Onesnaževanje s pnevmatikami vse večji problem

Onesnaževanje s pnevmatikami je vse večji problem. Proizvajalci pnevmatik so pod pritiskom, da skoraj dobesedno znova odkrijejo pnevmatike, saj regulatorji svoj nadzor osredotočajo na onesnaževanje okolja. Slednje se bo povečalo z naraščanjem števila električnih vozil, kar grozi, da bo ogrozilo prijaznost električnih avtomobilov do okolja.

Ko pnevmatike pridejo v stik s cestiščem, se majhni delci strgajo in sprostijo v ozračje. Dodatna teža električnih vozil, povezana z njihovimi baterijami, pomeni, da ta oblika onesnaževanja, o kateri se malo razpravlja, od ocenjenih 2 milijard pnevmatik, proizvedenih po vsem svetu vsako leto, postaja vse večji problem.

Nove raziskave kažejo strupenost pnevmatik, ki v povprečju vsebujejo približno 200 komponent in kemikalij, pogosto pridobljenih iz surove nafte. Več električnih avtomobilov pomeni, da bomo imeli, če ne bo boljših pnevmatik, več onesnaževanja s pnevmatikami, če ne bomo imeli boljših pnevmatik.

Kritiki trdijo, da pnevmatike vsebujejo veliko strupenih in rakotvornih kemikalij, zaenkrat resnično soglasje pa je le o eni – 6PPD. 6PPD je antioksidantu in antiozonantu, ki ga najdemo v vseh pnevmatikah in zmanjšuje razpoke.

Prihajajoči predpisi Evropske unije o emisijah Euro 7 bodo prvič določili standarde za pnevmatike. Poleg teh izzivov bodo proizvajalci morali razviti pnevmatike z manj emisijami trdnih delcev za težka električna vozila. Michelin in Goodyear pravita, da lahko EV pnevmatike obrabijo do 50 odstotkov hitreje.

“Neželena posledica električnih avtomobilov je, da bomo imeli večje onesnaževanje s pnevmatikami, če ne bomo imeli boljših pnevmatik,” je dejal Gunnlaugur Erlendsson, izvršni direktor britanskega podjetja Enso. Enso pnevmatike so na testih izpustile 35 odstotkov manj emisij kot premium pnevmatike za električna vozila glavnih proizvajalcev. Pravi, da je to zato, ker so zaradi zanašanja na kakovostnejše in dražje materiale bolj trpežne.

Michelin, Continental in Pirelli iščejo alternative za 6PPD

Bridgestone in Goodyear za Reuters nista želela govoriti o izzivih glede emisij v industriji. Michelin, Continental in Pirelli pa so povedali, da iščejo alternative za 6PPD. Michelin in Continental pa sta dodala, da bo za iskanje rešitve morda potrebno skupno ukrepanje industrije.

Na vprašanje o predpisih Euro 7 je Michelin dejal, da želi globalne standarde, ki bi pnevmatike z višjimi emisijami, ki so ponavadi cenejše, izločili s trga. Continental zagovarja globalni standard oprijema s preglednim označevanjem za potrošnike.

Nick Molden, izvršni direktor britanskega strokovnjaka za testiranje Emissions Analytics, je dejal, da so na “umazanem koncu” seznama testiranih pnevmatik “poceni kitajski uvoz”, ki je običajen za evropski trg. Kitajski proizvajalci Rockblade, Mazzinia in Ovation, med najslabšimi znamkami pnevmatik na Moldenovem seznamu, se niso odzvali na zahteve za komentar.

“Nove pnevmatike so le slabe na drugačen način”

Podatki, ki jih je za Reuters posredoval Emissions Analytics, kažejo, da do zdaj razvite nove pnevmatike verjetno ne bodo rešile težave.

Testi, opravljeni na kolesarskih pnevmatikah Continental iz regrata, kažejo 24,5-odstotno zmanjšanje rakotvornih arom (pomagajo avtomobilom, da se držijo ceste) so kemikalije v delcih, ki jih oddajajo, podobno strupene, je dejal Molden. 

“Samo slabi so na drugačen način,” je dodal.

Industrija pnevmatik pravi, da je težko najti zamenjavo za 6PPD

Continental je dejal, da so bile njihove pnevmatike razvite za iskanje trajnostne oblike naravnega kavčuka. Obravnavanje vprašanja 6PPD pa je ločen projekt.

“Naša odgovornost je, da poskrbimo za to in poiščemo rešitev za 6PPD,” je dejal Thomas Kramer, Continentalov vodja potrošnega materiala.

Industrija pnevmatik pravi, da je težko najti zamenjavo za 6PPD. Vsaka nova kemikalija mora namreč preprečiti degradacijo in pokanje pnevmatike, ne da bi vplivala na druge lastnosti. 

“Pnevmatike so kompromis med varnostjo, hrupom, vodljivostjo in oprijemom,” je dejal Adam McCarthy. McCarthy je generalni sekretar Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik. Izvršni direktor Ense Erlendsson je dejal, da bi industrija, če bi bila pod pritiskom, lahko imela rešitev na trgu v petih letih. Žal rešitev ne bo poceni.

Regulatorji EU in ZN se osredotočajo na emisije iz izpušne cevi. Zaradi slednjega delajo na standardih Euro 7 za zmanjšanje emisij iz zavor in pnevmatik.

Zakonodajalci EU pravijo, da bi se o njih lahko dogovorili že prihodnje leto. Delci iz pnevmatik naj bi bili do leta 2050 največji vir potencialno škodljive mikroplastike za vodne organizme, kažejo podatki, pripravljeni za Evropsko komisijo. 

Michelin ocenjuje, da pnevmatike globalno oddajajo približno 3 milijone ton trdnih delcev na leto. Ustvarijo tudi 3 milijone ton trdnih delcev s cestnih površin, je povedala njihova direktorica za tehnične in znanstvene komunikacije Cyrille Roget.

Težak izziv bo razviti bolj trpežne pnevmatike brez naravnega kavčuka

Michelinovi testi kažejo, da boste, če prevozite 200.000 kilometrov na leto z njegovimi pnevmatikami, izpustili približno 1,5 kg delcev v primerjavi s tržnim povprečjem 3,6 kg, je dejal Roget.  

Toda Molden iz Emissions Analytics je dejal, da prehod na električna vozila pomeni, da bodo proizvajalci pnevmatik prisiljeni razviti bolj vzdržljive pnevmatike. To bo brez naravnega kavčuka, ki bi ga bilo težko razviti dovolj trajnostno, da bi podpiral celotno industrijo, težak izziv.

vir Foto: Pexels Portal24

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/onesnazevanje-s-pnevmatikami-vse-vecji-problem/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=onesnazevanje-s-pnevmatikami-vse-vecji-problem