektronskih naprav, kar naj bi odgovorilo na slabe rezultate slovenskih osnovnošolcev v mednarodnih primerjavah. A Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije ministrstvo poziva, naj sporne in nedomišljene predloge umakne.

Ponovna uvedba opisnega ocenjevanja v 3. razredu, ki je bilo v veljavi do leta 2013, prav tako deli mnenja. Predsednica združenja ravnateljev Mojca Mihelič pravi: “Na eni strani je to zelo smiselno, ker lahko znanje celoviteje oceniš, na drugi strani je pa strah, da bo potem šok s številčnim ocenjevanjem še večji.” Lara Romih iz zveze aktivov svetov staršev pa meni: “Bi bilo prav, da ostane opisno ocenjevanje samo v 1. in 2. razredu, medtem ko v 3. pa kar naj bo tako, kot je zdaj, ob koncu leta številčno.”

Portal24; Foto: Freepik