Nemški velikan Volkswagen prodal tovarno v Xinjiangu

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je prodal tovarno v regiji Xinjiang na severozahodu Kitajske, ki je bila v preteklih letih deležna ostrih kritik zaradi obtožb o kršitvah človekovih pravic. Podjetje je kot glavni razlog za prodajo navedlo “ekonomske razloge,” predvsem upad povpraševanja po vozilih z motorji z notranjim izgorevanjem in naraščajočo konkurenco v sektorju električnih vozil.

Volkswagnova tovarna v Xinjiangu je do leta 2019 proizvajala vozila z motorji z notranjim izgorevanjem, nato pa je postala distribucijski center za modele, izdelane v drugih obratih, poroča CNN. Tiskovni predstavnik podjetja je pojasnil, da za obrat “ni nobenega poslovnega primera,” kar je vodilo do odločitve o prodaji. Poudaril je tudi, da mora Volkswagen zaradi vse večjega pritiska konkurentov pospešiti transformacijo svoje proizvodne mreže in se osredotočiti na električna vozila.

Podatki Mednarodne agencije za energijo kažejo, da bi lahko električna vozila letos predstavljala kar 45 odstotkov vseh prodanih avtomobilov na Kitajskem, kar dodatno poudarja potrebo po preusmeritvi nemškega proizvajalca na trajnostno mobilnost.

Kritike zaradi prisotnosti v Xinjiangu

Prodaja tovarne prihaja v času, ko se Kitajska sooča z ostrimi obtožbami o množičnih pridržanjih in prisilnem delu pripadnikov ujgurske muslimanske manjšine v Xinjiangu. Združeni narodi so leta 2022 v svojem poročilu zapisali, da je Kitajska izvedla “resne kršitve človekovih pravic,” kar bi lahko pomenilo tudi zločine proti človeštvu, navaja CNN. Kitajska je te obtožbe zavrnila in objekte označila za “centre za poklicno usposabljanje,” ki naj bi jih zaprli že leta 2019.

Volkswagen se je zaradi lastništva tovarne v Xinjiangu soočil s kritikami aktivistov za človekove pravice. Vendar je podjetje večkrat zatrdilo, da ni dokazov o prisilnem delu v obratu. Obisk tovarne s strani vodilnih predstavnikov podjetja februarja 2023 prav tako ni razkril nobenih nepravilnosti. Kljub temu je Financial Times septembra letos poročal, da revizija, izvedena lani, ni ustrezala mednarodnim standardom.

Konkurenca na Kitajskem in težave doma

Poleg političnih izzivov se Volkswagen na Kitajskem spopada tudi z močno konkurenco lokalnih proizvajalcev električnih vozil, ki povečuje svoj tržni delež na največjem svetovnem avtomobilskem trgu. Podjetje si prizadeva prilagoditi svojo strategijo in okrepiti svojo prisotnost na trgu električnih vozil, a se hkrati sooča tudi s težavami doma.

Prejšnji mesec je Volkswagen napovedal zaprtje “vsaj” treh tovarn v Nemčiji in odpuščanje več deset tisoč zaposlenih. To bi bilo prvo takšno zaprtje v 87-letni zgodovini podjetja, kar kaže na resnost izzivov, s katerimi se spopada največji nemški proizvajalec avtomobilov.

Portal24; Foto: Pixabay/renehesse