Sindikati: Pred novim šolskim letom primanjkuje okoli 4000 učiteljev
Slovenija se le mesec dni pred začetkom novega šolskega leta sooča z resnim pomanjkanjem učiteljev. Po ocenah sindikatov primanjkuje približno 4000 učiteljev. Osnovne šole so najbolj prizadete zaradi pomanjkanja učiteljev naravoslovja, srednje šole pa zaradi pomanjkanja učiteljev strokovnih predmetov. Ta kriza je povzročila zaskrbljenost po celotni državi. Slednje bi lahko namreč negativno vplivalo na kakovost izobraževanja.
Nadomeščanje učiteljev z neusposobljenim kadrom
V prizadevanjih za zapolnitev vrzeli so nekatere šole prisiljene zaposliti upokojene učitelje, študente in celo ljudi brez ustrezne izobrazbe. Na osnovni šoli Danile Kumar v Ljubljani na primer manjka 20 strokovnih delavcev. Ravnateljica Mojca Mihelič, ki je tudi predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev, pojasnjuje, da se vrzel zapolnjuje z arhitekti, študenti in upokojenci. “Sama sreča je, da še vedno veliko ljudi vidi potencial v delu na šoli,” pravi Mihelič.
Eden od ključnih izzivov slovenskega šolstva je staranje učiteljskega kadra. V prihodnjih petih letih naj bi se v osnovnih šolah upokojilo dobrih osem odstotkov učiteljev, v srednjih šolah pa kar 14 odstotkov. V naslednjih desetih letih se bo upokojilo dobrih 30 odstotkov srednješolskih učiteljev, kar bo še povečalo pritisk na že tako obremenjene šole.
Razlike v ocenah med ministrstvom in sindikati
Medtem ko Združenje ravnateljev in pomočnikov ravnateljev ocenjuje, da v osnovnih šolah primanjkuje približno 4000 učiteljev, ministrstvo za vzgojo in izobraževanje te številke ne priznava v celoti. Jasna Rojc z ministrstva pojasnjuje, da gre za pomanjkanje približno 700 polnih delovnih mest učiteljev, kar šole verjetno potrebujejo po manjših deležih.
Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ) opozarja, da ministrstvo stanje v šolstvu podcenjuje. Zanimanje za pedagoške poklice upada zaradi težavnih delovnih razmer, medtem ko se izobraženi pedagogi raje zaposlijo v gospodarstvu. Branimir Štrukelj, glavni tajnik SVIZ-a, poudarja potrebo po resni in premišljeni strategiji za pritegnitev mladih v te poklice v prihodnjih desetletjih.
Na ministrstvu zagotavljajo, da izvajajo številne ukrepe za povečanje zanimanja za pedagoški poklic, vključno z olajšanjem prehoda z drugih področij, prenovo plačnega sistema in načrtovanjem prenove pedagoških študijskih programov v sodelovanju z javnimi univerzami. Kljub temu pa priznavajo, da imajo mladi danes drugačne vrednote in želje glede kariere kot v preteklosti.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24;
Foto: Vecteezy