Novi režim parkiranja v Ljubljani: Cene in globe določene

Cena parkiranja v ožjem mestnem središču, imenovanem tudi cona 1, bo odslej znašala 1,30 evra. V južnem delu Bežigrada, na Krakovem, Mirju, Prulah in na organiziranih parkiriščih v coni 2 bo znašala 0,80 evra. V tretji coni, ki vključuje vsa druga območja s parkomati znotraj obvoznice, bo znašala pol evra.

Cene parkirnih dovolilnic, ki prebivalcem omogočajo neomejeno parkiranje na območjih z urejenim parkiranjem, bodo ostale nespremenjene. Vendar bodo morali naročniki plačati več, natančneje 28, 40 ali 45 evrov na mesec, odvisno od lokacije parkirnega mesta.

Mestni svet Mestne občine Ljubljana je potrdil globe za vožnjo brez dovolilnice v coni 1. Globe veljajo za vozila nad 3,5 tone, delovne stroje, gospodarska vozila in traktorje. Globa bo znašala 160 evrov.

Župan Zoran Janković je zavrnil očitke opozicijskih svetnikov, da je ljubljanski odlok uperjen proti kmetom, ki so v zadnjih tednih v prestolnici protestirali s traktorji. Globe ne bodo veljale za protestnike, ki se udeležujejo registriranih in organiziranih zborovanj. “Ko bo protestnik na registriranem protestu prejel globo, jo lahko prinese neposredno meni,” je pozval.

Svetnica Vesna Ugrinovski iz Gibanja Svoboda je dodala, da pravica do protestiranja ostaja nedotaknjena in ni na noben način kršena. Po njenem pojasnilu zgolj odpravljajo pravno vrzel v sedanjem odloku, ki je uvedba glob. “Vsakdo ima pravico do mirnega protestiranja, tudi kmetje,” je poudarila.

Svetnik Aleš Primc (Glas za otroke in družine) ni bil zadovoljen s pojasnili mestne koalicije. Poudaril je, da je v odloku jasno navedeno, da je občina predlagala ukrep kot odgovor na vprašanja, ki so se pojavila zaradi protestov v mestu. “Prekinite sejo in spremenite besedilo odloka,” je pozval, obenem pa je nasprotoval povišanju parkirnin in predlagal brezplačno parkiranje med stanovanjskimi bloki.

Razgreto vzdušje v Ljubljani

Vzdušje v Ljubljani je že tako ali tako preveč razgreto, zakaj bi torej še dodatno vznemirjali meščane? To je skrbelo Mojco Sojar, svetnico iz stranke NSi, ki je tudi sama podvomila v časovni okvir sprejemanja odloka. “Ali smo šele zdaj ugotovili, da odlok ne predvideva glob za traktorje?” je poudarila in dodala, da razen na protestih traktorji ne zapeljejo v središče mesta.

“Vidim jih vsak teden, res pa je, da imajo dovoljenja, saj pridejo zaradi obrezovanja,” je odvrnil Janković.

Ksenijo Sever, svetnico iz stranke SDS, je zanimalo, ali bi morali protestniki prijaviti le shod ali tudi prihod s traktorji v mesto. “Ljubljana je glavno mesto in dejstvo je, da se večina protestov zgodi tukaj,” je dejala in predlagala, da se v odlok vključi določba, ki bi dovoljevala vstop s traktorji v mesto v času prijavljenih protestov.

“Podpiramo razumno višino parkirnine, pri čemer naj bi bile v središču mesta višje kot na obrobju. Vendar se bodo zbrana sredstva vrnila v mestni proračun in se nato razdelila. Kaj če bi jih uporabili za izboljšanje drugih načinov mobilnosti?” je povišanje parkirnine komentirala Urška Honzak, vodja kluba svetnikov Levice.

Po njenih besedah je mestni javni prevoz v slabem stanju. “Če želiš v soboto z obrobja priti v središče mesta, moraš pot načrtovati več ur vnaprej. Ne moremo samo dvigniti parkirnine, hkrati pa zanemariti posodobitev drugih oblik mobilnosti. Avtobusne linije so neustrezne, vozni redi pa niso usklajeni,” je poudarila.

Vir Portal24 Foto: Pexels