Prednostih in slabosti električnih avtomobilov o katerih se redko govori

Električni avtomobili imajo svoje velike prednosti, a tudi velike slabosti. Predstavljamo pet argumentov za in pet argumentov proti električnim avtomobilom. Električni avtomobili so med avtomobilske navdušence zasejali seme razdora. Danes so razdeljeni predvsem na dva tabora. Na eni strani so tisti, ki kot pripadniki sekte podpirajo električne avtomobile in se nočejo sprijazniti z njihovimi pomanjkljivostmi, na drugi strani pa so tisti, ki električne avtomobile močno sovražijo in nočejo sprejeti njihovih prednosti. Realnost je, kot po navadi, nekje na sredini. Električni avtomobili imajo svoje velike prednosti, a tudi velike slabosti.

Prednosti električnih avtomobilov

1. Mirno in tiho

Električne avtomobile mnogi kritizirajo zaradi pomanjkanja “dobrega” zvoka motorja. Res je, da je včasih zelo prijetno uživati ​​v uglajenem zvoku V6 motorja ali vrisku V8 motorja, a realno gledano, kdo še kupuje avtomobile s takimi motorji.

Kupci so torej obsojeni na majhne motorje s tremi in štirimi valji, kjer zvok ni tako prijeten za vsakdanje poslušanje.

2. Kabina se takoj ogreje

Pozimi traja od deset do petnajst minut, da se kabina bencinskega in dizelskega avtomobila ogreje na kolikor toliko sprejemljivo temperaturo. Ta težava je še posebej izrazita pri dizelskih motorjih, ki se segrevajo počasneje kot bencinski. Električni avtomobili se segrejejo takoj in bodo veliko prej postali udobno topli.

3. Moč

Razvijanje moči in največjega navora od najnižjih vrtljajev pomeni, da vam v električnem avtomobilu ni treba preveč razmišljati, preden se lotite prehitevanja. Pritisneš na plin in to je to. Takšen ukrep je pri bencinskem ali dizelskem motorju veliko bolj zapleten.

Če želite boljše pospeške pri modelu z ročnim menjalnikom, morate prestaviti v nižjo prestavo. Z avtomatiko bo avto to naredil namesto vas, a z rahlim zamikom in sunkom. Vmesni pospeški so pri električnih avtomobilih veliko močnejši in prijetnejši.

4. Diskretno “divjanje”

Dirkanje v klasičnem avtomobilu vedno pomeni glasno, opazno delo motorja. Pomanjkanje hrupa pri električnih modelih morda ni tako navdušujoče kot brnenje bencinskega motorja, a boste hitro opazili, da vas v električnem avtu tudi ob bolj agresivni vožnji ne dojemajo kot “cestnega nasilnika”.

Brez hrupa ne pritegnete toliko pozornosti drugih voznikov in pešcev.

5. Privilegirano parkiranje

To je še ena zanimiva prednost. Polnilnice in parkirna mesta za električne avtomobile so pogosto zelo blizu vhodov v trgovske centre ali izhodov iz podzemnih garaž, pogosto tik ob invalidskih in družinskih parkiriščih. Imajo tudi “premium pozicije” na odprtih javnih mestnih parkiriščih. Na mnogih takšnih parkiriščih lahko brezplačno polnite elektriko, a so pogosto zasedena. Skoraj vedno so mesta, kjer se zaračunava, tako da z iskanjem parkirnega mesta ni težav. Dodatna prednost: na večini zunanjih polnilnih mest vam ni treba plačati parkiranja, ko polnite avto.

Slabosti električnih avtomobilov

1. Težave z dosegom

Sodobni električni avtomobili imajo veliko resnejše dosege in se polnijo hitreje kot prej. Doseg je danes za marsikoga na ravni avtomobilov z bencinskimi motorji, a ta doseg lahko ob vremenskih razmerah, ki niso idealne, močno niha. Zima je največji “sovražnik” baterij v električnih avtomobilih, saj se v ekstremno mrzlem vremenu doseg zmanjša za 20 do 40 odstotkov, kar pa nima toliko skupnega z ogrevanjem kabine in baterije kot z izkoristkom baterije. baterije pri nizkih temperaturah.

Prav tako se redko govori o vprašanjih polnjenja. Če želite podaljšati življenjsko dobo baterije, je ne smete pogosto polniti nad 80 odstotkov ali izprazniti pod 10 odstotkov. Torej, če želite biti nežni z baterijo, boste imeli na začetku na voljo le 70 odstotkov kapacitete.

