Novi avtobusni vozni redi: Od 1. julija več odhodov in prilagojene linije

S 1. julijem 2024 bodo začeli veljati novi vozni redi za medkrajevne avtobusne linije, s poudarkom na prilagoditvah na Gorenjskem. V novem konceptu so bile upoštevane vse dosedanje težave potnikov, povečano je število odhodov, prilagojene so določene linije, je v izjavi za medije potrdil Miran Sečki, direktor Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP).

Novi model medkrajevnih avtobusnih linij vključuje prilagoditve nekaterih obstoječih linij in povečanje števila odhodov. Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je lansko jesen podpisalo pogodbe s štirimi koncesionarji: Arriva, Avtobusni promet Murska Sobota, Javno podjetje Ljubljanski potniški promet in Nomago. Sečki je poudaril, da novi sistem upošteva dosedanje kritike potnikov in prinaša izboljšave, ki bodo začele veljati s 1. julijem.

V zadnjem času se je pojavilo kar nekaj informacij, da določene medkrajevne povezave niso najbolj ustrezne, da dijaki in šolarji ostajajo na postajah. Menimo oziroma smo prepričani, da bo z novim sistemom, ki začne veljati s 1. julijem, bistveno drugače, saj smo v novem konceptu upoštevali vse dosedanje težave, občutno smo povečali število odhodov, prilagajali smo tudi določene linije.

Miran Sečki

Prilagoditve na Gorenjskem

Pomembne spremembe bodo na relacijah Koper–Ljubljana in Kranj–Ljubljana, kjer so avtobusi trenutno prezasedeni. Na liniji Koper–Ljubljana bo uveden enourni interval od ponedeljka do petka, število voženj pa se bo povečalo s 24 na 32. Na Gorenjskem bodo določene avtobusne povezave iz Bohinja in Bleda proti prestolnici preusmerjene mimo Kranja, kar bo skrajšalo čas potovanja za potnike iz Bohinja, Bleda in Radovljice za 20 minut. Več voženj med Kranjem in Ljubljano bo potekalo po avtocesti, namesto po lokalni cesti.

Na nekaterih linijah bodo uvedeni taktni vozni redi. Poleg enournega intervala na liniji Koper–Ljubljana bo uveden tudi polurni interval v Zasavju, med Trbovljami in Hrastnikom. To je del širše strategije za izboljšanje frekvence in zanesljivosti avtobusnih prevozov, je pojasnil Sečki.

Nedavno je zaživela spletna stran simo.si, ki uporabnikom omogoča dostop do vseh voznih redov in načrtovanje poti. Spletna stran bo kmalu na voljo tudi kot aplikacija za pametne telefone, kar bo še dodatno olajšalo uporabo javnega prevoza.

Z novim koncesijskim obdobjem se bo avtobusni potniški promet preusmeril iz neto modela v bruto model financiranja. Država bo financirala vse stroške izvajanja javne službe, obenem pa bo pobirala vse prihodke od prodanih vozovnic. To naj bi izboljšalo učinkovitost in transparentnost financiranja javnega potniškega prometa.

Integracija z železniškim sistemom

Naslednji korak je integracija avtobusnega in železniškega sistema javnega potniškega prometa. Čeprav vozni red v železniškem prometu ostaja nespremenjen do konca leta 2025, so pri sestavljanju novih avtobusnih voznih redov upoštevali predvidene železniške vozne rede. DUJPP je že začela usklajevanje s Slovenskimi železnicami, končni cilj pa je popolna integracija obeh sistemov.

Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je bila ustanovljena julija 2022. Od 5. novembra lani je prevzela pristojnosti za upravljanje javnega potniškega prometa, vključno z nadzorom in oblikovanjem voznih redov. Sečki je zaključil, da bo novi sistem bolje prilagojen potrebam potnikov, saj so bile upoštevane vse dosedanje pripombe in predlogi za izboljšave.

[Vir: STA]; Portal24; Foto: Pexels