Nova statistika zanesljivosti: To so avtomobili z najmanj okvarami

Nedavno objavljena statistika nemškega avtomobilskega kluba ADAC za leto 2023 je razkrila zanimive trende v zanesljivosti avtomobilov, pri čemer električna vozila beležijo manjše število okvar v primerjavi z vozili z motorji z notranjim izgorevanjem.

Statistika, ki vključuje podatke o vozilih prvič registriranih v letu 2021, kaže, da električna vozila nadaljujejo trend izboljšanja zanesljivosti. Po podatkih ADAC-a imajo električna vozila 2,8 okvare na 1000 vozil, medtem ko je ta številka pri vozilih z motorji z notranjim izgorevanjem znatno višja – 6,4 okvare na 1000 vozil. Leta 2020 so bila tri leta stara električna vozila celo 1,9-krat manj nagnjena k okvaram kot njihovi bencinski ali dizelski protipostavki.

ADAC-ovi mehaniki so v letu 2023 intervenirali v več kot 3,5 milijona primerih, pri čemer je bila najpogostejša težava okvarjen ali izpraznjen akumulator, ki predstavlja 44,1 odstotka vseh okvar. Sledijo težave z motorjem in upravljanjem motorja, ki znašajo 22,8 odstotka, ter okvare zaganjalnika, alternatorja, električnega sistema in luči, ki predstavljajo 10,5 odstotka vseh okvar. Med manj pogoste, a še vedno relevantne vzroke spadajo težave s pnevmatikami in sistemi za zaklepanje.

Analiza novih modelov

V letu 2021 registrirani modeli kažejo, da je baterija šibka točka tako pri vozilih z notranjim izgorevanjem kot pri električnih vozilih. Električna vozila so imela stopnjo okvar 1,2 na 1000 vozil, kar je občutno manj od 2,4 pri vozilih na konvencionalni pogon. V zvezi s pnevmatikami je bila razlika še bolj opazna, saj so električna vozila zabeležila le 0,9 okvare na 1000 vozil, kar je pripisano predvsem njihovi manjši kilometrini.

Pregled po komponentah

Ko gre za specifične komponente, med tipi pogonov skorajda ni razlik v pogostosti okvar zavor, podvozja in sestavnih delov karoserije. Pri električnih modelih je zelo nizka stopnja okvar povezana z motorjem – le 0,2 na 1000 vozil, medtem ko so vozila na konvencionalni pogon zabeležila 1,2 okvare.

ADAC-ova statistika za leto 2023, ki zajema vozila stara med 3 in 10 let, kaže na naraščajočo zanesljivost električnih vozil. Ta trend je še posebej izražen pri novejših modelih, kot sta VW ID.4 in Škoda Enyaq, ki so se izkazali za zanesljive v večini razredov vozil

Najbolj zanesljivi med tri leta starimi vozili v trenutni statistiki so:

  • BMW i3 (0,4 okvare na 1000 vozil)
  • Mini (0,4)
  • BMW X1 (0.7)

Najbolj zanesljivi avtomobili v prvih treh letih so:

  • Suzuki Ignis
  • Toyota Aygo
  • VW up!

Kar zadeva mestne avtomobile, so poleg Minija in BMW i3 zanesljivi tudi:

  • Škoda Kamiq
  • Peugeot 2008
  • Seat Arona

V kompaktnem razredu poleg BMW X1 izstopajo:

  • BMW serije 1
  • BMW serije 2
  • BMW X2
  • Cupra Formentor
  • Mercedes-Benz razreda A
  • Mercedes-Benz B razreda
  • Mercenz-Benz GLA
  • Seat Atecs
  • Sramota za Scalo
  • VW ID.3

V srednjem razredu po zanesljivosti po treh letih uporabe izstopajo:

  • Audi A4
  • Audi A5
  • Audi Q5
  • BMW serije 3
  • BMW X3
  • Mercedes-Benz GLC
  • Teslin model 3
  • VW ID.4

Zadnje mesto so med prvič registriranimi avtomobili v letu 2021 zasedli Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) in Toyota C-HR (22,0).

Leto 2019

Najbolj zanesljivi mali avtomobili so:

  • Suzuki Ignis (2.7)
  • Fiat Panda (3.6)
  • VW Up! (3,2)

Mali mestni avtomobili:

  • BMW i3 (0.4)
  • Mini (1.8)
  • Suzuki Swift (1.9)
  • Suzuki Vitara (2.3)
  • Citroen C3 (2.4)
  • Renault Zoe (2.9)

Večji avtomobili

  • BMW X2 (2.2)
  • BMW X1 (2.5)
  • Škoda Scala (2.3)
  • Volvo XC40 (1.8)
  • VW T-Roc (2.6)

Srednji razred:

  • BMW X3 (1.7)
  • Audi A4 (2.8) 
  • Volvo XC60 (3.0)

Glede na statistiki se največkrat pokvarijo vozila, stara med 18 in 23 let.

Celotno statistiko si lahko ogledate  TUKAJ.

Portal24; Foto: Freepik

Za celoten članek kliknite: https://portal24.si/nova-statistika-zanesljivosti-to-so-avtomobili-z-najmanj-okvarami/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nova-statistika-zanesljivosti-to-so-avtomobili-z-najmanj-okvarami