BMW M GmbH z novim BMW M2 CS dviguje letvico v segmentu kompaktnih visokozmogljivih športnih avtomobilov. Ta ekskluzivna posebna izdaja, ki bo na trg prišla konec poletja 2025, obljublja neprekosljiv užitek v vožnji, združujoč dirkaško DNK z vsakodnevno uporabnostjo.
Prvi vpogled v zunanjost je BMW M GmbH ponudil 23. maja na prestižnem dogodku Concorso d’Eleganza Villa d’Este ob jezeru Como, zdaj pa razkrivamo, zakaj bo BMW M2 CS navdušil ljubitelje zmogljivosti in dizajna.
Zgodba o uspehu se nadaljuje
Novi BMW M2 CS je naslednje poglavje v bogati zgodovini modelov, ki sega od ikoničnega BMW 2002 turbo prek BMW serije 1 M Coupé do prvega BMW M2 in njegove prve CS različice iz leta 2019.
Z omejeno serijo, izdelano v tovarni BMW Group v San Luis Potosíju v Mehiki, bo M2 CS ciljal na ključne trge, kot so ZDA, Nemčija in Kitajska, s ceno v Nemčiji, določeno na 115.000 evrov.
Srce novega BMW M2 CS je nadgrajen 3,0-litrski šestvaljni vrstni motor s tehnologijo M TwinPower Turbo, ki razvije impresivnih 390 kW/530 KM – to je 37 kW/50 KM več kot pri standardnem BMW M2.
“Novi BMW M2 CS še dodatno dviguje standarde užitka v vožnji v premium segmentu kompaktnih visokozmogljivih športnih avtomobilov,” pravijo pri BMW M GmbH. Največji navor se je povečal za 50 Nm na 650 Nm, na voljo med 2.650 in 5.730 vrt/min, z najvišjo močjo pri 6.250 vrt/min in rdečim poljem pri 7.200 vrt/min.
Moč se prenaša na zadnja kolesa prek osemstopenjskega menjalnika M Steptronic s sistemom Drivelogic, ki omogoča tri različne nastavitve prestavljanja. Optimizirano mapiranje pedala za plin zagotavlja bliskovit odziv v vseh voznih načinih, izbranih prek menija M Setup.
Model | Maks. moč (kW/KM) | Poraba goriva WLTP (l/100 km) | Emisije CO2 WLTP (g/km) | Razred CO2 |
BMW M2 CS | 390 / 530 | 10,0 | 226 | G |
BMW M2 | 353 / 480 | 9,8 | 223 | G |
BMW M3 Competition Sedan z M xDrive | 390 / 530 | 10,2 | 230 | G |
BMW M4 Competition Coupé z M xDrive | 390 / 530 | 10,1 | 229 | G |
Lažji, hitrejši, bolj agilen
“Opazno zmanjšanje teže zaradi inteligentne lahke zasnove” je ključni adut BMW M2 CS, ki tehta približno 30 kg manj kot standardni M2. To so dosegli z uporabo plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), za zunanje in notranje komponente, ter s serijskimi kovanimi lahkimi platišči M.
Rezultat je najlažji BMW M2 v trenutni generaciji, ki preseže štirisekundno mejo s pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,8 sekunde (3,5 sekunde po metodi “1-foot rollout”). Do 200 km/h pospeši v 11,7 sekunde, najvišja hitrost pa je s paketom M Driver’s omejena na 302 km/h.
M-specifičen izpušni sistem z električno krmiljenimi loputami in štirimi mat črnimi cevmi poudarja čustven zvok motorja, opcijski dušilci M Performance s karbonskimi in titanovimi zaključki pa prinašajo pravi dirkaški zvok.
Dirkaška tehnologija za cesto
“Dirkalno znanje zagotavlja navdihujočo zmogljivost,” poudarjajo pri BMW M GmbH. Motor črpa navdih iz pogonske enote BMW M4 GT3 EVO, z dvojnim turbopolnilnikom, visokopreciznim vbrizgavanjem pri 350 barih, VALVETRONIC in Double-VANOS sistemom.
Toga ročična gred, kovana ročična gred in 3D-natisnjeno jedro glave valjev izposojajo dirkaške rešitve, medtem ko M-specifičen hladilni in oljni sistem zagotavljata zanesljivost pri ekstremnih obremenitvah.
Šasija BMW M2 CS je znižana za 8 mm, z natančno prilagojenimi vzmetmi, blažilniki in sistemi za nadzor. Prilagodljivo podvozje M, krmiljenje M Servotronic in diferencial M Sport so optimizirani za dinamično vožnjo.
Serijske zavore M Compound z rdečimi čeljustmi zagotavljajo močno zaviranje, opcijsko pa je na voljo karbonsko-keramični sistem. Kovana platišča M (19 palcev spredaj, 20 zadaj) so opremljena s pnevmatikami za steze, na voljo pa so tudi ultra-stezne ali standardne športne pnevmatike.
Ekskluziven dizajn
“Izjemna agilnost, znatno povečanje moči, vrhunska dinamika in še posebej športne oblikovne značilnosti naredijo vožnjo z najnovejšim ekskluzivnim modelom posebne izdaje podjetja BMW M GmbH navdušujočo izkušnjo,” pravijo pri BMW-ju. Zunanjost krasijo CFRP komponente, kot so streha M Carbon, zadnji difuzor in pokrov prtljažnika z “ducktailom”.
Črna maska ledvičk, sprednji razdelilnik in prilagodljivi LED žarometi z lučmi M Shadowline poudarjajo športni videz. Na voljo so štiri barve: Sapphire Black, BMW Individual Velvet Blue, M Brooklyn Grey in M Portimao Blue.
Notranjost prinaša školjkaste sedeže M Carbon z merino usnjem, volan M iz alkantare, karbonske obloge in rdeče logotipe “M2 CS”. Stropna obloga M v antracitni barvi in osvetljene vratne obloge dopolnjujejo dirkaški ambient.
Digitalna izkušnja
BMW M2 CS vključuje BMW Live Cockpit Professional z operacijskim sistemom BMW 8.5, 12,3-palčni informacijski in 14,9-palčni nadzorni zaslon. M-specifični zasloni, BMW Head-Up zaslon in integracija Apple CarPlay® ter Android Auto™ zagotavljajo sodobno izkušnjo. Gumb Setup omogoča prilagajanje motorja, vzmetenja in zaviranja, M Drive Professional pa ponuja analizo zanašanja in M Laptimer za dirkaške navdušence.
Serijska oprema vključuje dvopodročno klimo, sistem Harman Kardon, komfortni dostop in asistenčne sisteme, kot so opozorilo pred naletom, tempomat in parkirni asistent. Aktivni tempomat s Stop&Go je na voljo kot opcija.
Novi BMW M2 CS združuje dirkaško tehnologijo, lažjo zasnovo in ekskluziven dizajn v kompaktni obliki, ki obljublja nepozaben užitek v vožnji. S proizvodnjo v omejeni seriji in predstavitvijo konec poletja 2025 bo ta model zagotovo osvojil srca voznikov po vsem svetu.
Opomba: Vsi podatki o porabi in emisijah temeljijo na testnem ciklu WLTP in veljajo za nemški trg.
Miha D. Kovač
Foto: BMW Group
Povezani članki:
Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/novi-bmw-m2-cs-vrhunska-zmogljivost-in-dirkaski-duh/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=novi-bmw-m2-cs-vrhunska-zmogljivost-in-dirkaski-duh