Tu je tudi čas polnjenja baterije. Kratki časi polnjenja 20, 30 minut, omenjeni v specifikacijah, se dejansko nanašajo na polnjenje do 10 ali 20 odstotkov do 80 odstotkov zmogljivosti. Za doseganje 100 odstotkov boste potrebovali vsaj še toliko časa, saj se polnjenje zelo upočasni. Težava je tudi z dostopnostjo hitrih polnilnic in možnostjo, da določena polnilnica zaradi okvare ne deluje.

40 minut se zdi za polnjenje baterije do vrh sprejemljivo, ampak na bencinski črpalki polnjenje traja le nekaj minut. Redko pa se zgodi, da črpalka ne dela, ker je trenutno v okvari. Malo verjetno je tudi, da bomo električne avtomobile kdaj polnili tako elegantno in hitro, kot polnimo bencinske in dizelske avtomobile.

2. Kapaciteta baterije se manjša

Predstavljajte si, da vam ob nakupu novega bencinskega servisa nekdo reče, da se vam bo doseg z enim rezervoarjem goriva v 10 letih zmanjšal za 20, 30 odstotkov ali celo prepolovil. Takšnega avtomobila seveda ne bi nikoli kupili. Toda pri električnih avtomobilih nimate izbire. Baterija se sčasoma razgradi in z vsakim novim polnjenjem se njena zmogljivost nekoliko zmanjša. Čez deset let se bo to zelo poznalo tudi takrat, ko se boste po najboljših močeh trudili ohraniti baterijo “zdravo”.

Preostane vam le, da vozite z manjšim dosegom ali plačate draga popravila ali zamenjavo baterij, stroški pa lahko narastejo tudi do več deset tisoč evrov. Redki so avtomobili, kjer se takšna naložba povrne. Še en minus. Čeprav je doseg zmanjšan, morate baterijo polniti z enako količino toka, kot je bila nova. To bistveno poveča stroške vožnje.

3. Strašno so težki

Električni avtomobili imajo običajno zelo nizko težišče in zelo dobro “ležijo na cesti”. So pa zelo težki, pogosto čez dve toni, in to se res pozna pri zaviranju pri visokih hitrostih, ko so zavore ogromno obremenjene. Poleg tega so zaradi svoje mase ob trku precej nevarni. Manjši mestni avto z bencinskim motorjem se bo ob trku s težkim električnim avtomobilom nevarno poškodoval.

4. Prihranki pri gorivu niso nekaj

Če polnite doma, vas bo polnjenje baterije resnejšega električnega avtomobila stalo približno 5 do 15 evrov, odvisno od kapacitete baterije in tarifne cene elektrike. To je res dobra ponudba, še boljša pa je z brezplačnimi polnilniki. A vse to pade v vodo, ko ugotovimo, da velika večina voznikov nima možnosti polnjenja doma in da so brezplačne polnilnice zelo redke in običajno zasedene. Takrat je treba plačati polno ceno na javni polnilnici, polnjenje baterije pa takrat v povprečju stane od 25 do okoli 70 evrov pri najhitrejših polnilnicah. 70 evrov za realnih 400 kilometrov je kar velika cena. Ne zapravljate več, tudi če vozite avto z motorjem V6.

5. Nekateri električni avtomobili so zelo počasni

Večina električnih avtomobilov “poka od moči”, več kot 200 KM pa je pogosteje pravilo kot izjema. A po drugi strani imamo na trgu tudi električne avtomobile, ki so počasnejši od vseh bencinskih ali dizelskih avtomobilov. Vzemimo za primer Dacio Spring, ki ima le 44 KM in do 100 100 km/h pospeši v 19 sekundah. No, to je cela večnost.

Za primerjavo, najšibkejši bencinski motorji na trgu imajo dvajset konjev več in kakšen kilogram manj, tako da so v primerjavi s to Dacio pravi šprinterji. Problem je tudi največja hitrost, ki je pri vseh električnih avtomobilih omejena zaradi varčnosti in zaradi zaščite baterije pred pregrevanjem.

vir Foto: Pixabay

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/prednostih-in-slabosti-elektricnih-avtomobilov-o-katerih-se-redko-govori/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=prednostih-in-slabosti-elektricnih-avtomobilov-o-katerih-se-redko-govori