Požareport: Vzporedno oziroma hkratno nastopanje na dveh največjih televizijah v državi, zasebni v laški češke korporacije PPF Group in javni ter “depolitizirani” (Pop TV – 24ur zvečer in Odmevi na RTV Slovenija), kar že ves čas svojega mandata na čelu vlade prakticira premier in predsednik Gibanja Svoboda Robert Golob, nesporno sodi med najbolj bizarne medijske prakse tranzicijske Slovenije.
Za države zahodne demokracije, katere del sta medijski pluralizem in tržna medijska ekonomija, je nepredstavljivo in nepojmljivo, da bi si resne televizije, ki medsebojno konkurirajo za gledalce in posledično prihodke iz oglaševanja, dovolile, da bi neki politik istočasno nastopal na dveh – konkurenčnih televizijah, in to še v njihovih paradnih oddajah?!
Razen seveda, če bi šlo za skupni prenos kakšnega pomembnega državniškega govora ali skupni intervju, recimo nekakšen “Meet the Press”, ki bi ga opravili novinarji različnih televizij in bi takšen intervju potem tudi skupno predvajale.
No, to, kar sedanji politični mandat vztrajno počneta Pop TV in RTV, s pridom pa izkorišča Golob, je zato pravzaprav samo še en dokaz več, da gre za politično dirigirano uredniško politiko obeh vpletenih televizij, ki – v tem primeru – zanesljivo nastaja tudi pod patronatom Goloba in njegovega najožjega kroga.
Neposredna posledica teh politično dirigiranih uredniških posegov in vsebin so tudi postavljena novinarska vprašanja Golobu, ki so na Odmevih in 24ur zvečer praviloma že smešno enaka ali vsaj zelo podobna, razlike so zgolj pri postavljanju teh vprašanj, včasih morda celo minimalnemu “vrtanju” v politika, kar je pogojeno z osebnimi lastnostmi, preferencami in psihofizičnim stanjem posameznega novinarja ali novinarke, na primer Uroša Slaka ali Tanje Starič.
Principi so torej isti, vse ostalo so nianse
Foto: Katja Kodba, STA/gov.si
