Razcvet hitre mode tipa Temu preobremenjuje zračni promet

V zadnjem času je sektor zračnega tovora doživel nenaden pritisk zaradi vzpona spletnih trgovcev s hitro modo, kot sta Shein in Temu. Obe podjetji, ki sta se nedavno predstavili na ameriškem trgu, večino svojih izdelkov pošiljata z letali neposredno iz tovarn na Kitajskem. Slednje pa je povzročilo oster boj za omejene transportne zmogljivosti v zračnem prometu.

Po podatkih iz poročila ameriškega kongresa iz junija 2023, Shein in Temu skupaj vsak dan v ZDA pošljeta okoli 600.000 paketov. Takšna priljubljenost in masivna dnevna pošiljka oblačil sta privedli do povečanja stroškov letalskih potovanj iz azijskih logističnih vozlišč, kot sta Guangzhou in Hongkong. Poleg tega se sezona nakupov zdaj razteza skoraj čez celo leto, zaradi česar prevozniki težko zadostijo naraščajočemu povpraševanju.

Basile Ricard, direktor kitajskih operacij pri Bollore Logistics, je poudaril, da so na zračni tovor trenutno najbolj vplivala kitajska podjetja za e-trgovino, kot sta Shein ali Temu, kar pomeni premik v tradicionalnem razumevanju izzivov v zračnem tovoru, ki so bili prej povezani z geopolitičnimi napetostmi v regijah kot je Rdeče morje.

Podatki podjetja Cargo Facts Consulting razkrivajo, da Temu na dan odpremi približno štiri tisoč ton oblačil, Shein pa pet tisoč ton. Dodatno to pomeni, da skupne dnevne pošiljke teh podjetij znašajo obremenitev za približno 108 tovornih letal Boeing 777. Ta fenomenalna rast je privedla do tega, da hitra moda zdaj predstavlja polovico kitajskih čezmejnih spletnih trgovinskih pošiljk in približno tretjino zmogljivosti tovornih letal na dolge razdalje, skladno s poročilom svetovalnega podjetja Baixiao.

Vzpon spletnih trgovcev Shein in Temu povzroča težave v letalskem tovornem prometu

Vzpon Sheina in Temuja zmanjšuje prostor na tovornih letalih za druga podjetja, ravno v času, ko iščejo alternativne logistične možnosti zaradi motenj v Rdečem morju. “Ko je izbruhnila kriza v Sueškem prekopu, so podjetja zaman poskušala najeti prevoz, saj je spletno trgovanje prevzelo oblast,” je povedal izvršni direktor letalskega tovornega prevoznika, ki je zaradi občutljivega vprašanja v tem sektorju želel ostati anonimen.

Povpraševanje verig hitre trgovine po letalskem tovornem prometu se je v drugi polovici lanskega leta močno povečalo, je povedalo več virov. Vir iz nemških logističnih krogov je dejal, da tudi velika tehnološka podjetja, kot je Apple, prepeljejo največ tisoč ton izdelkov na dan. Val povpraševanja po prevozu v sektorju hitre mode bi lahko izrinil dolgoletne stranke, je dodal. Nekateri prevozniki so se na povečano povpraševanje spletnih trgovin odzvali z dodatnimi čarterskimi zmogljivostmi, “ki so že dolgoročno močno zasedene”, je dejal tiskovni predstavnik nemškega logističnega podjetja Schenker.

Dvig cen letalskega prometa

Apple ni želel komentirati situacije z letalskim tovorom, TikTok Shop pa se ni odzval na Reutersova sporočila za komentar. “Shein nenehno optimizira prizadevanja, da strankam zagotovi najboljšo uporabniško izkušnjo in učinkovitost dostave,” je dejal tiskovni predstavnik podjetja, podrobnejših pojasnil ni podal.

Nepričakovano povečanje povpraševanja po hitri modi od lanskega leta je dvignilo cene letalskega prevoza s Kitajske in spodbudilo strah pred dolgoročnejšim pomanjkanjem transportnih zmogljivosti. “Izkušnje nas učijo, da letalski model prevoza izdelkov, naročenih v spletni trgovini, ni vzdržen, niti z profitnega niti z okoljskega vidika,” je povedal direktor Cargo Facts Consulting Guillermo Ochovo. Tako Shein kot Temu se zdaj po njegovih besedah usmerjata v pomorski promet, zaradi visokih stroškov letalskega prevoza, razmišljata pa tudi o odprtju skladišč zunaj Kitajske, da bi skrajšala transportne čase. Dobava tovornih letal za dolge razdalje ne more slediti čezmejnemu e-trgovini, je dejal Wang Yongqiang iz družbe Baixiao v predstavitvi na forumu Boeing na Kitajskem decembra.

Boeing ocenjuje, da se bo kitajska letalska tovorna flota do leta 2042 več kot potrojila na 750 letal. V ameriškem podjetju te napovedi niso želeli komentirati.

[Vir: Hina]; Portal24; Foto: Freepik