Renault je predstavil novo, šesto generacijo svojega najbolje prodajanega modela Clio, ki že več kot tri desetletja postavlja merila v svojem razredu. Prvič predstavljen leta 1990, je Clio postal sinonim za kakovost, inovativnost in dostopno tehnologijo v segmentu kompaktnih vozil. V več kot 35-letni zgodovini je bil Clio večkrat prepoznan kot avtomobil, ki dviguje standarde, ter ostal najbolj prodajan model znamke Renault skozi vseh pet dosedanjih generacij.
Kot poudarjajo pri francoskem proizvajalcu, je Clio že ob prvi predstavitvi leta 1990 presenetil trg, saj je ponujal raven kakovosti, ki je bila do takrat značilna predvsem za višje segmente, obenem pa je uvedel številne funkcionalnosti, ki jih kupci v tem razredu vozil še niso poznali. S tem je Renault naredil zavesten korak naprej v razvoju znamke, kar se je odražalo tudi v dejstvu, da je vozilo dobilo lastno ime in ne zgolj številčne oznake, kot je bilo značilno za prejšnjo dobo modela Super-5.
Clio se je skozi desetletja razvijal v različnih izvedbah in postal eden najbolj prepoznavnih avtomobilov na evropskih cestah. Renault je z njim dvakrat osvojil naziv Evropski avto leta – prvič leta 1991 in nato še leta 2006.
Vozilo je skozi generacije dobilo tudi številne posebne različice, med drugim luksuzni Baccara z oglaševalskim sloganom „Not expensive enough, my son“, športni Clio 16 S in Williams ter izjemno Clio V6 s sredinsko nameščenim motorjem zadaj. Peta generacija je prinesla tudi napredno hibridno različico E-Tech, ki je bila pri kupcih v Evropi izjemno dobro sprejeta.
Renault je po svetu skupno prodal skoraj 17 milijonov primerkov Clia v 120 državah, kar ga uvršča med najbolje prodajane francoske avtomobile vseh časov. Model je priljubljen ne le v Franciji, temveč tudi v Združenem kraljestvu, Turčiji in številnih drugih evropskih državah. Tudi v prvi polovici leta 2025 je Clio ponovno prevzel vodilno mesto kot najbolje prodajani avtomobil v Evropi.
Povsem nova, šesta generacija
Novi Clio šeste generacije je zasnovan kot povsem prenovljeno vozilo z izrazito sodobnim oblikovanjem in napredno tehnologijo. Renault ga opisuje kot „superpowered hatch“, saj je pridobil številne izboljšave tako v oblikovanju kot v tehnični zasnovi. Vozilo je opazno bolj izklesano, z izrazito športno silhueto in prepoznavno vizualno podobo, ki sledi oblikovalski prenovi znamke.
Pomemben korak naprej predstavlja tudi nova pogonska paleta. Največ pozornosti je namenjene hibridni različici E-Tech s 160 konjskimi močmi, ki se ponaša z rekordno nizkimi emisijami CO₂, le 89 g/km, in povprečno porabo goriva 3,9 litra na 100 kilometrov. Renault poudarja, da hibridna tehnologija omogoča uporabo električnega motorja do 80 odstotkov časa vožnje, pri čemer vozilo zagotavlja do 40 odstotkov prihranka goriva v primerjavi s klasičnim bencinskim motorjem.
Ponudba vključuje tudi različice s klasičnimi motorji, med drugim bencinske in LPG izvedbe s 115 konjskimi močmi in več. S tem želi Renault nagovoriti širok krog kupcev – od tradicionalnih uporabnikov do tistih, ki iščejo najboljšo kombinacijo zmogljivosti in varčnosti.
Tehnološki preskok v notranjosti
V notranjosti so pri Renaultu posebno pozornost namenili kakovosti materialov in naprednim tehnološkim rešitvam. Novi Clio vključuje uporabo recikliranih materialov, kar je del širše trajnostne strategije znamke, ter povsem prenovljen digitalni vmesnik. Vozilo je opremljeno z dvojnim V-zaslonom in multimedijskim sistemom OpenR Link z vgrajenim Googlem, kar ga uvršča med tehnološke pionirje v svojem razredu.
Kupci bodo imeli na voljo do 29 naprednih sistemov za pomoč vozniku (ADAS), ki dodatno dvigujejo raven varnosti in udobja. Renault ocenjuje, da Clio z vsem tem postavlja nove standarde v razredu kompaktnih mestnih avtomobilov in se z nekaterimi funkcionalnostmi približuje celo višjemu segmentu.
Clio kot kulturni simbol
Clio je skozi desetletja postal več kot zgolj avtomobil – postal je kulturna ikona in eden od stebrov identitete znamke Renault. Fabrice Cambolive, izvršni direktor znamke Renault, je ob predstavitvi dejal: „Vedno smo na Clio gledali kot na kulturni označevalec, kot pomemben del Renaultove identitete. Ko pomisliš na Clio, pomisliš na Renault, in ko pomisliš na Renault, pomisliš na Clio!“
Ob tem je poudaril, da Clio ostaja najbolje prodajani model znamke z skoraj 17 milijoni prodanih primerkov po svetu: „Z vsako novo generacijo Clio ponovno definira standarde v svojem razredu. Enako smo storili pri šesti generaciji, ko smo prenovili oblikovanje, pogonsko paleto in opremo, ob tem pa dodali še prihod Googla v vozilo. Novi Clio popolno predstavlja raven odličnosti naše hibridne ponudbe, ki stoji ob boku povsem električnim modelom.“
Renault je potrdil, da bo novi Clio mogoče naročiti še pred koncem letošnjega leta. Namenjen je širokemu krogu kupcev – od posameznikov in družin do podjetij, ki iščejo zanesljiv in učinkovit flotni avtomobil. Proizvajalec se pri tem zanaša na dolgoletno zvestobo svojih kupcev, a tudi na privabljanje novih, ki iščejo sodoben, vsestranski in dinamičen mestni avtomobil.
S šesto generacijo Clia Renault nadaljuje tradicijo modela, ki je od samega začetka veljal za avtomobil z „vsemi lastnostmi velikega vozila“, hkrati pa ostal zvest svojemu kompaktnemu hatchback formatu. Novi Clio naj bi to zgodbo nadaljeval in še utrdil svoj položaj kot eden najbolj prepoznavnih evropskih avtomobilov v razredu.
Foto: Renault
Povezani članki:
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/novi-renault-clio-sesta-generacija-ikonicnega-mestnega-vozila/
