Povsem novi Lexus ES: Eleganca in elektrifikacija v osmi generaciji

Lexus je na avtomobilskem salonu Auto Šanghaj na Kitajskem prvič predstavil povsem novi Lexus ES, ki napoveduje prihod osme generacije te globalne luksuzne limuzine. Kot so pri Lexusu zapisali v izjavi za javnost, bo vozilo na evropske trge prispelo spomladi 2026, prinaša pa svež pristop k razkošju, ki združuje napredne tehnologije, udobje in trajnostne rešitve. Novi ES je zasnovan z mislijo na sodobne kupce, ki cenijo osebno izkušnjo, povezljivost in okolju prijazne pogonske sklope. Z razširjeno paleto modelov, ki vključuje samopolnilne hibride in baterijske električne različice, Lexus nadaljuje svojo pot k ogljični nevtralnosti, hkrati pa ohranja prepoznavno eleganco in prefinjenost znamke.

ES, ki velja za »izvirni Lexus« in je prisoten v modelni ponudbi od leta 1989, je v svoji najnovejši različici še bolj vsestranski. Poleg klasične limuzinske oblike prinaša značaj in zmogljivosti, ki nagovarjajo tako zasebne kot poslovne kupce. Razvoj vozila je potekal v Lexusovem tehničnem centru Shimoyama na Japonskem, kjer so inženirji in oblikovalci sodelovali pri ustvarjanju avtomobila, ki združuje vrhunsko udobje, tehnološke inovacije in prefinjen dizajn.

Dizajn: Čista estetika in prefinjena eleganca

Povsem novi ES je zasnovan po novem Lexusovem oblikovalskem konceptu Clean Tech x Elegance, ki združuje minimalistično estetiko s funkcionalnimi elementi. Zunanjost vozila izraža drzno navzočnost, a ohranja preprostost in čistost linij. Kot so pri Lexusu zapisali v izjavi za javnost, novi ES v primerjavi s predhodnikom prinaša večje dimenzije – skupna dolžina je povečana za 165 mm, širina za 55 mm, medosna razdalja pa za 80 mm. To zagotavlja prostornejšo kabino in udobnejši vstop ter izstop iz vozila.

Sprednji del avtomobila krasi novo vretenasto ohišje, ki simbolizira elektrificirano moč in se razteza od nizko postavljenega nosu do robov odbijača. Hibridni modeli imajo dodatno rešetko za optimalno hlajenje, medtem ko baterijski električni modeli izražajo čistejši videz. Sprednje luči z dvojnim L-podpisom, ki združujejo dnevne luči in smernike, postavljajo novo ikono Lexusovega dizajna v dobi elektrifikacije. Stranski profil vozila je eleganten, s tekočo silhueto in nizkim težiščem, zadnji del pa z izklesanimi linijami in enojno svetlobno palico poudarja atletsko navzočnost.

Notranjost ES je prav tako prefinjena, z odprtim in prostornim zgornjim delom kabine, ki izboljšuje vidljivost, ter spodnjim delom, ki nežno ovija potnike. Lexus je uvedel dva nova oblikovalska elementa: Bamboo Layering, ki ustvarja osvetljene površine s pomočjo naprednih tehnik tiskanja, in vtiskovanje sintetičnega usnja, ki doda sodoben estetski pridih. Ambientalna osvetlitev in sistem prostorskega zvoka Mark Levinson ustvarjata harmonično zvočno-vizualno izkušnjo, ki dviguje raven udobja.

Elektrifikacija in pogonski sklopi: Pot k ogljični nevtralnosti

Lexusov pristop k elektrifikaciji je ključni steber strategije novega ES. Kot so pri Lexusu zapisali v izjavi za javnost, modelna paleta vključuje samopolnilne hibride (ES 300h in ES 350h) ter baterijske električne različice (ES 350e in ES 500e), ki so na voljo s pogonom na sprednja kolesa ali štirikolesnim pogonom. Ta raznolikost omogoča kupcem, da izberejo pogonski sklop, ki najbolje ustreza njihovim potrebam in vrednotam.

