Na Mednarodnem simpoziju o avtomobilski razsvetljavi (ISAL) v Darmstadtu je Opel v sodelovanju s Stellantisom in Tehniško univerzo Darmstadt (TU Darmstadt) predstavil posebno različico Grandlanda, ki nakazuje, kako bi lahko v prihodnosti avtonomna vozila stopnje SAE Level 3 komunicirala z udeleženci v prometu. Ključ do tega so napredni svetlobni sistemi, ki ne le osvetljujejo cesto, temveč postajajo tudi orodje za neposredno vizualno komunikacijo.
Philipp Röckl, vodilni globalni svetovalec za razsvetljavo pri Stellantisu, je poudaril: „Žarometi nedvomno igrajo pomembno vlogo pri povečanju varnosti v cestnem prometu – vendar sodobni svetlobni sistemi zmorejo veliko več.“
Opel ima na tem področju dolgo tradicijo. Njihove tehnologije Intelli-LED, Intelli-Lux Matrix in najnovejši Intelli-Lux HD Light so že dobro poznane v serijskih modelih. Na voljo so tako v manjših kot v večjih modelih, od Corse do Astre in novega Grandlanda.
Pregled tehnologij:
| Sistem | Modeli |
| Intelli-LED | Corsa, Mokka |
| Intelli-Lux Matrix | Corsa, Mokka, Combo |
| Intelli-Lux Pixel Light | Astra, Astra Sports Tourer |
| Intelli-Lux HD Light | Grandland |
Julisa Le, vodilna inženirka za inovacije, je dodala: „Svetlobne podpise je na primer mogoče enostavno animirati in uporabiti za komunikacijo z drugimi udeleženci v prometu. To odpira popolnoma nove razsežnosti varnosti.“
Kako deluje svetlobna komunikacija
Koncept temelji na uporabi kamer in umetne inteligence za prepoznavo nevarnih situacij, kot je otrok, ki nepričakovano steče na cesto. Vozilo nato uporabi barvno osvetlitev in prikazovalnike za jasna sporočila:
- Cian: vozilo vozi avtonomno (standard SAE 3 ali višje)
- Magenta: zaznan pešec, opozorilo in upočasnitev
- Zelena: vozilo se je ustavilo, prečkanje je varno
Tako se Grandland spremeni v komunikacijsko platformo na kolesih, ki neposredno in jasno opozarja pešce in druge udeležence.
„Da bi se izognili nesporazumom, smo posebej izbrali barve, ki še niso povezane z drugimi funkcijami vozila,“ je pojasnila Le. „Cian in magenta zagotavljata jasno in nedvoumno komunikacijo.“
Partnerstvo za prihodnost
Sodelovanje med Oplom, Stellantisom in TU Darmstadt se je začelo leta 2022 in je del širše raziskovalne mreže Stellantis OpenLabs. Namen je združiti akademsko znanje in industrijsko prakso ter ustvariti tehnologije, ki bodo uporabne v serijskih avtomobilih prihodnje generacije.
Opel v Rüsselsheimu skrbi za razvoj in izdelavo demonstracijskih vozil, univerza pa prispeva raziskovalno bazo. Stellantis ob tem financira tudi tri doktorske študente na oddelku za elektrotehniko in informacijsko tehnologijo TU Darmstadt.
Röckl je ob predstavitvi zaključil: „Z uporabo obstoječih svetlobnih elementov bomo olajšali dodajanje komunikacijskih funkcij, ko bomo v naše avtomobile uvedli funkcije avtonomne vožnje.“
Oplov Grandland z UI-osvetlitvijo tako ne predstavlja le demonstracije tehnologije, temveč tudi jasen signal, kam se premika prihodnost avtomobilske industrije. Svetloba ne bo več namenjena zgolj osvetljevanju ceste, temveč bo postala ključni jezik avtonomnih vozil, ki bo pripomogel k večji varnosti in zaupanju v mobilnost prihodnosti.
Foto: Opel
Povezani članki:
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/opel-predstavlja-ui-svetlobno-komunikacijo-za-avtonomna-vozila/