Hibridni model ES 300h, namenjen zahodnoevropskim trgom, poganja 2,5-litrski štirivaljni motor z močjo 201 DIN KM, medtem ko ES 350h, namenjen vzhodnoevropskim trgom, doseže 247 DIN KM. Oba modela imata nadgrajeno hibridno baterijo in prilagojeno krmilno logiko za boljše pospeševanje in učinkovitost. Baterijski električni ES 350e ponuja 224 DIN KM s pogonom na sprednja kolesa, medtem ko ES 500e s štirikolesnim pogonom doseže 343 DIN KM. Slednji je opremljen s sistemom DIRECT4, ki dinamično prilagaja porazdelitev navora za optimalno stabilnost in vodljivost.

Novi ES temelji na prenovljeni platformi Lexus Global Architecture-K, ki omogoča integracijo različnih pogonskih sklopov. Visoko zmogljiva baterija v električnih modelih je nameščena pod tlemi, kar znižuje težišče in izboljšuje vozne lastnosti. Kompaktna zasnova eAxle enot dodatno optimizira prostor v kabini in prtljažniku.

Tehnološke inovacije: Inteligenca in povezljivost

Povsem novi ES prinaša vrsto tehnoloških novosti, ki poudarjajo Lexusov fokus na inteligenco in povezljivost. Eden izmed vrhuncev je uvedba stikal Hidden Tech, ki se, ko vozilo ni v uporabi, zlijejo z oblazinjenjem armaturne plošče, ob zagonu pa zasvetijo in nudijo otipljivo povratno informacijo. Ta minimalistični dizajn odraža Lexusovo načelo Omotenashi, ki stremi k nevsiljivi gostoljubnosti.

Digitalni kokpit vključuje 12,3-palčni kombinirani merilnik in nov 14-palčni multimedijski sistem LexusConnect, ki omogoča navigacijo, spremljanje polnilnih postaj v električnih modelih in redne posodobitve prek brezžične programske opreme. Aplikacija LexusLink+ dodatno personalizira izkušnjo z dostopom do povezanih storitev, ki strankam omogočajo prilagajanje funkcionalnosti vozila.

Varnostne funkcije so prav tako nadgrajene z najnovejšo različico paketa Lexus Safety System +. Prilagodljivi tempomat zdaj uporablja podatke zemljevida za optimizacijo vožnje, sistem za preprečevanje trkov zaznava širši nabor ovir, vključno z električnimi skuterji, voznikov monitor pa prepozna znake utrujenosti ali motenj, kot je uporaba telefona. Sistem za odzivanje v sili lahko v kritičnih situacijah samodejno zaustavi vozilo in obvesti službe za nujne primere.

Udobje in vozna dinamika: Lexus Driving Signature

Lexus je pri razvoju novega ES poudaril udobje in vozno prefinjenost, ki sta že dolgo zaščitni znak modela. Kabina je zasnovana tako, da zagotavlja sproščujoče okolje z izboljšano zvočno izolacijo in optimizirano porazdelitvijo zvoka. Sprednji sedeži so preoblikovani za večjo ergonomijo, z nasloni, ki nežno objemajo telo, in podporo, ki zmanjšuje obremenitev pri krmiljenju.

Vozne lastnosti novega ES so izpopolnjene z uporabo ojačane strukture, ki zmanjšuje vibracije, in prenovljenega vzmetenja, ki vključuje večvodilni sistem zadaj. Variabilna krmilna letva zagotavlja stabilnost pri visokih hitrostih in lahkotnost pri manevriranju. Kot so pri Lexusu zapisali v izjavi za javnost, je cilj bil doseči Lexus Driving Signature – kombinacijo udobja, zaupanja in nadzora, ki voznika postavlja v središče izkušnje.

Povsem novi ES združuje tradicijo razkošja z naprednimi tehnologijami in trajnostnimi rešitvami, s čimer utrjuje svoj položaj v segmentu premium limuzin. S pričetkom prodaje v Evropi spomladi 2026 bo model ponudil široko paleto možnosti za kupce, ki iščejo eleganco, zmogljivost in okolju prijazno vožnjo.

Portal24; Foto: Lexus

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/povsem-novi-lexus-es-eleganca-in-elektrifikacija-v-osmi-generaciji/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=povsem-novi-lexus-es-eleganca-in-elektrifikacija-v-osmi-generaciji